Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zczytaj jaki kod wywala samochód, jak nie wiesz jak to robić napisz więcej o samochodzie napewno coś poradzimy. Przypuszczalnie czujnik temperatury szlag trafił.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/#findComment-2475
Udostępnij na innych stronach

Gość bartosh

Na stacji diagnostycznej po podłączeniu samochodu pod komputer wykryło 5 błędów:

- Obwód sondy lambda

- Obwód czujnika prędkości pojazdu

- Obwód czujnika położenia przepustnicy

- Obwód zaworu regulacji biegu jałowego

- Obwód immobilajzera

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/#findComment-2477
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie możliwe te wszystkie usterki w jednym czasie, co to za diagnosta robił błąd czujnika prędkości zawsze wywali gdyż badanie odbywa się na stojącym samochodzie, czy on ci te błędy skasował ?? moim skromnym zdaniem diagnosta powinien błędy skasować i uruchomić silnik czy wywali kolejne błędy i jakie, w tych silnikach jak masz samochód do 1996 roku wymigać spinaczem i sam możesz się tym pobawić, a na dzień dobry możesz wykręcić zawór biegu jałowego, wymyć dokładnie poskładać i odpalić maszynę powinno być ok.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/#findComment-2478
Udostępnij na innych stronach

Gość bartosh
co to za diagnosta robił błąd czujnika prędkości zawsze wywali gdyż badanie odbywa się na stojącym samochodzie, czy on ci te błędy skasował ??

 

Tak, wykrywał błędy na stojącym samochodzie, skasował i odpalił, błędów nie było sam się zdziwił, dlaczego?

 

Będę czyścił krokowca

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/#findComment-2479
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem jak jechałeś do domu to błędy nie wywalało, tak wyczyść ten zawór i powinno pomóc i obroty się ustabilizować. Napisz potem czy pomogło.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/#findComment-2481
Udostępnij na innych stronach

Gość bartosh

no więc wziąłem się za czyszczenie krokowca był cały zarzygany, przepustnica również była cała zarzygana olejem. Do tego samochód pali 20l/100km, sonda lambda wymieniona, jest sprawna, a co może być nie sprawne? Teraz to już nic nie wiem, do tego dodam że przy prze gazowaniu samochodu z rury lecą litry wody, dlaczego?

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/#findComment-2486
Udostępnij na innych stronach

Czy po czyszczeniu krokowca jest jakaś poprawa ? czy jest dalej jak było, woda z rury to normalka jak nie ubywa płynu chłodniczego, proces spalania para wodna odkładają się w tłumikach i kiedyś muszą wypłynąć, jeśli miałeś zaolejony krokowiec i przepustnica jest szansa że masz niedrożny układ odpowietrzania skrzyni korbowej silnika ( odma ) też trzeba by wyczyścić i udrożnić przewody odpowietrzające, sprawdź jeszcze poziom oleju czy nie jest zbyt wysoki.

 

[ Dodano: 2010-05-15, 17:12 ]

Jeszcze jedna sprawa czy diagnosta sprawdzał na kompie czy temperatura cieczy chłodzącej jest prawidłowa ? czujniki lubią się psuć w taki sposób że ECU nie wykryje usterki gdyż czujnik jako taki jest ok. ale przekłamuje dane i możesz jeździć ciągle na bardzo bogatej mieszance, możesz to sprawdzić wykręcając świecę i zobaczyć jaki ma kolor jak jest czarna i okopcona to za bogato leje paliwem jak jest lekko brązowa spalanie jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/#findComment-2488
Udostępnij na innych stronach

Gość bartosh

Nic to nie dało, znów zapaliła się kontrolka z check'a i teraz już sam będę błędy odczytywał.

Co do temperatury cieczy chłodzącej to nic nie mówił, ale coś jest nie tak bo na liczniku temperatura silnika nie przekracza 1 kreski i wogóle nie dochodzi do 90 stopni nawet jak jest cholernie ciepło i samochód pracuje w ruchu miejskim.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/#findComment-2490
Udostępnij na innych stronach

W Oplach są dwa czujniki jedne na ECU drugi na wskaźnik, dziwne by było jak by razem szlag trafił, odczytaj kody i napisz co wymigałeś, choć bardzo mi się nie podoba ta temperatura silnika, może zadam głupie pytanie no ale cóż trzeba zadać, płyn chłodzący jest na dobrym poziomie ? czy włącza się wentylator na chłodnicy jak silnik się dobrze zagrzeje ?

 

[ Dodano: 2010-05-15, 18:15 ]

Tu masz dużo wiedzy na temat kodów usterek w OPLU

http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-kody-bledow-i-ich-odczyt-vt255.htm

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/760-faluj%C4%85-obroty/#findComment-2491
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania