Skocz do zawartości

Wymiana butli LPG, gdzie wymienić, jakkie procedury?


Gość Maestroo1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym się poradzić w następującej kwestii.

Moja butla LPG kończy okres ważności.

Co teraz powinienem zrobić?

Chcę wstawić nową na następne 10 lat, nie chcę tej starej homologować bo ponoć się jest to nie opłacalne a do tego byłaby wtedy na krótszy okres czasu...

Pytanie teraz mam takie, czy muszę dokonać tej wymiany w jakimś specjalistycznym warsztacie, co zajmuje się LPG czy mogę to zrobić w każdym lepszym, który się zgodzi to zrobić?

Czy po za butla trzeba tez wymienić coś jeszcze?

Czego trzeba dopilnować jeżeli chodzi o papiery itd?

Rozumiem, że wraz z nowa butla przychodzą nowe papiery na 10 lat legalizacji i wystarczy, że butle mi wstawią w jakimkolwiek warsztacie i mogę sobie jeździć? Nie muszę robić jakiegoś przeglądu?

Z góry dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość kornik21

Najlepiej butle wymienić tam gdzie Ci montowali lpg ale możesz też to zrobić u każdego gazownika. Ja swoją w instalacji brc wymieniałem w Czakram. Zamontowano mi nową butlę, dostałem nową homologacje na kolejne 10 lat i mogłem bez problemu jechać na przegląd, który mi się zbliżał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam1954
W dniu 11.01.2019 o 22:13, Maestroo1 napisał:

Czy po za butla trzeba tez wymienić coś jeszcze?

 

Na pewno warto sprawdzić i przeczyścić wielozawór.

Czasem dla spokoju warto go wymienić.

Oczywiście nowa uszczelka.

 

 

Butlę możesz też sam wymienić jak masz pojęcie i dostęp do przyrządu od sprawdzania szczelności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, adam1954 napisał:

Butlę możesz też sam wymienić jak masz pojęcie i dostęp do przyrządu od sprawdzania szczelności

Tak, niekoniecznie musi warsztat wymieniac, a biorą 100 za to. Z butlą przychodzi papier, który pokazuje się diagnoście. 

Pianka do sprawdzania szczelności kosztuje kilkanaście pln.

Wielozawór rzadko wytrzymuje dwie butle, ale jeśli nie ma problemu to można zostawić. Najwyżej jak padnie to wymienisz lub zregenerujesz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 11.01.2019 o 22:13, Maestroo1 napisał:

Witam.

Chciałbym się poradzić w następującej kwestii.

Moja butla LPG kończy okres ważności.

Co teraz powinienem zrobić?

Chcę wstawić nową na następne 10 lat, nie chcę tej starej homologować bo ponoć się jest to nie opłacalne a do tego byłaby wtedy na krótszy okres czasu...

Pytanie teraz mam takie, czy muszę dokonać tej wymiany w jakimś specjalistycznym warsztacie, co zajmuje się LPG czy mogę to zrobić w każdym lepszym, który się zgodzi to zrobić?

Czy po za butla trzeba tez wymienić coś jeszcze?

Czego trzeba dopilnować jeżeli chodzi o papiery itd?

Rozumiem, że wraz z nowa butla przychodzą nowe papiery na 10 lat legalizacji i wystarczy, że butle mi wstawią w jakimkolwiek warsztacie i mogę sobie jeździć? Nie muszę robić jakiegoś przeglądu?

Z góry dzięki za informacje.

 

Kupując nową butlę musisz dostać kartę homologacji - jest jedynym koniecznym dokumentem potrzebnym do przeglądu auta.

Wymienić ją może każdy we własnym zakresie czy jakikolwiek mechanik, gazownik - nie ma to żadnego znaczenia.

Do wymiany nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi. Przyda się tester szczelności w sprayu - ktoś wcześniej pisał, najtańszy można dostać za około 20zł i wystarczy na kilkanaście takich zmian butli. Nie musi być to tester opisany jako tester LPG (często droższy) a np tester zbiorników na sprężone powietrze - Są to te same testery.

Po wymianie nie musisz robić żadnego przeglądu. Wymieniasz, wsiadasz i jeździsz. Karta homologacyjna potrzebna jest tylko do corocznego przeglądu auta. Nie musisz jej wozić przy sobie - a nawet tego nie zalecam. Zgubisz i zaraz się okaże, że wyrobienie nowej kosztuje tyle co nowa butla z tym papierem ;p

Zakładając,że skoro butla skończyła ważność to cała instalacja LPG ma co najmniej 9-10 lat. Zalecam przyjrzeć się parownikowi i wtryskom. Mogą być nawet od nowości nie ruszane i auto chleje 40% więcej niż powinno.

W miejscu, gdzie przykręcona jest butla warto obejrzeć elementy karoserii, podwozia czy nie koroduje. Gazownicy najczęściej wiercą otwory montażowe i nie konserwują ich przed korozją. Po kilku latach okazuje się że są dziury w bagażniku bo przegniło od rdzy,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.