Skocz do zawartości

Koło pasowe paska osprzętu luzuje się


Gość majdan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moje auto to volvo v40 1.9Di 95KM z 2000r. Problem polega na tym że koło pasowe się odkręca ze śruby. To jest koło pasowe na wale korbowym. Koło to (a właściwie śruba) samo się odkręca i pasek spada wraz z kołem pasowym. Gwint raczej nie jest uszkodzony bo robiłem próbę, śrubę wkręcam do samego końca i tak sobie siedzi, nie ma luzów ani gwint nie puszcza. Zauważyłem problem typu - pasek rozrządu ucieka na zewnątrz (aż na osłonie rozrządu górnej wytarło dziurę w osłonie). Czemu ucieka ten pasek na zewnątrz? Może on jest powodem że śruba na kole pasowym odkręca się-wypycha koło pasowe na zewnątrz, ale mimo to koło to powinno mino wszystko utrzymywać pasek w płaszczyźnie. Juro sprawdzę dlaczego to ucieka, być może rolka prowadząca rozrządu siada. A czy na kole pasowym nie powinien być jakiś klin? A może to koło zakładam w nie tą stronę?

Obrazek poglądowy na to koło pasowe

 

http://www.google.pl/search?q=ko%C5%82o ... fD04F5lvkM:

 

Może by tak zastosować klej do gwintów, tylko o jakiej sile na ten gwint który luzuje to koło pasowe? Ile to zwojów przesmarować i czy zewnętrzne na śrubie czy wewnętrzne.

 

Jeśli okaże się że auto nie da się naprawić własnymi siłami będę zmuszony kupić drugi (co miałem uczynić dopiero na wiosnę).

 

Dodam jeszcze że gdy auto pracowało i miałem przy kole wału korbowego dostęp do paska to kluczem wepchałem pasek na "swoje miejsce" po czym po chwili pasek znowu zsunął się na zewnątrz, trwało to chwilkę. Czyli coś z paskiem i rolka rozrządu.

 

Za wszelkie pomysły dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o dwóch różnych paskach i generalnie chaos w poście ale nic jedziemy, do sprawdzenia rolki prowadzące pasek rozrządu, przewiduje na jednej luz na łożysku a co za tym idzie luz na rolce i to może powodować że pasek rozrządu jest wypychany z pozostałych rolek i kół pasowych, co do koła pasowego na wale to trzeba sprawdzić gume z tłumika drgań czy nie jest spękana, rozwarstwiona jeśli tak to koło do wymiany, przy okazji sprawdzić czy na pozostałych kołach nie ma luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego piszę o dwóch różnych paskach ponieważ tu chodzi o rozrządu i osprzętu.

Tutaj no forum volvo jest poradnik jak wymienić rolkę prowadzącą i rysunki to można sobie zobaczyć.

https://v40.info.pl/post143824.html#p143824

 

Dzisiaj się przyglądnę rozrządowi tylko żeby tam osłonę ściągnąć to albo poduszkę silnika odkręcać albo na sile wydzierać ale nic, możne jakoś dojdę do niego.

Koło pasowe nie ma wytartego ani spękanego tłumika drgań, jest cały, pozostałe rolki tez ok. Gorzej mnie martwi dlaczego pasek rozrządu potrafi wypchnąć i odkręcić polo pasowe. Czytałem ze sie to na klej go gwintów łapie, spróbuje, co mi zaszkodzi.

Wieczorem porobię fotki i dam znać jak sprawa wygląda.

 

[ Dodano: 2019-01-01, 12:36 ]

Zrzuciłem pasek, pomacałem rolki rozrządu i nic nie wyczułem. Popatrzyłem na napinacz i zamontowałem spowrotem. Pasek dalej mimo to uciekał. Najgorzej ze jak zakładałem pasem spowrotem i odpaliłem to stuknęło coś (pewno zawór) i mimo to nie odpalił. Bede musiał jeszcze raz na znakach ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.