Skocz do zawartości

Peugeot 308 1.6 VTi i błąd P0420


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z moim niedawno zakupionym Peugeot 308 1.6 VTi 120KM 2007r a mianowicie wyskakuje mi błąd P0420. Po skasowaniu błędu, powraca po przejechaniu około 80 km, później zapala się od razu po uruchomieniu silnika. Poza kontrolką check engine i wyświetlanym komunikatem depollution system faulty z samochodem nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo, spalanie zgodne z tym co deklaruje producent, pobór oleju jest typowy w tym modelu samochodu, brak spadków mocy czy ograniczenia obrotów silnika (sprawdzane na autostradzie przy próbie oczyszczania katalizatora, można wkręcić go na obroty nawet 6,5k).

Jak wspomniałem, próbowałem przez chwile wypalać katalizator jeżdżąc na lekko wyższych obrotach (3 tys).

 

Samochód nie posiada LPG. Przez ostatni rok samochód przejechał około 700 km. Aktualny przebieg 79000km.

Użytkuje go od miesiąca, pierwszy raz błąd wyskoczył po kilku dniach od zakupu.

 

Ostatnio uwałem się do mechanika który stwierdził, że to na pewno nie katalizator. Nie przy tym przebiegu i nie ma ku temu objawów (brak spadków mocy, równa praca). Na początek wymienił świece zapłonowe oraz wyczyścił cewki. Świece były stare i jedna z nic miała nawet przebicie.

Zalecił też wymianę oleju i filtrów. Wcześniej tego nie zrobiłem ponieważ olej znajdujący się w silniku po zakupie wydawał się być nowy (jasna barwa). Zakupiłem tylko dedykowany przez producenta olej na dolewki i uzupełniłem braki.

Kolejne zalecenie to po wymianie oleju, zalanie lepszego paliwa i wybranie się w trasę, ponieważ z rury wydechowej lekko śmierdzi ale brak dymu. Mam wrażenie, że teraz z upływem przejechania nim 2 tys km zapach jest coraz mniej wyczuwalny, niemniej jednak zastosuje się do zaleceń.

 

Odczytałem dodatkowo błąd własnym mini komputerkiem, poniżej zamieszczam ramkę zamrożoną:

Liczba błędów: P0420

System paliwowy 1: CL, używa HO2S

System paliwowy 2: ----

Obliczone obciążenie: 21,2%

Temperatura cieczy chłodzącej: 104 st. C

Krótkotrwałe paliwa korekcja 1: 3,8%

Długotrwałe paliwa korekcja 1: -0,7%

Obroty silnika: 2787 RPM

Prędkość pojazdu: 53 km/h

 

Co może być w takim razie powodem wyskakiwania błędu? Proszę o porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za błąd P0420 odpowiada druga sonda lambda która kontroluje pracę katalizatora, może być sama sonda uszkodzona lub katalizator, jak wspomniałem wcześniej druga sonda jest od kontroli czyli sterownik silnika wykrywa że spaliny przed katalizatora są podobne do tych za katalizatorem i wywali błąd, sa na rynku takie redukcje które wkręca się miedzy rurę a sonda lambda, jest to tanie i można spróbować zastosować ten patent, nazywa sie to fachowo emulator drugiej sondy lambda a tak to wygląda

emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-d4-91-4.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania