Skocz do zawartości

Audi A6 C5 masło/maź 1.8T APU


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Piszę do Pana/Państwa zagadką wszech czasów. No może nie wszech czasów, ale trwającą ponad 3 lata. Dlaczego tyle?

Otóż... jestem właścicielem Samochodu zawartego w informacji o użytkowniku. Jestem z niego wszak zadowolony, choć czasami "amelinium" z przodu daje się we znaki ;)

 

 

 

Jednak jest jedna zagwozdka... maź na bagnecie która ujawnia się tylko późna jesienią i zimą. Pragnąc doradzić od razu powiem rzeczy które zostały wykluczone:

* termostat, wymieniany dwukrotnie, dobrze trzyma temperaturę po rozgrzaniu.

* uszczelka pod głowicą - robione testy szczelności. Auto nie kopci nie dymi ani gdy jest zimne, ani ciepłe. Ładnie pali zimą. Moc trzyma.

* chłodnicza oleju, również zmieniana dwa razy.

* płynu chłodniczego nie ubywa (naprawdę minimalne dolewki w skali roku)

* błędów na komputerze brak

* zmiana firmy oleju (ELF, Valvoline) wszystkie 5W30, 5W40. Okresy miedzy wymianami nie przedłużane.

 

Auto zostało sprowadzone, od razu po tym zostało poddane chip tungowi z 149km które uzyskano na pierwszym hamowaniu do 173km. Potem aucie zainstalowano instalacje LPG.

Oczywiście odpowiednio dobrana, czyli mocne wtryski reduktor AC STAG R01 etc. Audi jeździ dobrze, tylko właśnie gdy przychodzą niższe temperatury odma zapycha się wspomnianą maziom , i muszę ją dwa razy do roku solidnie wyczyścić,

gdyż turbo przestaje płynnie działać. Chciałbym rozwiązać ten problem, ale mechaniką brak już pomysłów.

 

Jakieś sugestię :)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać że filmik bardzo ciekawy, choć dużą część z informacji w nim zawartym już kojarzyłem.

 

Problem jest taki, o czym zapomniałem napisać, że auto czasami " przeganiam" w zimę.

Dodatkowo do pracy mam ponad 20km w związku z czym spokojnie zdąży dogrzać się w ten czas.

 

Kupiłem nawet wspomniane ustrojstwo do sprawdzania szczelności uszczelki i wynik negatywny ( to znaczy brak wycieków).

 

Również nie widać żeby gdzieś płyn układu chłodzącego gdzieś podciekał.

 

Co począć? Czy tylko wymiana uszczelki trochę w ciemno pozostała?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wymieniać uszczelkę skoro robiłeś test i jest wszystko ok, widocznie silnik ma już taki urok, skoro maź występuje tylko w okresie jesienno zimowym to nie jest to żadna usterka silnika, kondensacja pary wodnej do tego LPG i niska temperatura i majonez gotowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z mechaników sam przyznał, że lepiej czyścić przed zima i po układ odmy i nie rozbierać uszczelki, bo.. w końcu działa dobrze. Nie to że szkoda mi pieniążków, ale zawsze parę groszy trzeba wydać na takie czyszczenie. Hmm chyba, że sam bym się nauczył :)

 

W każdym razie, dziękuje za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania