Skocz do zawartości

Opel Omega b 2.0 16 v dziwna praca zapłonu


Gość kukiz87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kukiz87

Witam panowie posiadam Opla omegę b z 98 roku 2.0 16v silnik to xev , w aucie posiadam instalację gazową sekwencyjną. Mam problem ostatnio z autem który zaczyna mi się nasilać w zasadzie to kilka problemów, po kolei. Bardzo mnie martwi ostatnimi czasy bardzo ciężki rozruch samochodu oczywiście na benzynie , nigdy nie miałem problemu z tym , bynajmniej przed usterką a miałem spaloną pompę paliwa i auto stało miesiąc czasu nie jeżdżone, wymieniłem sobie sam pompę , na nową oczywiście z takim samym oznaczeniem jak ta spalona. I od tego czasu bardzo nasilił mi się problem z odpalaniem rano, bardzo długo muszę kręcić silnik aby odpalił , później już jest wszystko ok , aż do następnego dnia. Drugim problemem w moim autku jest to że auto mi przerywa i na benzynie i na gazie ale tylko w zakresie obrotów 1900-2000, wtedy przyśpieszając czuje szarpnięcia , w reszcie zakresie obrotów jest wszystko ok. Jakiś czas temu oglądałem swoje świece i zauważyłem że 1 świeca jest w oleju , tzn nasadka z elektrodą która wchodzi w komorę spalania, podjerzewam że mam do wymiany uszczelkę dekla zaworów , ale czy to może być przyczyną moich problemów ? Dodam że auto pali mi normalnie , czyli benzyny ok 12 litrów w mieście , gazu ok 14-15 litrów. Auto ma moc i przyśpiesza normalnie. Checków w zasadzie brak , raz na jakiś czas tydzień , dwa zdarza się że auto podczas jazdy mi gaśnie i zapala się check , podjerzewam że jakiś czujnik może padać , ale po ponownym załączeniu zapłonu i odpaleniu jest już wszystko ok do momentu aż znów za tydzień czy dwa coś mu odbije i po prostu sobie zgaśnie. Auto mam 2 lata , nie wymieniałem wcześniej świeć ani przewodów , w zasadzie nic nie robiłem ponieważ auto sprawowało się bardzo dobrze.

 

[ Dodano: 2018-07-02, 20:03 ]

Byłem przy samochodzie trochę czasu, stał od rana i znów piekielnie ciężki rozruch :( , ale dziwna sprawa bo olej zniknął z gniazda świecy, jest sucho , sprawdziłem wszystkie świece kolor kawa z mlekiem. Pamiętam że olej wtedy był gdy miałem pompkę popsutą , gdy nie wiedziałem jeszcze co padło a sprawdzałem wszystko po trochu. Udało mi się również szczytać błedy na spinacz ;) i o dziwo mam tylko jeden błąd 0130 regulacja sondy poza zakresem , ale z tego co pamiętam ten błąd nie musi mówić o uszkodzonej sondzie a może być powodem chyba również przedmuchów przed nia. Nie wiem już co próbować a nie chce bezmyślenie tracić kasy i wymieniać wszystko po kolei.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dzień dobry trzeba by zrobić diagnostykę silnika i to nie na spinacz :mrgreen:

w pompie paliwa jest zaworek zwrotny może być on uszkodzony mimo nowej pompy choć miałem kiedyś podobny przypadek że jak stan paliwa zbliżał się do rezerwy objawy były takie jak u Ciebie, trzeba było długo kręcić by zapalił, paliwo wracało do zbiornika i czym paliwa było mniej tym usterka się nasilała.

Proponował bym wymianę świec bo to może być problemem szarpania w niskim zakresie obrotów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość kukiz87

Dodam jeszcze że wczoraj gdy było slonecznie auto o dziwo odpaliło po ok 3 -4 sekundach , a kilka dni wstecz gdy było chłodno i wilgotnie musiałem kręcić i kręcić , dziś u mnie też słońce grzeje , zobaczę jak dziś będzie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.