Skocz do zawartości

Silnik hałasuje jak diesel


Gość Piernik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Objawy hałasu silnika (charakterystyczne klepanie) pojawiły się stopniowo tzn na dwa dni przed tym jak silnik już hałasował jak diesel trochę zmieniła się akustyka pracy silnika - był trochę głośniejszy. Dodam, że olej był nie zmieniany dość długo.

Czytałem na różnych forach i u Was. Więc podejrzenie padło na hydro popychacze więc je wymieniłem. Z 16-u 6-ć było zużytych: bardzo łatwo dały się naciskać i nie do końca odbijały.

Niestety to nie pomogło silnik dalej gra melodię diesla. Dodam, że kontrolka oleju ok.

Mimo wszystko wczoraj zmierzyłem ciśnienie oleju (silnik chodził na ssaniu 1200obr/min)

ciśnienie wynosiło 4,5 bara, a przy 3500obr/min 6 barów.

Przy okazji wymiany "szklanek" sprawdziłem naciąg łańcucha i nie jest luźny tzn łapiąc go z dwóch stron palcami sporej siły użyłem żeby go podnieść na wysokość około cm powyżej ślizgu.

Dodam, że spuściłem stary olej i zalałem olej z tesco za 60pln tylko żeby później zrobić płukanie środkiem Liqui Moly Engine Flush nie z tą starą breją. Następnie zalałem silnik olejem Vavoline maxlife 5w40. Niestety to też nie pomogło. Więc proszę o poradę. Może coś przeoczyłem.

Dziś mam trochę więcej czasu to zmierzę ciśnienie oleju na gorącym silniku i dam wam znać.

Podejrzewam, że może kanały olejowe zapchane???

Ciśnienie po rozgrzaniu silnika 3,9 - 4,0 bara przy 800obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest nic zapchane. Rozrząd trzeba wymienić.

To, że łańcuch jest napięty to jedno. Drugie: nie powinieneś dać rady palcami go podnieść. Trzecie: starte ogniwa i zęby na kołach są najczęściej przyczyną takich odgłosów.

Jeśli jesteś ze śląska a nie masz zaufanego serwisu to zapraszam do siebie

http://www.opelford.pl/

https://www.facebook.com/serwisopelford/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jestem z Koszalina. Dzisiaj zauważyłem również nierówną pracę silnika. Na jałowym

jakby stuki z silnika dochodziły. Jak dam wyższe obroty to silnik równiej pracuje, ale hałas ten sam - diesel. Skoro uważasz, że to rozrząd to hałas powinien dochodzić z tej okolicy.

Czy po zdjęciu korka wlewu oleju olej powinien się wydostać na zewnątrz bo u mnie go nie widać

po zdjęciu korka wlewu???

Po zdjęciu korka wlewu oleju w rytm pracy silnika całkiem mocno dmucha- czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchanie to normalne.

Dźwięku nie wychwycisz bo niesie się po wałkach, bloku itp.

Wymień łańcuch, ślizgi, napinacz i koła zębate.

Koniecznie nowa uszczelka pod boczną pokrywę rozrządu, uszczelka pokrywy zaworów i uszczelka misy olejowej.

Możesz sobie zobaczyć swój silnik - 2 tygodnie temu miałem dokładnie taki sam problem właściciela + dodatkowo wodę w oleju i olej w wodzie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie ten silnik wyglądał. U mnie wszystko czyste po ściągnięciu pokrywy wałków.

Czy jak łańcuch trochę się rozciągnie to ten brak mocy może być spowodowany przestawieniem zapłonu???

Mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej w tym silniku. Mam trochę odpryskniętą warstwe lakieru

ok 1cm2. Czy to problem??? i ewentualnie jak to naprawić???.

Jakiej firmy rozrząd kupić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arkos Ile bierzesz za wymianę rozrządu chodzi mi o robociznę (jak oficjalnie nie chcesz podać to napisz mi na e-maila)????

Zamówiłem oryginał GM za 699pln. Przy okazji pompę wody zamówiłem bo dławik już puszczał. Swoją drogą mam pytanko ile pompa powinna pożyć??? Kupiłem SKF 4 lata temu na allegro i po dwóch latach zaczęło puszczać na dławiku. Raz cieknie raz nie. Trochę jestem rozczarowany żywotnością więc kupiłem pompę firmy INA. Słyszałem też, że na rynku są podróbki SKF z China. Być może na taką trafiłem. Co o tym sądzisz???, a może po prostu pompa tyle pochodzi i nie dłużej????.

 

Jeżeli chodzi o luzy na łańcuchu to dzisiaj rozebrałem pokrywę i po zablokowaniu bolcem wału i

kręceniem kołem(tylko trochę(bardzo mało) szło pokręcić w jedną i w drugą stronę) łańcuch w jednej skrajnej pozycji koła był napięty a w drugiej skrajnej pozycji był całkiem luźniutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.