Gość autominus Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Witam, Posiadam pojazd Opel Kadett E i mam nietypowy problem, ponieważ kilka dni temu wymieniłem jednostkę sterującą silnikiem, ponieważ nie działał silnik krokowy. Po wymianie komputera silnik krokowy funkcjonował poprawnie. Jednakże, po kilku odpaleniach silnik ponownie na wolnych obrotach zaczął się kołysać (gdy silnik był zimny). Wymieniłem świece zapłonowe, gdyż na starych pojawił się matowy nalot czarnej sadzy. Wymiana świec nic nie zmieniła. Ostatnio jadąc pojazd przy dojeżdżaniu do świateł zgasł mi kilka krotnie. Silnik odpala poprawnie, ale strasznie nim szarpie, gdy nie dodam gazu. Wymontowałem silnik krokowy, przekręcam zapłon, a on nie reaguje. Zmierzyłem wartość uzwojenia: Styk A-B: 50 ohm Styk C-D: 50 ohm Silnik nie posiada przebicia na masę. Podmieniłem silnik krokowy na inny i też nie działał. Przypuszczam, że ponownie uszkodzeniu uległa chyba jednostka sterująca. Wymieniłem już drugi komputer, a problem ponownie powrócił. Każdy z wymienionych komputerów działał tylko kilka dni, i cały czas problem dotyczy silnika krokowego. Z zamieszczonego schematu wynika, że jest on bezpośrednio podłączony do jednostki sterującej. Co może być powodem uszkadzania układów w jednostce sterującej? Może macie jakieś sugestie jak rozwiązać mój problem? Z góry dziękuję za pomoc.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7426-problem-z-silnikiem-krokowym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Warto sprawdzić instalacje miedzy silnikiem krokowym a ECU może jest gdzieś zwarcie lub jakaś inna ustaka, miernik w ręce i zrób pomiar oporności kabli.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7426-problem-z-silnikiem-krokowym/#findComment-40060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość autominus Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Sprawdziłem przejście na przewodach pomiędzy ECU, a krokowym i wszystko jest w porządku. Również nie mają zwarcia do masy. Zmierzyłem napięcia, które dochodzą do silniczka krokowego z ECU po przekręceniu stacyjki. A: od 2,8V do 3,3V B: 0V C: 0V D: od 2,7V do 3,4V Wartości na pinach A i D wahają się w podanych zakresach. Czy to by wskazywało na uszkodzony komputer? Tylko dziwne, że w poprzednich uszkodziło się również sterowanie silnikiem krokowym. Czy silnik krokowy może uszkodzić ECU?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7426-problem-z-silnikiem-krokowym/#findComment-40061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość somebody777 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 A sprawdzałeś czy nie mają zwarcia między sobą, może być poprzecierana izolacja na kablach i problem może występować chwilowo bo są drgania, poza tym może być też przebicie do innych kabli w końcu z ecu wychodzi więcej niż 4 kable. Jak nic nie pomaga to prujesz wiązkę i oglądasz.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7426-problem-z-silnikiem-krokowym/#findComment-40062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Tak jak kolega wyżej pisze lub przeprowadzasz cztery nowe przewody z silnika krokowego do ECU   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7426-problem-z-silnikiem-krokowym/#findComment-40063 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość autominus Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Zwarcia między przewodami nie ma, ruszałem nawet wiązką i miernik nie wykazał żadnej przerwy. Następnie przekręciłem zapłon i silniczek ruszył maksymalnie 1 mm do tyłu, a następnie po wyłączeniu zapłonu powrócił do pozycji początkowej. Później złączyłem piny A i B w złączu diagnostycznym i po przekręceniu zapłonu silnik krokowy zaczął poruszać się do przodu i do tyłu w zakresie 3 mm. Komputer nie wyświetla błędów. Przy odpalaniu ile powinien schować się silniczek krokowy? Wydaje mi się, że jak podłączałem kiedyś nowy, to trzpień schował się na znacznie większą odległość (ok. 5mm) po przekręceniu stacyjki.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7426-problem-z-silnikiem-krokowym/#findComment-40064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość somebody777 Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 A ten krokowy to oryginał czy chińskie g....?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7426-problem-z-silnikiem-krokowym/#findComment-40067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się