Skocz do zawartości

Powracający problem uszkodzonego sprzęgła


Gość Dawid

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś pół roku temu zakupiłem Passata B5 2000r 2.8 AQD 193KM 4motion , skrzynia manualna 5-biegowa. Do auta dostałem stertę rachunków z napraw, właściciel znał auto od ponad 10 lat. 9 miesięcy temu robił generalny remont skrzyni z powodu awarii uniemożliwiającej jazdę i przy okazji wymienił sprzęgło - tyle się dowiedziałem. Zaraz po zakupie nie oszczędzałem auta i za pewne przyspieszyłem zużycie sprzęgła ale bez przesady - to nie moje pierwsze auto. Po kilku tygodniach zauważyłem piszczenie z pod maski, dochodziło z dołu i cichło po wciśnięciu sprzęgła. Po krótkim czasie piszczenie zmieniło się w drgania aż w końcu na którymś skrzyżowaniu ruszyłem i po wyjęciu pierwszego biegu nie znalazłem już żadnego. Sprzęgło wydawało się pracować a żadnego biegu wrzucić nie mogłem. Drążek też wydawał się pracować normalnie.

Odprowadziłem auto do kolegi mechanika. Sprzęgło jak nowe (w końcu miało nalatanie kila tys km LUK) za wyjątkiem:

dc8bb5726466343.jpg

 

Założył mi nowy komplet Sachsa, przy okazji wysprzęglik bo się rozpadał.

Po wymianie wydawało się, że jest dobrze. Przy powolnym puszczaniu sprzęgła wyczuwałem bardzo delikatne drgania na pedale, tak samo jak przed wymianą. Nie jeździłem bardzo dynamicznie. Zrobiłem kilkaset km i znów pojawił się identyczny piszczący dźwięk, który znika po wciśnięciu sprzęgła. Przetrzepałem jeszcze raz rachunki poprzedniego właściciela i zauważyłem, że już kilka razy robił sprzęgło... Przebieg prawdopodobnie prawdziwy, widać chociażby po aucie, nieco ponad 200 tys. Silnik w super kondycji.

Co może być przyczyną ciągłego zużycia się sprzęgła? Szukać w skrzyni?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy koło dwumasowe też mogło być przyczyną takiego uszkodzenia tarczy? Wyglada dobrze ale to nie oznacza że jest sprawna jak powinna. Właśnie sytuacja się powtórzyła. Cisza i nagle brak biegów. Zapewne tarcza poszła. Jak metodą domową sprawdzić ten wał czy krzywy nie jest?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dwumasa okazała się w porządku - sprawdzana w serwisie. Usterka została wykryta przypadkiem. Okazało się, że mechanik który wcześniej zakładał skrzynię założył tuleję naprowadzającą w złym miejscu. Było minimalne przesunięcie i skrzynia z blokiem nie była idealnie spasowana przez co wał pracował lekko z klina i powodował wibracje na tarczy sprzęgła a ta po czasie pękała. Tyle nerwów, tyle niepotrzebnych wydatków a taki pierdół...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania