ArKos Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Wymiana klocków tył Audi A6/C6 FWD (np. 2.0 TFSI) Potrzebne narzędzia i materiały: 1)Klucz do kół + adapter śruby zabezpieczającej 2)Lewarek 3)Kobyłka (dla niewtajemniczonych – „stojak” który kładziemy pod auto żeby w razie uszkodzenia lewarka auto nie spadło nam na ziemię, lub jeszcze gorzej - naszą głowę) 4)Grzechotka + 2x klucz nasadowy 13mm (1x krótka nasadka – do dolnych śrub, 1x dłuższa nasadka do śrub na górze) 5)Klucz płaski 15mm 6)Imadełko do cofania tłoczka 7)Szczoteczka druciana (opcjonalnie) 8)Mały pilnik (opcjonalnie) 9)Interfejs VAG +komputer lub urządzenie serwisowe MaxiEST EST201 (jeżeli nie mamy ani jednego ani drugiego, to polecam zakupić to pierwsze - EST201 lub podobne urządzenie kosztuje około 200 euro, za 350 euro można mieć legalnego VCDS'a którego możliwości nie są ograniczone jedynie do hamulców) 10) Klocki hamulcowe – w moim przypadku APEC PAD1324 – są to klocki oznaczone jako klocki do Audi A3 1.9Tdi/3.2Quattro 03+, VW Touran 1.6 FSI/1.9Tdi 03+, VW Caddy 04+. Nie sugerujemy się oznaczeniem – te klocki są na pewno dobre do A6 2.0TFSI 11)Smar miedziany – w tubce lub sprayu Przebieg operacji: 1.Zabieramy naszego VAGa lub EST201 do samochodu i podłączamy do interface ODB – wtyczka znajduje się po stronie kierowcy na dolnej osłonie deski rozdzielczej w okolicach pedałów. Trudno jej nie zauważyć. 2.Przeprowadzamy procedurę odblokowania tłoczków, czyli: 3. Włączamy zapłon 4.Zaciskamy hamulec ręczny przyciskiem 5.Puszczamy hamulec ręczny przyciskiem 6.Jeżeli mamy VAGa – podłączmy kabel usb do komputera i uruchamiamy program VAG-COM/VCDS – wchodzimy w kontroler hamulca postojowego tzn klikamy 53- Parking brake. Następnie 04 – Nastawy główne (Basic Settings) wpisujemy w okienko wartość 007 i klikamy – idź/Go!. Powinniśmy usłyszeć pracujące silniczki tłoczków przez około 15 sekund. A na ekranie w okienkach zobaczymy zmieniające się liczby oznaczające obciążenie prądowe silniczków (wyrażone w amperach). Po chwili silniczki ucichną a na ekranie pojawi się znów napis Nastawy główne (i 0 A poboru prądu) 7.Jeżeli mamy EST201 – wybieramy z listy „EPB – Other VAG” a następnie otwórz zaciski. 8.Na wyświetlaczu FIS (tym między zegarami) pojawi się napis oznaczający uszkodzenie hamulca ręcznego i zacznie migać czerwona lampka, która zwykle świeci się gdy „zaciągamy hamulec”. Jest to w sumie bzdura, po wyłączeniu i włączeniu zapłonu pojawi się prawdziwy napis „Parking brake under diagnostic”. 9.Wyłączamy zapłon i idziemy podnosić auto. 10.Luzujemy śruby koła. 11.Po podniesieniu lewarkiem samochodu zabezpieczamy kobyłką żeby nam nie spadło. 12.Odkręcamy koło (wrzucamy je pod auto – to taki dobry nawyk, kolejne zabezpieczenie przed upadkiem auta) 13.Przy pomocy klucza płaskiego 15mm oraz nasadowych 13mm i grzechotki odkręcamy śruby trzymające zacisk – górna jest blisko silniczka więc przyda się dłuższa nasadka. Musimy użyć dwóch kluczy bo to są jakby dwie nakrętki skontrowane. 14.Po odkręceniu śrub bez zbędnej siły ściągamy zacisk i kładziemy go tak, np. gdzieś z góry żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym. 15.Palcami usuwamy stare klocki oraz wyciągamy blaszki anty-piskowe. 16.Prawdopodobnie blaszki będą pokryte pyłem z klocków. Dobrze jest je przeczyścić szczotką drucianą i papierem ściernym a następnie powierzchnie trzymające klocek nasmarować smarem miedzianym. 17.Zakładamy blaszki do obudowy zacisku tak jak były. 18.Nowe klocki smarujemy smarem (oczywiście nie od strony okładzin tylko od strony tłoczka/zacisku) zakładamy w blaszki i dociskamy do tarczy. Jeżeli nie chcą wejść na miejsce lekko piłujemy wystające elementy, żeby były równe – przy dobrej jakości klockach nie ma takiej potrzeby. 19.Otwieramy maskę samochodu. Ściągamy uszczelkę ściany grodziowej i podnosimy plastikową osłonę. Pod osłoną znajduje się zbiorniczek płynu pompy hamulcowej. Odkręcamy korek i kładziemy go gdzieś obok. Patrzymy ile jest płynu. 20.Idziemy do koła i przy pomocy imadełka cofamy tłoczek „ile się da”. (niestety silniczki nie cofną nam go tak bardzo żeby się zmieściły nowe klocki) 21.Zakładamy zacisk na swoje miejsce i przykręcamy przy pomocy nowych śrubek, które powinny być w komplecie z klockami. Jeżeli ich nie ma, używamy preparatu przeciw odkręcaniu śrub i wkręcamy śruby tak jak je odkręcaliśmy – czyli przy pomocy dwóch kluczy – płaskiego 15mm i nasadowych 13mm. 22.Zakładamy koło pamiętając o prawidłowej kolejności dokręcania śrub. 23.Patrzymy na zbiorniczek płynu pod maską, jeżeli jest go za dużo to przy pomocy strzykawki odciągamy odpowiednią ilość. 24.Opuszczamy auto. I wykonujemy powyższe czynności z drugiej strony. 25.Zakręcamy korek zbiorniczka płynu, zakładamy plastikową osłonę i uszczelkę pod maską. 26.Włączamy zapłon i znów bawimy się VAGiem/narzędziem EST20. Tym razem zamiast wartości 007 wpisujemy 006. Zaciski zamykają się i dociskają nam klocki do tarczy. W przypadku EST201 wybieramy opcje zamykania zacisku. 27.Uruchamiamy test hamulca postojowego – w przypadku VAGa – 010 i Go!. W przypadku EST 201wybieramy odpowiednią opcje. Zaciski 3 razy z każdej strony otworzą się i zamkną. Odłączamy interface z samochodu. 28.Gotowe. Na początku hamulce tylne nie będą zbyt hamowały, więc uważamy z ostrym hamowaniem – po kilkuset kilometrach klocki dotrą się do tarczy i sprawność hamowania powróci. Należy także zwrócić uwagę, żeby nie zabrudzić tarczy lub okładziny ściernej smarem miedzianym, gdyż wtedy nasze hamulce nigdy nie będą hamowały. Najlepiej już po założeniu klocków a przed założeniem i dokręceniem zacisków umyć tarczę specjalnym płynem do hamulców (ja mam taki w sprayu) PS: Jeżeli ktoś ma Quattro to proszę o różnicę – będzie uniwersalny art. Będę miał chwilę to zrobię foto story na przykładzie mojej niuni. Autor: screemer Źródło: http://www.a6klub.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/74-podwozie-wymiana-klock%C3%B3w-ty%C5%82-audi-a6c6-fwd/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi