Skocz do zawartości

Zafira A 2.0 DTi P0335 P0340 P1222


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w w/w aucie mam następujący problem. Jednocześnie pojawiają sie dwa błędy P0355 oraz P0340. Pierwszy mówi o czujniku walka rorządu a drugi o czujniki wału korowego. Pojawiają sie one jednocześnie .... W chwili kiedy błądy się pojawią auto nie dzie ma muła oraz spalanie stukowe. Po przejechaniu około 1 km wraca moc a błedy mogę usunać, Błądy pojawiają się przy nagrzanym silniku. Po kilku krotnym pojawieniu sie P0335 oraz P0340 pojawia się błąd P1222 - pompa wtryskowa.

 

Generalnie w chwili gdy pojawia się spalanie stukowe (czyli są błędy P0335 oraz P0340) sterownik widzi obroty silnika oraz pompy - przynajmniej diagnoskop je pokazuje, nie ma za to wskazań przepływki a w aucie nie działa nawiew oraz obrotowmierz. Co wiecej po odpięciu wtyczki z czujnika wału koroboweg auto chodzi dalej i to mnie zastanawia.... Co do obrotów silnika i pompy to diagnoskop pokazuje że raczej jest ok tzn silniki kreci sie 2x szybciej niz pompa.

 

 

Czy owe objawy mogą byc spowodowane wadliwym działniem pompy lub sterownik silnika? Sam czujnik wału korbowego jest raczej ok tzn nie traci właściwosci magnetycznych, ale nie wiem czemu nie generuje napięcia w chwili przyłożenia do niego metalu, sądzę, że zle to spr i dlatego nie pokazywało napięcia.

 

[ Dodano: 2017-10-30, 20:40 ]

Za bledy przepraszam ale pisałem z telefonu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że sterownik silnika ma wadę, można to sprawdzić w następujący sposób, musisz kupić powietrze w sprayu, przejechać troszkę samochodem aż się zagrzeje i sypnie błędami i przejdzie w tryb awaryjny, wyłączyć silnik i spryskać odwrócona butelką powietrza w sprayu sterownik silnika czyli szybko go schłodzić, jak po tej operacji wszystko wróci do normy to masz odpowiedz gotową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko wskazuje na sterownik. Mam pytanie czy taki zestaw: http://allegro.pl/komputer-modul-imobilizer-opel-zafira-a-2-0-dti-i6598186310.html#thumb/1 załatwi sprawę, tzn czy po jego zamonotwaniu auto odpala normalnie czy musze jakoś dopisac pompę? Z tego co wiem to sama pętla immo, kluczyk sterownik chyba nie zalatwiaja sprawy bo zostaje jeszcze sterownik pompy i szczerze mówiąc nie wiem co z nim zrobić? I pytanie drugie, czy 'nowy" sterownik musi miec takie same numery jak stary?

 

[ Dodano: 2017-11-23, 19:12 ]

Wadliwy był czujnik położenia wału korbowego. Czujni nowy auto śmiga :) dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania