ArKos Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Pierwszą przeważnie do wymiany rzeczą jest bolec na wybieraku (19). Jeśli nie pomaga, trzeba zakupić: * zestaw naprawczy, czyli części 9, 10, 11, 12, 13 – całość w ASO kosztuje 65zł * łącznik (15) – koszt około 35zł Jeśli po wymianie tych rzeczy nie jesteśmy usatysfakcjonowani, trzeba się zabrać za część przy lewarku. Ja dziś postawiłem na gumę (7) która jest na kulce dźwigni, nie powiem, jest mniejszy luz na gałce. Można ty wymienić jeszcze części 9, 11, 12, 16, 17 i biegi powinny być jak w nówce. Pokażę pokrótce proces wymiany gumy. Należy zdjąć mieszek, po prostu złapać tam, gdzie ja, tylko z obu stron i pociągnąć do góry. Teraz ukazuje nam się bardzo brudna komora (to właśnie starta guma ze smarem). Od razu zaznaczyłem kołek z zabezpieczeniem, który musimy wyjąć. Palcami odpiąć go z drążka i wyjąć. Teraz możemy wyjąć drążek, zaznaczona guma do wymiany i nowa, dziś zapłaciłem w ASO 16,50zł. Śrubokręcik – i guma jest nasza. Oczyścić rowek, założyć nową gumę. Oczyścić drążek ze starego smaru, posmarować nowym (może być pewnie każdy, ja użyłem ŁT 43). Montaż w kolejności odwrotnej i już mamy sprawne biegi. Całość z fotkami zajęła mi jakieś 10 minut. Może dodam sposób regulacji biegów. Wykorzystam fotkę Darka. Żółta strzałka pokazuje zaślepkę, którą trzeba wyjąć. Szykujemy sobie kołeczek, wiertło, coś, co ma 4,5-5mm średnicy. Ustawiamy lewarek na luzie, wkładamy kołeczek w miejsce zaślepki, przekręcamy lekko wybierak w prawo, aż kołeczek nam 'wskoczy" w blokadę. Teraz luzujemy śrubę łączącą mechanizm "pająka" wybieraka z dźwignią zmiany biegów (klucz 13mm), dostępna jest od spodu auta. Przydałby się jeszcze ktoś, kto nam przytrzyma drążek. Ustawiamy drążek w pozycji "luz", w linii biegów 1 i 2, czyli ma dotykać lewej strony obudowy mechanizmu. Jest w mechanizmie jeszcze otwór na zablokowanie dźwigni prętem 5mm, jeśli nikt nie chce nam pomóc. Ja tam wolę pomagiera. Teraz nurkujemy pod auto i dokręcamy śrubę. Kołeczek out, założyć zaślepkę i mamy ustawione biegi. Nie zapominajcie o zaślepce, ja zapomniałem i ponad litr oleju zgubiłem . Są skrzynie, w których na zaślepce jest sprężynka, tych się nie wyjmuje, to jest gotowa blokada skrzyni, to się wciska. Przy historiach z "zaciętym" biegiem, "zniknięciem" kilku biegów trzeba poluzować połączenie drążka z samolotem w pierwszej kolejności. Autor: ja37 Źródło: http://forum.opel24.com przypis: Tego typu mechanizm biegów posiada większość starszych Opli - Corsa A, B, Kadett, Vectra A, Calibra, Astra F, G, Ascona, więc poradnik odnosi się i do nich. /ArKos/   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi