Skocz do zawartości

[Opel Vectra A], przepustnica zasysa powietrze z boku,


Gość blackmetal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość blackmetal

Witam,

 

od dłuższego czasu w swojej vectrze, mam podniesione obroty i spalanie, prawdopodobnie poprzez zasysanie powietrza przez otwór techniczny (zabezpieczający?) w przepustnicy - zaznaczony na zdjęciu czerwoną strzałką.

aajpg_aqaqhxa.jpg

 

Po zatkaniu otworu zasysającego powietrze palcem, obroty silnika nieznacznie spadają.

Z tego co wiem, jest to zawór bezpieczeństwa, wykorzystywany przy instalacji lpg.

 

Czy ktoś wie, jak przywrócić stan z przed zasysania powietrza i od czego jest w/w otwór?

 

Ps. Nie wiem, czy jest to powiązane, ale:

- na bardzo rozgrzanym silniku obroty spadają poniżej 1 tyś, silnik się dusi i zdarza się, że w korku zgaśnie.

- wczoraj sczytałem kody błędów i są to nr: 18, 25, 35

 

pozdrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma z tego co pamiętam otworów technologicznych w obudowie wtrysku.

 

18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego

 

25 Wtryskiwacz 1. lub jego obwód, wysokie napięcie

 

35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód; brak (lub zła) regulacji biegu jałowego

 

Zacznij od sprawdzenia elektryki - wtyczka wtryskiwacza, wtyczka czujnika spalania stukowego, czy gdzieś coś nie jest obłamane.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość blackmetal

Na zdjęciu w poprzednim poście nie widać zbyt dobrze o który otwór chodzi, więc wrzucam poprawkę:

zasysajpg_aqqrppq.jpg

 

Dzisiaj został sprawdzony czujnik spalania stukowego oraz wtryskiwacz wg instrukcji:

http://www.czarnikm.republika.pl/x16sz.html#stukowy

z pominięciem Kontroli przychodzącego sygnału z ECM (jak znajdę odpowiedni rezystor pod diodę to wykonam test).

 

Trudno było zlokalizować umiejscowienie czujnika spalania stukowego, ale udało się, w silniku x16sz znajduje się on w tym miejscu (patrząc od strony alternatora):

czujnikjp_aqqrphn.jpg

 

Wyniki:

 

czujnik spalania stukowego, kontrola:

oporność wg instrukcji = 4k, zmierzona = 3,9k

sygnału wg instrukcji = 0,02V, zmierzona = 0,07V

napięcia zasilania wg instrukcji = 4,5V, zmierzona = 4,9V

 

wtryskiwacz, kontrola:

oporności cewki, wg instrukcji od 1,4 do 2,1 ohm, zmierzona = 1,8 ohm

napięcia zasilania, wg instrukcji = napięciu akumulatora, zmierzona = napięciu akumulatora (12,4V)

przychodzący sygnał z ecm - brak testera, wykonam test jak dobiorę rezystor ;)

 

czy wykonane pomiary na coś wskazują, ktoś ma jakieś pomysły, proszę o pomoc.

pozdrawiam,

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzucam poprawkę:

No króciec ze ślepą gumką. W niektórych modelach wprowadzał podciśnienie np. do sterowania klapami nawiewów w kabinie.

Trudno było zlokalizować umiejscowienie czujnika spalania stukowego

Trzeba było zapytać. Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, w 2/3 wysokości bloku, pomiędzy 2 a 3 cylindrem, okrągły z 2-pinową prostokątną wtyczką, kolor czarny, dokręcany momentem 18Nm. Jak jest za słabo lub za mocno dowalony to mogą być jaja.

ktoś ma jakieś pomysły

Wtyczka wtryskiwacza, lub sam wtryskiwacz?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.