Skocz do zawartości

Szarpanie przy mocniejszym depnięciu Vectra B 1.8 16V


Gość wimm

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Wiem, podobnych tematów jest w Internecie sporo. Jednak zależy mi na jak najdokładniejszej diagnozie, żebym nie wymieniał części na chybił-trafił. W podobnych tematach podejrzenia padają na: świece, cewkę, EGR, przepustnicę, rozrząd, sprzęgło, poduszki, czujnik TPS, sondę lambda i tak dalej... Chwilowo mnie nie stać na wszystkie te części ;)

 

Więc opiszę to najdokładniej jak mogę:

Silnik 1.8 16V X18XE1, Benzyna + LPG.

 

-Przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, silnik szarpie. Pojawiają się 3-4 szarpnięcia i dalej jedzie normalnie.

-Pojawia się to najczęściej w okolicy 2000 obrotów. Gdy chcę "wyjść" ze spokojnej jazdy do bardziej dynamicznej. Ale czasem też przy wyższych.

-Pojawia się gdy mocniej przycisnę gaz. Gdy wciskam gaz delikatnie i stopniowo, to mogę jeździć bez żadnych szarpnięć.

-Najczęściej na biegach od 3 w górę. Czasem na 2.

-Często również, gdy jadę dłużej z równomierną prędkością i nagle potrzebuję przycisnąć (np: wyprzedzać).

-Tylko na ciepłym silniku. Im bardziej rozgrzany, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie szarpanie.

-Dzieje się to na obu paliwach. Na benzynie trochę mniej odczuwalne - raczej jako mocne zafalowanie silnikiem. Na gazie mocniej odczuwalne - jakby przerywanie silnika.

 

Zachowanie ogólne silnika:

-Chodzi równo, cicho.

-Na jałowych obrotach nie przerywa. Falowanie znikome, głównie na zimnym. Jak się wpatrzę we wskazówkę to coś tam leciutko dyga.

-Obroty na biegu jałowym ok. 700-750.

-Przy ruszaniu nie przerywa

-Przy jeździe bez gazu (w sensie: jadę na dwójce na najniższych obrotach i nie dotykam żadnego pedału) auto jedzie równo, nie przerywa

-Troszkę zamula w dolnych partiach obrotów. Próba dynamicznego przyspieszenia od 1000 obrotów do 2000 obrotów na drugim biegu (i wyższych), to zamulenie. Dopiero od 2000 obrotów w górę ładnie ciągnie.

 

Co sprawdziłem, wymieniłem:

-"Check" się nie zapala.

-Sprawdzane błędy. Błędów brak. W pamięci pozostał jakiś stary błąd związany z pracą na LPG. P0130 (za wysokie napięcie obwodu sensora O2), ale opisany jako "nie występuje".

-Różnica w jeździe pomiędzy LPG i PB znikoma. LPG na nowych komponentach, niedawno regulowane. Nie licząc tych szarpnięć, silnik pracuje bardzo fajnie.

-Świece wymienione. Denso TT. Dobrane do silnika.

-Filtr powietrza wymieniony

-Przepustnica wyczyszczona

-Luz na lince gazu regulowany

-Gdy depnę na postoju, na luzie, to obroty rosną poprawnie, dynamicznie, bez szarpnięć. Schodzą również dobrze.

 

Proszę o radę i trop. Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się podpiąć do komputera i sprawdzić wszystkie czujnik na żywo jak pracują, czujnik potrafi nie pokazać błędu ale może mieć parametry odbiegające od normy i mogą się wtedy cuda robi.

Z Twoich danych to masz troszkę za niskie obroty biegu jałowego i powinny być stabilne,

proponował bym zaślepić EGR to nic nie kosztuje dla silnika nie szkodliwe a może pomóc, sprawdzić jaki jest luz na ośce przepustnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pierwsze sugestie. Długi weekend się zbliża, więc będę miał trochę czasu, żaby pogrzebać pod maską.

 

A propos EGR. To jest coś co mnie nurtuje. Ja również podejrzewałem w pierwszej kolejności EGR. Wykręciłem go żeby wyczyścić, ale nie wyczyściłem, bo nie widzę możliwości jego rozkręcenia. No i na odpiętym i wykręconym próbowałem wcisnąć ten trzpień, żeby sprawdzić, czy swobodnie się wsuwa. Nawet nie drgnął. Jest mocno zablokowany. Czy tak ma być, czy powinien się wsuwać gdy go wcisnę?

Mój EGR jest taki:

EGRPOZIOMY2.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

recznie go nie wsuniesz tym reguluje elektronika na początek zaślep go ja też mam zaślepiony tak jak mi kiedyś Grzes 997 napisał puszka piwka wypić piwko a z puszki zrobić zaślepke . jeśli to nie pomoże spróbuj podmienić przepływomierz powietrza z sprawnego auta ja miałem podobne obiawy jak raptownie wcisłem pedał gazu to było szarpanie i potem ciąg , czek sie nie zapalał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania