ArKos Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Silnik 1.8 TS (twin spark) Rzecz może dla większości banalna ale ostatnio było o to kilka pytań więc wymiana świec w TSie krok po kroku. Odkręcamy górną osłonkę (torx 40), ozdóbkę silnika (każdy wie ocb, plastik z napisem alfa romeo itp. hehe). Oczywiście na czas pracy zakręcamy z powrotem korek wlewu oleju. Naszym oczom ukazuje się taki oto widok: Odpinamy kostki od cewek (zaznaczone na żółto), odkręcamy cewki zapłonowe (torx 30, zaznaczone na niebiesko) i po odpięciu od nich przewodów wysokiego napięcia (chyba zaznaczać nie muszę ) wyciągamy cewki wraz z fajkami (foto poniżej). Jedynie przy 4 cylindrze nie ma miejsca żeby wyjąc przewód WN wiec najpierw odkręcamy cewkę potem ściągamy przewód. Krok ten można pominąć i tych cewek nie TRZEBA wyjmować tylko MOŻNA żeby po wyjęciu całość była mniej problematyczna w obchodzeniu się aczkolwiek tutaj każdy mówi inaczej więc jak kto woli. Teraz odkręcamy 4 śrubki (torx 40, zaznaczone w czerwonych kółeczkach) na zdjęciu nie zaznaczyłem jednej śrubki bo u mnie jej nie było i mi się zapomniało. Jest ona mniej więcej na środku pod środkową zaznaczoną na czerwono. Fajki, jeśli są w takim stanie jak u mnie, najlepiej wymienić. Teraz wyciągamy przewody WN ostrożnie aczkolwiek dość zdecydowanie (są jakby lekko „zassane”). Wyjmujemy wszystkie kable wraz z tą blachą odkręconą wcześniej (czerwone zaznaczenie śrubek ). I mamy taki oto zestaw: Teraz albo sprężonym powietrzem przedmu*** ojejciujejciu! ***emy kanały w których są świece albo wąską rurką i odkurzaczem wyciągamy ewentualne brudy (np. ukruszone ze starości elementy gumowych fajek, tych od cewek). wykręcamy świece, jak, to już raczej pisać nie ma sensu. Aczkolwiek u mnie przy niezbyt masywnym kluczu do świec ręcznie nie dało rady, pomogła przedłużka z rurki pokazana na foto poniżej hehe. Tu rada, zamiast coraz mocniej sukcesywnie napierać na ową przedłużkę powodując co najwyżej wykrzywienie rączki klucza, lepiej jest tak jakby lekko szarpać). Najlepiej po wyjęciu każdej świecy odkurzyć znowu jej „tunel” tak na wszelki wypadek żeby nic nie naleciało do silnika (rzecz jasna teraz sprężone powietrze odpada). Wkręcamy świece NIE ZA MOCNO, ukręcenie gwintu to chyba ostatnia rzecz jakiej byśmy chcieli. Składamy w odwrotnej kolejności czyli najpierw ta blacha z przewodami WN, wkręcamy ją 3ma śrubami, potem wkładamy cewki, przykręcamy je i podpinamy przewody WN oraz wtyczki. Pamiętajcie że przy 4 cylindrze najpierw wkładamy przewodów WN ponieważ później jest za mało miejsca (może ktoś na siłę upchnie ale ja przy okazji wymieniłem przewody na nowe i raczej nie chciałem ich uszkodzić). O co chodzi pokazuje ta fotka poniżej: Teraz odpalamy silniczek i sprawdzamy czy wszystko działa jak powinno. Na koniec zakładamy tą osłonkę ozdóbkę i koniec pracy. W 1,8 przewody WN idą od 1 cewki do 4 świecy, od 4 do 1, od 2 do 3 i od 3 do 2. Autor: ck_mc Źródło: http://www.alfaclub.pl Przypis: Dokonałem drobnych poprawek w tekście. /ArKos/   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi