Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam silnik Z12XEP.

Zmierzyłem ciśnienie smarowania i manometr wskazał mi takie wartości (na rozgrzanym)

3tys obr - 6,5Bara

4 tys obr - 7Barów

natomiast na jałowych nie spada poniżej 3,5Bara

 

Czy to nie za dużo? Trochę nie to martwi.

 

I druga sprawa ważniejsza czy w całym układzie ciśnienie jest takie samo? chodzi mi o takie coś: na wyjściu z pompy oleju jest taki korek pierwszego napełniania (tak dziwnie nazwali).

Fakt że jest tam zaworek. Ale czy po jego usunięciu i wpięciu manometru pokaże on to samo co manometr wpięty w czujnik oleju oryginalnie? Może głupie ale chcę podłączyć elektroniczny wskaźnik ciśnienia i to miejsce jest idealne. tylko co on wskaże?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/
Udostępnij na innych stronach

Za wysokie. Zawór obejściowy w pompie powinien się otwierać przy 4-4,5 bara a na gorącym silniku ma być na jałowym 1,5 bara a przy 2000obr/min 4-4,5 bara.

Pompa oleju coś niedomaga. Zawór obejściowy mógł się zaciąć (szlam, korozja etc).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39199
Udostępnij na innych stronach

Rozebrana. czysta, części sprawdzone i w razie czego wymienione na oryginał. Nowy wirnik, nowa sprężyna i tłoczek w zaworze przelewowym, nowy kołek ustający. Złożone i dalej to samo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39209
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprawdzane na dwóch.

Tak się zastanawiam, nad skutkami tego jakie mogą być.

 

Przyszło mi jeszcze coś do głowy, może olej nie miał tak wysokiej temperatury jaka powinien mieć. Niby przejechał po autostradzie 50km ale ostatnio za ciepło nie jest.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39214
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie. Po to jest zawór obejściowy, żeby utrzymywać należyte ciśnienie.

 

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm

 

Na wyjściu z pompy olejowej umieszczony jest zawór zwrotny ciśnienia oleju (4) utrzymujący właściwe ciśnienie w układzie smarowania. Podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika rośnie ciśnienie oleju, jego nadmiar wraca z powrotem do miski olejowej.
Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39225
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania