Gość slawek7 Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Mam silnik Z12XEP. Zmierzyłem ciśnienie smarowania i manometr wskazał mi takie wartości (na rozgrzanym) 3tys obr - 6,5Bara 4 tys obr - 7Barów natomiast na jałowych nie spada poniżej 3,5Bara Czy to nie za dużo? Trochę nie to martwi. I druga sprawa ważniejsza czy w całym układzie ciśnienie jest takie samo? chodzi mi o takie coś: na wyjściu z pompy oleju jest taki korek pierwszego napełniania (tak dziwnie nazwali). Fakt że jest tam zaworek. Ale czy po jego usunięciu i wpięciu manometru pokaże on to samo co manometr wpięty w czujnik oleju oryginalnie? Może głupie ale chcę podłączyć elektroniczny wskaźnik ciśnienia i to miejsce jest idealne. tylko co on wskaże?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Za wysokie. Zawór obejściowy w pompie powinien się otwierać przy 4-4,5 bara a na gorącym silniku ma być na jałowym 1,5 bara a przy 2000obr/min 4-4,5 bara. Pompa oleju coś niedomaga. Zawór obejściowy mógł się zaciąć (szlam, korozja etc).   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39199 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 12 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2017 Wszystko czyste, bo jak rozrząd wymieniałem wszystko przeczyszczone. Co z tym robić?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Rozebrać pompę oleju?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Rozebrana. czysta, części sprawdzone i w razie czego wymienione na oryginał. Nowy wirnik, nowa sprężyna i tłoczek w zaworze przelewowym, nowy kołek ustający. Złożone i dalej to samo.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39209 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Niedobrze. A manometr masz na 100 procent sprawny?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39211 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Tak, sprawdzane na dwóch. Tak się zastanawiam, nad skutkami tego jakie mogą być. Przyszło mi jeszcze coś do głowy, może olej nie miał tak wysokiej temperatury jaka powinien mieć. Niby przejechał po autostradzie 50km ale ostatnio za ciepło nie jest.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39214 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Nawet jak jest zimny, to zawór obejściowy ma się otworzyć, a tu widać się nie otwiera.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39218 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 ma to jakiekolwiek znaczenie że są nowe panewki i silnik ma na nich zaledwie 50km?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 Moim zdaniem nie. Po to jest zawór obejściowy, żeby utrzymywać należyte ciśnienie. http://zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm Na wyjściu z pompy olejowej umieszczony jest zawór zwrotny ciśnienia oleju (4) utrzymujący właściwe ciśnienie w układzie smarowania. Podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika rośnie ciśnienie oleju, jego nadmiar wraca z powrotem do miski olejowej. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7190-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-smarowania/#findComment-39225 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się