Gość Arkom Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Witam, w w/w aucie mam do wymiany popychacze zaworowe - tzn najprawdopodobniej bo pod pokrywą zaworów stuka niemiłosiernie - jeszcze tego nie rozbierałem ale w najbliższych dniach to uczynię i dokładnie sprawdzę co tam się dzieje. Pytanie moje jest jedno czy wałki rozrządu mają wpusty, czy są osadzone "luźno" a blokowanie jest listwą na końcu wałków. W tym silniku jeszcze tego nie robiłem a chciałbym wiedzieć. Silniki jest taki jak na tym filmiku: I od razu zapytam o momentu dokręcenia kół rozrządu - na wałkach rozrządu i na wale korbowym.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Wałki się blokuje na kołach zębatych. Momenty kół zębatych wałków 45Nm. Moment śruby koła pasowego 60Nm + 45*. Mostki wałków rozrządu 12Nm. Pokrywa zaworów 8Nm. Ze łba piszę ale chyba dobrze pamiętam.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Dzieki za pomoc, dopytam jeszcze - skoro blokowanie wałków rozrządu jest na kołach a nie przez wkładanie listwy to zapewne blokowanie odbywa się za pomocą tych blokad: http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-opel-astra-g-h-1-6-16v-turbo-w24h-i5851937176.html, aukcja dotyczy innego silnika i innego opla ale blokady chyba są te same jeżeli się nie mylę.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Link nie działa. Takie mają być: Występują też jako jedna całość. Ja robię takie rozrządy bez blokad.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Tak dokładnie takie - i takie rozrządy tez robię bez blokad - w dieslach raczej używam blokad (choć nie zawsze) i w silnikach ze zmienną fazą rozrządu używam blokad. Tutaj chodziło mi tylko czy te blokady pasują do tego silnika a skoro pasują to wiem jak ustawić rozrząd na znaki - wolałem się upewnić bo tak jak mówiłem, nie miałem jeszcze okazji zdejmować rozrządu w tym silniku.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się