Skocz do zawartości

Wysokie ciśnienie w układzie chlodzacym


Gość Seba0612

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem ze swoim Peugeotem 206+ silnik 1.4, benzyna+LPG. Po sprowadzeniu go zza granicy zauwazylem w płynie chłodniczym olej i została wymieniona uszczelka pod głowica. Od tamtej pory w układzie chłodzenia jest wysokie cisnienie, silnik się nie dogrzewa i nie łapie 90stopni. Płyn wycieka z pod opasek na wężach, auto na zimnym silniku szarpie, przerywa i gaśnie. Myślałem ze to wina termostatu, ale po wymianie nie ma poprawy. Dziś podczas jazdy, temperatura nagle spadła, a później skoczyła do końca skali i auto dało sygnał do Zatrzymania. Po kilku minutach wszystko wróciło do normy. Podsumowując wymienilen uszczelke pod głowica, termostat, korek zbiornika chłodniczego. Bardzo proszę o pomoc. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny.

Sebastian

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chłodzący Dynagel, pisze ze wytrzymuje do -36 stopni.

Problemy z ciśnieniem były już nawet przy 0 stopni, ale taki skok temperatury był pierwszy raz.

Nie mam pojecia juz gdzie szuakć problemu :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem różnicę, ale nigdy nie mierzyłem temperatury, płyn jest niedawno zmieniony, nie pomyślałem, że podana temperatura może różnić się od rzeczywistej.

 

Problemy z ciśnieniem już były wcześniej, nie tylko w tych mrozach.

 

Wczoraj temperatura skoczyła nagle, auto już chwile chodziło, przejechałem jakieś 40 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie te silniki ciężko się odpowietrza, wiem bo sam niejeden taki silnik odpowietrzałem i wiem, że jest ciężko. Do głowicy (od strony skrzyni biegów) jest przykręcony swego rodzaju korpus przez który przepływa płyn chłodzący. W ten korpus wkręcona jest mała śrubka imbusowa (odpowietrznik) odkręć na ciepłym niestety i zobacz czy będzie leciał płyn czy powietrze. Druga sprawa to co pisał kolega wyżej jak był odpowietrzany układ? I czy termostat działa? Węże od chłodnicy robią się gorące, wentylator się załącza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ odpowietrzany był tylko na wężu od nagrzewnicy. Węże robią się ciepłe a wentylator się załącza.

Termostat działa otwiera sie nawet gdy wskazówka od temperatury się nie podnosi, dopiero zmieniony, myślałem że to jego wina.

Temperatura nadmuchu jest zależna od temperatury na zegarze, jak na zegarze leci w dół to i tu. Ale nawiew szału nie robi nawet na nagrzanym silniku. :/

 

Czy wysokie ciśnienie w układzie może wynikać ze złego odpowietrzenia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem ten myk z otwierającym się termostatem jak wskazówka się nie odnosi - otwiera się na niedogrzanym silniku? Co odpowietrzania wężem przy nagrzewnicy masz na mysli korek na jednym z węzy? Jeżeli tak to słabo odkręć tą śrubę o której mówiłem tylko ostrożnie ona jest mała i łatwo się poparzyć do końca wykręcać nie musisz. Możesz zacząć od odkręcenia korka na zbiorniczku i odpalenia auta i jego przegarowaniu i poczekaniu aż się nagrzeje. W ten sposób też powinna zejść cześć powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania