Gość slawek7 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Wiecie czego się boję i tak drążę temat. Teraz głowica była zdjęta nie z powodu usterki czy to uszczelki czy ogólnie tylko z powodu świecy. Raz mogę splanować a co będzie następnym razem jak zajdzie potrzeba?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Oddaj głowicę do wyspecjalizowanego warsztatu tam wszystko sprawdzą i zregenerują co trzeba, potem ją załóż i masz problem z głowy, przy okazji świecy będziesz miał remont głowicy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38883 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Jeszcze o cos zapytam w związku z planowaniem głowicy. Tak sie zastanawiam, przecież takie obniżenie jej wysokości np o 0,2mm spowoduje wzrost stopnia sprężania i to o dużą wartość bo licząc na szybko o jakąś 1 (z 10 zrobi sie 11). Czy tu nie będzie problemu ze spalaniem stukowym i jakimś niekorzystnym wpływem na pracę silnika?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 A masz taka kompresję ? Planuj nic jej nie będzie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38898 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Dużą. 17Brów na każdym   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Tak sie zastanawiam, przecież takie obniżenie jej wysokości np o 0,2mm spowoduje wzrost stopnia sprężania i to o dużą wartość bo licząc na szybko o jakąś 1 (z 10 zrobi sie 11). Nie ten rząd wielkości, przelicz dokładnie, bo przy zebraniu o 0,2mm stopień sprężania zmieni się nieznacznie. Dużą. 17Brów na każdym Nie dużą a normalną, te silniki mają i po 19barów. Czy tu nie będzie problemu ze spalaniem stukowym i jakimś niekorzystnym wpływem na pracę silnika? Nie będzie żadnej zmiany w pracy silnika.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Tak się jeszcze przypatrzyłem temu stopniowi sprężania. Czy ja nie popełniłem błędu? Skoro głowica została obniżona to początkowa pojemność też się zmieniała jak i końcowa więc stosunek powinien zostać taki sam. Ciekawe co napisałeś bo Autodata podaje max16Barów Skąd masz dane o 19?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Skoro głowica została obniżona to początkowa pojemność też się zmieniała jak i końcowa więc stosunek powinien zostać taki sam. Skoro manipulujesz pojemnością komory to stopień sprężania zawsze ulegnie zmianie. Przelicz sobie. Ciekawe co napisałeś bo Autodata podaje max16Barów Skąd masz dane o 19? Praktyka, z10xep z corsy D ostatnio pokazał 18,18,19 (manometr sprawny).   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Na początku myślałem ża jak zmniejszy się wyskokośc głowicy np o 0,2mm to stopień sprężania zmieni sie, ale popatrz, wikipedia podaje formułkę co to jest: "Stopień sprężania (pot. kompresja) – stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania" Więc tak na prawdę zmieniam obie pojemności Przy DMP tłoka jak i GMP, więc stosunek powinien być niezmieniony. Być może ciśnienie sprężania sie zmieni ale nie dochodzę do tego bo nie za bardzo ma to znaczenie dla mnie. Natomiast pytanie mam inne ważniejsze, czy planując głowicę obrabiasz też zawory? Słyszałem o czymś takim, że jak z głowicy zbierasz trochę materiału to powinno sie gniazda zaworów przeszlifować aby bardziej sie schowały do głowicy? Taktować to jako wskazówkę czy bzdurę?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Wystarczy spojrzeć na wzór. E=Vc/Vk, Vc=Vs+Vk. Wynika z tego że każda nawet najmniejsza zmiana pojemności komory wpłynie na stopień sprężania. No i stopień sprężania to nie kompresja. Stopień sprężania to stosunek liczbowy bezwymiarowy, określa ile razy zmienia się pojemność przestrzeni nad tłokiem w jego skrajnych położeniach. Kompresja to wielkość mierzona wyrażana w jednostkach ciśnienia. Oczywiście wpływają na siebie jednak to coś innego. Więc tak na prawdę zmieniam obie pojemności Przy DMP tłoka jak i GMP, więc stosunek powinien być niezmieniony. Byłoby gdybyś we wzorze miał Vc=Vs*Vk, jednak tam jest dodawanie. Być może ciśnienie sprężania sie zmieni ale nie dochodzę do tego bo nie za bardzo ma to znaczenie dla mnie. Ma znaczenie przy większych planowaniach, jeśli przegniesz to ciśnienie będzie tak wysokie że spowoduje spalanie stukowe. Natomiast pytanie mam inne ważniejsze, czy planując głowicę obrabiasz też zawory? Tylko jeśli tego wymagają. Mój szlifierz sprawdza zawory podciśnieniem, jeśli podciśnienie dochodzi do 0,9-1bar to jest bardzo dobrze. Słyszałem o czymś takim, że jak z głowicy zbierasz trochę materiału to powinno sie gniazda zaworów przeszlifować aby bardziej sie schowały do głowicy? Kompletna bzdura. Zawory szlifuje się tylko wtedy gdy istnieje potrzeba, a to oceni szlifierz. Oddaj głowice do fachowca i polegaj na jego doświadczeniu. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7116-planowanie-g%C5%82owicy-wg-opla/page/2/#findComment-38981 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się