Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra to zacznijmy od początku. Są dwa rodzaje wyważenia zewnętrzne i wewnętrzne. I w tym przypadku wyważenie dokonuje się na dwóch skrajnych przeciwwagach. To co pokazałeś na filmiku owszem pokazuje wyważenie wału wewnętrzne, które nie robi się bez koła. Wały wyważane zewnętrznie wyważa się z kołem zamachowym i tłumikiem drgań i głównie na tych elementach dokonuje się korekcji wyważenia, na samym wale też ale w większym stopniu na kole.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/page/2/#findComment-38733
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o tym, co wkłada się do samochodu w fabryce i jak się to robi w fabryce. Kolega wyciąga nominalny wał i jak domniemam będzie wkładał też nominalny.

 

pokazuje wyważenie wału wewnętrzne, które nie robi się bez koła.

 

Wały wyważane zewnętrznie wyważa się z kołem zamachowym

 

Zaczynasz się chyba powoli gubić... No ale robimy OT. Kolega nie będzie wyważał.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/page/2/#findComment-38734
Udostępnij na innych stronach

Tak. Ja mam zamiar wsadzić nominalny wał w duzo lepszym stanie niz mój.

Wy wspominaliscie o dwumasowym kole ale domniemam ze to tez dotyczy zwykłego.

 

Tak sie zastanawiam czy jakby sie okazalo ze moje koło zamachowe jest przypalone to moge wymienic na używane.? Ale z tego co piszecie to kazde kolo tez jest wyrażane i jesli nikt nie grzebał z nim mechanicznie to bedzie dobrze. Czy tak?

Zauwazylem że na kole jest taki charakterystyczny znaczek. Takie wglebienie małe które da sie odróżnić od otworów wyważeniowych. Pytanie czy to wskazuje montaz koła do wału czy docisk sprzęgła?

 

 

PS. Tak mnie coś zaciekawiło. ArKos mówił ze wyważanie jest realizowane etapami. Najpierw wał potem koło a na koncu zestaw. Pytanie w którym miejscu lub z czego zbierany jest materiał w etapie trzecim czyli w zestawie? Z koła czy wału?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/page/2/#findComment-38739
Udostępnij na innych stronach

domniemam ze to tez dotyczy zwykłego.

Oczywiście, że dotyczy.

 

jakby sie okazalo ze moje koło zamachowe jest przypalone to moge wymienic na używane.?

Bez problemu.

 

Zauwazylem że na kole jest taki charakterystyczny znaczek. Takie wglebienie małe które da sie odróżnić od otworów wyważeniowych. Pytanie czy to wskazuje montaz koła do wału czy docisk sprzęgła?

Nie wiem, o czym mowa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/page/2/#findComment-38740
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się takie zdjęcie na którym coś widać.

 

A pytałem o ten znaczek wykonany na kole (zaznaczony strzałką). Czy to jest jakiś znak ustawczy koła, czy ślad po wyważaniu?

 

https://zapodaj.net/adcd91b4c6634.jpg.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/page/2/#findComment-38745
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania