Skocz do zawartości

silniki Z12XEP w COrsa C i Corsa D


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Szukam takich informacji.

Czy silniki z takim samym oznaczeniem Z12XEP w Corsa C i Corsa D to są te same silniki?

Pytam w sensie wymiany? Czy można jest zamienić czy jakoś konstrukcyjnie nie pasują?

 

Jednego co się dowiedziałem że sterowniki nie pasują podobno i nie zaprogramuje się tego z D do C? Czy to prawda i co z innym osprzętem np Kolektor dolotowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znasz tak z pamięci te drobne różnice. Właśnie tego szukam.

PS. Nie mam sterownika też od Z12XEP i zastanawiam sia na ile jest prawdy że od Corsy D nie współgra z resztą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle masz racje. Poszukalem i porownalem. Inne cxujniki sa w corsie d z tym samym silnikiem.

 

powiedz mi przy okazji czy to prawda ze kolo zamachowe jest wyrażane razem z wałem korbowym . Chce wymienić wał korbowy na wiosne i nie wiem czy moge dać swoje koło zamachowe czy szukać wału z kolem w komplecie. Zdaje sobie sprawe ze wszystko na jakis czas zadziała ale intereuje mnie jak powinno być zgodnie ze sztuką

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to prawdą, że oba elementy wyważane są osobno. Wał wyważany jest z kołem zamachowym, ale samo koło też jest wyważane z tego względu można wymienić koło zamachowe, i tutaj dam sobie uciąć rękę jako student 4 - go roku mechaniki i budowy maszyn. Można wymienić samo koło zamachowe bo samo koło jest wyważone ale wał nigdy nie jest wyważany bez koła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiedzmy do końca:

na pierwszy montaż jest to robione w ten sposób, że wał jest sam wyważany, potem koło samo wyważane a na końcu w zestawie.

Nie można nie wyważyć wału bo się po prostu rozleci. Jest to ODLEW i jak każdy odlew mogą być w jednym miejscu większe a w innym mniejsze zagęszczenia materiału. Gdyby wał był kuty, to owszem, można by zaryzykować ale przy odlewie zwykłym niestety nie pożyłby długo.

Samo wyważanie wału jest procesem trudnym w porównaniu do wyważania koła, bo raczej nie można skorygować błędów. Nadwagę wału usuwa się poprzez nawiercenie otworu w przeciwwadze wykorbienia, ale nie ma możliwości dania naddatku lub zrównoważenia niedowagi po przeciwnej stronie, ponieważ tam nic nie ma. W kole zamachowym można to rozwiązać poprzez nawiert po przeciwnej stronie.

 

Tak wygląda usuwanie nadwagi wału:

DSC01647.JPG

Widać 1 otwór na prawej i dwa na lewej przeciwwadze.

 

Nie dawaj obcinać sobie rąk, bo zostaniesz kaleką. GM robi jak piszę, więc zostałbyś jednorękim bandytą...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania