Gość slawek7 Opublikowano 22 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Cześć. Szukam takich informacji. Czy silniki z takim samym oznaczeniem Z12XEP w Corsa C i Corsa D to są te same silniki? Pytam w sensie wymiany? Czy można jest zamienić czy jakoś konstrukcyjnie nie pasują? Jednego co się dowiedziałem że sterowniki nie pasują podobno i nie zaprogramuje się tego z D do C? Czy to prawda i co z innym osprzętem np Kolektor dolotowy?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Są bardzo drobne różnice. Można przełożyć swoje kolektory w razie potrzeby, nie będzie komplikacji.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/#findComment-38708 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 A znasz tak z pamięci te drobne różnice. Właśnie tego szukam. PS. Nie mam sterownika też od Z12XEP i zastanawiam sia na ile jest prawdy że od Corsy D nie współgra z resztą   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/#findComment-38709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 D ma can   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/#findComment-38711 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2016 Inny sterownik i kilka czujników. Jak dasz cały osprzęt ze swojego to nie ma opcji, żeby nie śmigało.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/#findComment-38712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Jak zwykle masz racje. Poszukalem i porownalem. Inne cxujniki sa w corsie d z tym samym silnikiem. powiedz mi przy okazji czy to prawda ze kolo zamachowe jest wyrażane razem z wałem korbowym . Chce wymienić wał korbowy na wiosne i nie wiem czy moge dać swoje koło zamachowe czy szukać wału z kolem w komplecie. Zdaje sobie sprawe ze wszystko na jakis czas zadziała ale intereuje mnie jak powinno być zgodnie ze sztuką   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/#findComment-38725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Nie jest to prawdą. Oba elementy są wyważane osobno. Gdyby miały być ważone razem, to po wymianie np. dwumasy w jakimś aucie, silnik musiałby mieć potężne wibracje.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/#findComment-38726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Nie jest to prawdą, że oba elementy wyważane są osobno. Wał wyważany jest z kołem zamachowym, ale samo koło też jest wyważane z tego względu można wymienić koło zamachowe, i tutaj dam sobie uciąć rękę jako student 4 - go roku mechaniki i budowy maszyn. Można wymienić samo koło zamachowe bo samo koło jest wyważone ale wał nigdy nie jest wyważany bez koła.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/#findComment-38728 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Dopowiedzmy do końca: na pierwszy montaż jest to robione w ten sposób, że wał jest sam wyważany, potem koło samo wyważane a na końcu w zestawie. Nie można nie wyważyć wału bo się po prostu rozleci. Jest to ODLEW i jak każdy odlew mogą być w jednym miejscu większe a w innym mniejsze zagęszczenia materiału. Gdyby wał był kuty, to owszem, można by zaryzykować ale przy odlewie zwykłym niestety nie pożyłby długo. Samo wyważanie wału jest procesem trudnym w porównaniu do wyważania koła, bo raczej nie można skorygować błędów. Nadwagę wału usuwa się poprzez nawiercenie otworu w przeciwwadze wykorbienia, ale nie ma możliwości dania naddatku lub zrównoważenia niedowagi po przeciwnej stronie, ponieważ tam nic nie ma. W kole zamachowym można to rozwiązać poprzez nawiert po przeciwnej stronie. Tak wygląda usuwanie nadwagi wału: Widać 1 otwór na prawej i dwa na lewej przeciwwadze. Nie dawaj obcinać sobie rąk, bo zostaniesz kaleką. GM robi jak piszę, więc zostałbyś jednorękim bandytą...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/#findComment-38729 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 O... Tak przez przypadek znalazłem: Widzisz tam gdzieś jakiś zamach albo dwumasę? Pisałeś, że bez koła nigdy się nie wyważa wału... Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/7078-silniki-z12xep-w-corsa-c-i-corsa-d/#findComment-38730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się