Skocz do zawartości

[nadwozie] Naprawa mechanizmu wycieraczek Seicento


ArKos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawa mechanizmu wycieraczek

 

Ja miałem połamany przegub kulowy i nie mogłem przez długi czas go dokupić i jeździłem na własnym patencie przez kilka miesięcy, dzisiaj się udało kupić , o zgrozo 11zł sztuka. Tak więc jak ktoś ma taki sam problem, lub ma wyrobiony wielokarb między silniczkiem i mechanizmem, lub potrzebuje wymienić silniczek wycieraczek to zapraszam do czytania.

 

1. Jedziemy do garażu, przebieramy się w ulubione ciuszki otwieramy maskę naszego autka i zaczynamy.

 

01_0.jpg

 

Zdejmujemy uszczelkę podszybia. Będziemy potrzebować śrubowkręt i śrubowykręt krzyżakowy. Odkręcamy dwa wkręty mocujące wygłuszenie silnika. Zamykamy jeszcze na chwilkę maskę (gdyż wcześniej zapomnieliśmy) i odkręcamy ramiona wycieraczek (kluczyk 13).

 

02_0.jpg

 

2. Ponownie otwieramy maskę. Odginamy wygłuszenie tak aby nam nie przeszkadzało i naszym pięknym oczkom ukazuje się mechanizm wycieraczek wraz z silniczkiem.

 

03_0.jpg

 

04_0.jpg

 

3. Bierzemy kluczyk 22,13,10. Odkręcamy dwie nakrętki mocujące mechanizm na podszybiu (klucz 22), następnie odkręcamy mechanizm wycieraczek od wirnika silniczka (klucz 13), następnie odkręcamy 3 śruby szóstki mocujące silniczek (klucz 10) i opuszczamy silniczek niech sobie poleży troszkę (jak ktoś ma ochotę lub potrzebę może go wymienić, zamocowany jest na 2 kostkach), następnie odkręcamy ostatnie 2 śruby szóstki (klucz 10) i kilkoma zgrabnymi ruchami wyjmujemy cały mechanizm wycieraczek.

 

05_0.jpg

 

06_0.jpg

 

07_0.jpg

 

4. Rozbieramy z wielkim trudem nasz stary patent. Bierzemy jakiś ścisk do drewna i smar. Nakładamy troszkę smaru na czop przegubu kulowego następnie nakładamy na czop plastykową panewkę i ściskiem wciskamy jedno na drugie, sprawdzamy czy przegub ładnie pracuje i zakładamy na niego cięgno idące od silniczka. Jeśli komuś wyrobił się wielokarb na pierwszym cięgnie może go sobie odbudować poprzez nabicie go solidnym młotkiem, a wzornik bierzemy z starego wirnika silniczka wycieraczek i RAZ wielki zamaszystym ruchem nabijamy jedno na drugie.

 

08_0.jpg

 

09_0.jpg

 

10_5.jpg

 

11_4.jpg

 

5. Bierzemy pastę polerską wodę i kilka szmatek i polerujemy całe podszybie tak aby można było się w nim przejrzeć.

 

12_3.jpg

 

6. Składamy wszystko powrotem w odwrotnej kolejności.

 

Autor: SiDoR

Źródło: http://www.seicento.pl

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.