ArKos Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Naprawa mechanizmu wycieraczek Ja miałem połamany przegub kulowy i nie mogłem przez długi czas go dokupić i jeździłem na własnym patencie przez kilka miesięcy, dzisiaj się udało kupić , o zgrozo 11zł sztuka. Tak więc jak ktoś ma taki sam problem, lub ma wyrobiony wielokarb między silniczkiem i mechanizmem, lub potrzebuje wymienić silniczek wycieraczek to zapraszam do czytania. 1. Jedziemy do garażu, przebieramy się w ulubione ciuszki otwieramy maskę naszego autka i zaczynamy. Zdejmujemy uszczelkę podszybia. Będziemy potrzebować śrubowkręt i śrubowykręt krzyżakowy. Odkręcamy dwa wkręty mocujące wygłuszenie silnika. Zamykamy jeszcze na chwilkę maskę (gdyż wcześniej zapomnieliśmy) i odkręcamy ramiona wycieraczek (kluczyk 13). 2. Ponownie otwieramy maskę. Odginamy wygłuszenie tak aby nam nie przeszkadzało i naszym pięknym oczkom ukazuje się mechanizm wycieraczek wraz z silniczkiem. 3. Bierzemy kluczyk 22,13,10. Odkręcamy dwie nakrętki mocujące mechanizm na podszybiu (klucz 22), następnie odkręcamy mechanizm wycieraczek od wirnika silniczka (klucz 13), następnie odkręcamy 3 śruby szóstki mocujące silniczek (klucz 10) i opuszczamy silniczek niech sobie poleży troszkę (jak ktoś ma ochotę lub potrzebę może go wymienić, zamocowany jest na 2 kostkach), następnie odkręcamy ostatnie 2 śruby szóstki (klucz 10) i kilkoma zgrabnymi ruchami wyjmujemy cały mechanizm wycieraczek. 4. Rozbieramy z wielkim trudem nasz stary patent. Bierzemy jakiś ścisk do drewna i smar. Nakładamy troszkę smaru na czop przegubu kulowego następnie nakładamy na czop plastykową panewkę i ściskiem wciskamy jedno na drugie, sprawdzamy czy przegub ładnie pracuje i zakładamy na niego cięgno idące od silniczka. Jeśli komuś wyrobił się wielokarb na pierwszym cięgnie może go sobie odbudować poprzez nabicie go solidnym młotkiem, a wzornik bierzemy z starego wirnika silniczka wycieraczek i RAZ wielki zamaszystym ruchem nabijamy jedno na drugie. 5. Bierzemy pastę polerską wodę i kilka szmatek i polerujemy całe podszybie tak aby można było się w nim przejrzeć. 6. Składamy wszystko powrotem w odwrotnej kolejności. Autor: SiDoR Źródło: http://www.seicento.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi