Skocz do zawartości

Brak mocy, syczenie opel z16xe


Gość jan0sik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Troche tu poczytałem na temat podobnych usterek ale odpowiedzi nie znalazłem i mam taki problem.

 

DANE:

 

Astra g, silnik z16xe. EGR zaślepiony, wgrany sterownik komputera bez EGR w Oplu w krakowie. Przepustnica wyczyszczona na błysk, dolot od filtra do przepustnicy szczelny, błędów żadnych nie pokazuje....

 

Gaz dwa miesiące, objawy na gazie i na paliwie, z tym że na paliwie jest jescze słabszy

 

Objawy:

 

Przy dodawaniu gazu słychać syczenie i opóźnienie na pedał gazu (takie pół sekundy ale jest, a może sie przyczepiam) Wszystko słychać na filmiku...

 

Druga sprawa. Jade na obojętnie jakim biegu, obroty tak powiedzmy 1400 i jak wcisnę pedał do oporu to słychac ten syk co na filmie (ułamek sekundy) i taki dzwięk jak by filtra nie było, (takie głuche oooooooo) (nie wiem jak to wytłumaczyć,) auto słabe jak na 100KM. słychać to do 2200 obrotów i potem już nie... I obojętne czy to drugi bieg czy piąty. Ogólnie auto do 2000 obrotów jest jak żółw. Mam astre HB z silnikiem 1,2 i 300tys km przebiegu i ta nie może jej uciec a wręcz 1,2 na niskich obrotach ją mija :-)

 

Trzecia sprawa. Stane w korku i raz, na powiedzmy, kilka dni potrafi zgasnąć. Tzn, wyrzucam na luz i albo zgaśnie albo spadnie do 500 obrotów i zaczyna 3-4 razy falować obrotami i sie uspokaja...

 

 

Na filmiku słychać klekotanie, to nie w silniku tylko pokrywa jest odkręcona :-)

 

P.s. Czego go tak telepie? Ze zimny czy jakaś poduszka urwana?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=W-HB0o-wIvw&feature=youtu.be

 

60kl/s

 

https://www.youtube.com/watch?v=EBKtIZwBW3k&feature=youtu.be

 

 

Dodam jeszcze ze wczoraj byłem na badaniu spalin i wyszło że za dużo powietrza było w spalinach. Koleś mi mówił że powinno być około 0,95 a ja miałem 1,07

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta uboga mieszanka to do wszystkich problemów?

 

Co może być przyczyną? Możliwe że nieszczelność między kolektorem ssącym a blokiem silnika(głowicą)? (bo tylko to mi zostało do sprwdzenia) czy raczej jakiś czujnik uwalony?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek765

Stary sposób na sprawdzenie szczelności to popryskać okolice dolotu plakiem. Jak wzrosną obroty to jest dziura.

Następny krok jeśli usterka nie wykryta to zrobić diagnostykę komputerową (nie mylić z odczytaniem błędów).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja osobiście kiedyś miałem podobną awarię - w innym samochodzie - ale objawy podobne (syczenie przy dodawaniu gazu) i problem był bardzo prozaiczny... wystarczyło wymienić filtr powietrza -> nie musi być jakiś drogi, firmowy - zwykły filtron -> chociaż mój nie był zawalony -> jednak coś mu nie spasowało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania