Gość jan0sik Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Witam. Troche tu poczytałem na temat podobnych usterek ale odpowiedzi nie znalazłem i mam taki problem. DANE: Astra g, silnik z16xe. EGR zaślepiony, wgrany sterownik komputera bez EGR w Oplu w krakowie. Przepustnica wyczyszczona na błysk, dolot od filtra do przepustnicy szczelny, błędów żadnych nie pokazuje.... Gaz dwa miesiące, objawy na gazie i na paliwie, z tym że na paliwie jest jescze słabszy Objawy: Przy dodawaniu gazu słychać syczenie i opóźnienie na pedał gazu (takie pół sekundy ale jest, a może sie przyczepiam) Wszystko słychać na filmiku... Druga sprawa. Jade na obojętnie jakim biegu, obroty tak powiedzmy 1400 i jak wcisnę pedał do oporu to słychac ten syk co na filmie (ułamek sekundy) i taki dzwięk jak by filtra nie było, (takie głuche oooooooo) (nie wiem jak to wytłumaczyć,) auto słabe jak na 100KM. słychać to do 2200 obrotów i potem już nie... I obojętne czy to drugi bieg czy piąty. Ogólnie auto do 2000 obrotów jest jak żółw. Mam astre HB z silnikiem 1,2 i 300tys km przebiegu i ta nie może jej uciec a wręcz 1,2 na niskich obrotach ją mija Trzecia sprawa. Stane w korku i raz, na powiedzmy, kilka dni potrafi zgasnąć. Tzn, wyrzucam na luz i albo zgaśnie albo spadnie do 500 obrotów i zaczyna 3-4 razy falować obrotami i sie uspokaja... Na filmiku słychać klekotanie, to nie w silniku tylko pokrywa jest odkręcona P.s. Czego go tak telepie? Ze zimny czy jakaś poduszka urwana? https://www.youtube.com/watch?v=W-HB0o-wIvw&feature=youtu.be 60kl/s https://www.youtube.com/watch?v=EBKtIZwBW3k&feature=youtu.be Dodam jeszcze ze wczoraj byłem na badaniu spalin i wyszło że za dużo powietrza było w spalinach. Koleś mi mówił że powinno być około 0,95 a ja miałem 1,07   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Za uboga mieszanka...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jan0sik Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Ale ta uboga mieszanka to do wszystkich problemów? Co może być przyczyną? Możliwe że nieszczelność między kolektorem ssącym a blokiem silnika(głowicą)? (bo tylko to mi zostało do sprwdzenia) czy raczej jakiś czujnik uwalony?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Może. Może pęknięty kolektor ssący po strzale gazu. Jak na 100% potwierdzi się szczelność dolotu to potem myśleć o czujnikach.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek765 Opublikowano 25 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Stary sposób na sprawdzenie szczelności to popryskać okolice dolotu plakiem. Jak wzrosną obroty to jest dziura. Następny krok jeśli usterka nie wykryta to zrobić diagnostykę komputerową (nie mylić z odczytaniem błędów).   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kovciu Opublikowano 6 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 ja osobiście kiedyś miałem podobną awarię - w innym samochodzie - ale objawy podobne (syczenie przy dodawaniu gazu) i problem był bardzo prozaiczny... wystarczyło wymienić filtr powietrza -> nie musi być jakiś drogi, firmowy - zwykły filtron -> chociaż mój nie był zawalony -> jednak coś mu nie spasowało.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się