Skocz do zawartości

X18XE1 zbyt niskie obroty, gaśnięcie


Gość Pawell_17

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pawell_17

Witam

 

Otóż mam problem ze swoim X18Xe1. Problem polega na zbyt niskich obrotach, falowaniu i koniec końców gaśnięciu. Wygląda to tak, że na biegu jałowym po przy gazowaniu na liczniku obroty spadają do ok 100/200obr i później się podnoszą do ok 750. W trakcie jazdy i wyrzuceniu na luz jest podobnie, obroty spadają i po chwili się podnoszą. Jednak jak załączę klimę to przy dojeździe na luzie np do skrzyżowania samochód gaśnie. Wiadomo większe obciążenie. Dużo czytałem na ten temat i jest to dość typowa usterka, ale jest wiele powodów jej występowania.

 

 

U siebie mam nową cewkę, praktycznie nowe świece, sondę, wymienione wszystkie filtry. Zaślepiłem EGR. Wyczyściłem przepustnicę, a nawet rozwierciłem według manualu na forum. Wymieniłem też przepływomierz. Nic to nie dało samochód nadal gaśnie i faluje. Pozostaje wymiana przepustnicy albo sterownika. Błędów na komputerze brak. Teraz nie wiem co robić czy wymieniać to i to czy próbować coś wykluczyć. Może jakieś podpowiedzi? Kiedyś na jakimś forum znalazłem post w którym ktoś robił mostek między pinami i to można było sprawdzić czy sterownik jest ok czy nie. Z tego co wiem w sterowniku powstają zimne luty, robił ktoś może sterownik sam? Może da sie zmierzyć multimetrem piny na przepustnicy, bo jak wiadomo silniczek krokowy jest tam zintegrowany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawell_17

Przepustnicę wymieniłem i nadal to samo. Najgorsze jest to że brak jakichkolwiek błędów a samochód idzie jak zły, przyspiesza na każdym biegu, nie czuć jakiegoś spadku mocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pawell_17

Tak wiem, w X18Xe1 krokowy jest zintegrowany z przepustnicą. Dziś przyszła do mnie przepustnica używana, wyczyściłem ja bo była w mega słabym stanie, założyłem i lipa. Tak więc nie wiem czy kupiona przepustnica też jest uszkodzona czy coś innego. Jutro postaram się reklamować może uda się.

 

Dodam jeszcze że czasami przy gwałtownym dodaniu gazu jest przyduszenie silnika i dopiero wtedy wzrastają obroty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania