kaliope Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Piszę, bo może ktoś z was będzie miał podobny przypadek i mechanicy będą chcieli wymieniać pół auta. Otóż nagle mój silnik (1.9 cdti) zaczął się trząść/tłuc przy gaszeniu, co słychać na tym filmiku: Paru mądrali od razu mnie wysłało na wymianę dwumasy, choć wiedziałem, że moja dwumasa jest na 100% zdrowa ba znam moje auto jak własną kieszeń albo i lepiej. Kolejni chcieli po kolei sprawdzać i wymieniać poduszki/mocowania pod silnikiem, skrzynią itd....w co prawie już uwierzyłem. Na szczęście wrzuciłem temat na brytyjskie forum i chłopcy od razu mi powiedzieli, że siadła przepustnica/ klapa gasząca. Zrobiłem więc test klapy gaszącej narzędziem diagnostycznym i tu ładnie wszystko działało, tzn klapa się zamykała. Okazuję się jednak, że do testu jest inny obwód 12V a w realu klapę zamyka sterownik obwodem 5V. Zrobiłem więc test gaszenia auta fejsem oraz stacyjką, obserwując klapę gaszącą. I bingo....rzeczywiście poszła przepustnica. Tutaj filmik z diagnozy: A tu filmik z prawidłowiej działającej klapy podczas gaszenia auta stacyjką:   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Ciekawy artykuł dobrze by było jak byś dla potomnych napisał poradnik jak to naprawić i był by już komplet   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Przepustnicę wysłałem do polecanego zakładu celem regeneracji. Dzwonili do mnie właśnie z zakładu. Elektronika w porządku, choć standardowo poprawiają wszystkie luty. Generalnie syfiasty olej i maź zapchał mechanizm i silnik nie miał siły uciągnąć klapki. Stąd pewnie test z 12V dawał radę, natomiast sterownik nie dawał rady z 5 voltami. Ten syfiasty tłusty olej/maź, to przypadłość z19dt. Ktokolwiek otwiera przepustnicę na forach to mówi, że ma zalaną elektronikę olejem. Generalnie rurka od EGR w 120KM wchodzi do przepustnicy (w 150KM wchodzi bezpośrednio do kolektora), także syfiaste spaliny mieszają się ze sprężonym powietrzem z Intercoolera i robi się taka tłusta maź. Po pewnym czasie puszcza uszczelnienie i olej leci w dół na płytkę elektroniczną z układami. A pod drodze leci po całym mechaniźmie/sliniku w przepustnicy.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się