Skocz do zawartości

Trzęsie silnikiem przy wyłączaniu - 1.9 cdti -z19dt


Rekomendowane odpowiedzi

Piszę, bo może ktoś z was będzie miał podobny przypadek i mechanicy będą chcieli wymieniać pół auta.

 

Otóż nagle mój silnik (1.9 cdti) zaczął się trząść/tłuc przy gaszeniu, co słychać na tym filmiku:

 

Paru mądrali od razu mnie wysłało na wymianę dwumasy, choć wiedziałem, że moja dwumasa jest na 100% zdrowa ba znam moje auto jak własną kieszeń albo i lepiej.

 

Kolejni chcieli po kolei sprawdzać i wymieniać poduszki/mocowania pod silnikiem, skrzynią itd....w co prawie już uwierzyłem.

 

Na szczęście wrzuciłem temat na brytyjskie forum i chłopcy od razu mi powiedzieli, że siadła przepustnica/ klapa gasząca.

 

Zrobiłem więc test klapy gaszącej narzędziem diagnostycznym i tu ładnie wszystko działało, tzn klapa się zamykała. Okazuję się jednak, że do testu jest inny obwód 12V a w realu klapę zamyka sterownik obwodem 5V. Zrobiłem więc test gaszenia auta fejsem oraz stacyjką, obserwując klapę gaszącą. I bingo....rzeczywiście poszła przepustnica.

 

Tutaj filmik z diagnozy:

 

A tu filmik z prawidłowiej działającej klapy podczas gaszenia auta stacyjką:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnicę wysłałem do polecanego zakładu celem regeneracji. Dzwonili do mnie właśnie z zakładu. Elektronika w porządku, choć standardowo poprawiają wszystkie luty. Generalnie syfiasty olej i maź zapchał mechanizm i silnik nie miał siły uciągnąć klapki. Stąd pewnie test z 12V dawał radę, natomiast sterownik nie dawał rady z 5 voltami.

 

Ten syfiasty tłusty olej/maź, to przypadłość z19dt. Ktokolwiek otwiera przepustnicę na forach to mówi, że ma zalaną elektronikę olejem. Generalnie rurka od EGR w 120KM wchodzi do przepustnicy (w 150KM wchodzi bezpośrednio do kolektora), także syfiaste spaliny mieszają się ze sprężonym powietrzem z Intercoolera i robi się taka tłusta maź. Po pewnym czasie puszcza uszczelnienie i olej leci w dół na płytkę elektroniczną z układami. A pod drodze leci po całym mechaniźmie/sliniku w przepustnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania