Skocz do zawartości

błędy P0200, p0230, p1405


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Czy ktoś ma dokładniejszy opis od mojego:

- p0200 - uszkodzenie obwodu wtryskiwacza

- p0230 - uszkodzenie w obwodzie zasilania pompy paliwa

- p1405 - uszkodzenie zaworu egr

 

Zaczęło sie od niepalącego jednego cylindra z powodu uszkodzonego przewodu WN, teraz pali na wszystkie.

Doszła nowa sonda bo na starej napiecie stało na 446mV.

 

Silnik ogolnie pracuje bardzo ładnie, pali z półobrotu, chwilami troche nierówno pracuje ale pali na wszystkie cylindry.

 

Check zapala się raz na jakis czas, jak juz sie zapali to się świeci do zatrzymania silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- p0200 - uszkodzenie obwodu wtryskiwacza

1. wtyczka (obłamany przewód, zaśniedziały styk)

2. wiązka (jak wyżej, przetarte przewody smyrają się robiąc lekką zwarę)

3. uszkodzony sam wtryskiwacz - miałem taki, którego cewka przebijała elektrycznie na obudowę wtryskiwacza czyli do masy, ale nie za każdym razem

 

- p0230 - uszkodzenie w obwodzie zasilania pompy paliwa

Zmierzyć napięcie na nóżkach przekaźnika pompy. Zbyt niskie może świadczyć o upływie prądu na kabelkach (przetarcie etc).

 

- p1405 - uszkodzenie zaworu egr

Podmienić...

 

Nie myłeś silnika ostatnio?

P0200 może być skutkiem wilgoci na wtyczkach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Ja tym jezdze od 2tyg, nie wiem czy wczesniej był myty - raczej nie bo nie wygląda. Wtryskiwacze podobno były podmieniane na inne.

 

Resztę sprawdzę, dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do plastiku, z którego wychodzą wtyczki do wtrysków. Onegdaj w c20ne miałem problemy z wtryskami, a rozwiązanie okazało się banalne: trzeba było polutować wspólny "+" do wtrysków, bo podgniło...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Pogrzebałem troche.

Wiązka wygląda bardzo ładnie, przejścia są. Wtryskiwacze mają rezystancję między 13,5 a 14,5oma wq marketowego miernika.

 

Styki przekaźnika też bardzo ładne. Poczyściłem wszystkie masy i tyle.

 

Problem jest na 4 garze, tam świeca jest czarna, ale wygląda na lekko zalaną. Nie jest to w każdym bądz razie nagar olejowy. Pozostałe świece kawa z mlekiem. Świece i przewody są nowe.

A sam DIS chyba nie może niedomagać tylko na jednym cylindrze?

 

Napięcia na pompie nie sprawdziłem ale mam pewien trop. Przy 1/4 zbiornika na zapłonie odzywa się pompa i słychać jakby sie przycierała, przy 3/4 zbiornika nie było problemu a i sam silnik chyba wtedy działał poprawnie.

 

Błędy po skasowaniu nie pojawiają sie ponownie, także chyba pompa nie wyrabia (zmierze cisnienie na listwie)

 

Pytanie, bo nie mam schematu x16xel z VB 1998r.

+ na wtryskiwaczach nie pojawia się na zapłonie, występuje dopiero podczas kręcenia. Zasilanie wtryskiwaczy leci z przekaźnika pompy lub jakiegoś dodatkowego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sam DIS chyba nie może niedomagać tylko na jednym cylindrze?

Jak najbardziej może.

 

Zasilanie wtryskiwaczy leci z przekaźnika pompy lub jakiegoś dodatkowego?

VB ma 2 przekaźniki o ile pamiętam. W kolorze fioletowym - są w skrzyneczce w komorze silnika.

 

na 4 garze, tam świeca jest czarna, ale wygląda na lekko zalaną.

Albo wypadanie zapłonu (teoretycznie powinien być p0304) albo leje wtrysk.

Zamień wtryski miejscami - jak świeca z innego gara zrobi się taka jak na 4, to wtrysk uwalony.

 

słychać jakby sie przycierała,

I stąd może się brać

p0230 - uszkodzenie w obwodzie zasilania pompy paliwa

Zacierająca się pompa pobiera znacznie więcej prądu. Nadmierny pobór prądu to nadmierny spadek napięcia. A to sterownik jest w stanie wyłapać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

No to DIS do podmianki.

 

VB ma 2 przekaźniki o ile pamiętam. W kolorze fioletowym - są w skrzyneczce w komorze silnika.

 

Tak, ale 1,8;2,0 i 2,5. Tu w 1,6 jest jeden przekaźnik fioletowy, drugi w innym kolorze od pompy powietrza wtórnego (podobno). Następnym razem sprawdze czy z fioletowego leci + na wtryski.

 

Przekładkę wtryskiwaczy zostawię na później. Najpierw DIS i pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania