Skocz do zawartości

CORSA B 1.0 12V //// 2 problemy


Gość licha89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

Mam dwa problemy z corsa.

 

Problem 1

 

Samochód bardzo długo kręci zanim odpali, czasami odpala od strzału. I to jest obojętne czy silnik zimny czy ciepły. Rozrusznik po regeneracji, akumulator nowy naładowany, błędów zero. Kręci normalnie tylko bardzo długo.

 

Problem 2

 

Kilka dni temu jadąc na zakupy do autostradzie i dojeżdżając do sklepu zauważyłem, że obroty spadły praktycznie do zera a samochód prawie zgasł (musiałem pomagać gazem). Działo się to za każdym razem co wrzucałem na luz. Po zrobieniu zakupów oczywiście wystąpił problem pierwszy ale obroty zaczęły działać prawidłowo. Dojeżdżając pod dom znowu objaw obrotów się ukazał. Na chwilę obecną jest wszystko ok.

Silniczek krokowy jest wymieniony na nowy kilka lat temu (oryginalny) przepustnica wyczyszczona, zero błędów, przepływomierz nowy (oryginalny), filtr powietrza nowy, paliwa również, jeżeli ma to wpływ.

 

Nie mam pojęcia co dalej robić? Na obecną chwilę strach gdziekolwiek dalej jechać bo możę nie odpalic lub tym podobne.....

 

Panowie pomożecie ? :cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest zawór EGR. Dla czego przyczyną może być zawór egr? Nic się nie stanie jak się go zaślepi ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR otwiera przepływ spalin do ponownego spalenia i jak on jest zacięty w pozycji otwartej to jest problem z uruchomieniem silnika, czasem jedyna szansą na odpalenie jest z naciśnięciem pedału gazu, zaślepienie zaworu nie wpływa niekorzystnie na prace silnika wręcz przeciwnie ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zamawiam zaslepke. Robiłem druga diagnostykę zero błędów jedynie z poduszki. Ale na zapalonym silniku pokazywał mi komputer ciągle włączony/wyłączony czujnik hala.

Odpalanie z gazem w podłogę, a czasem odpala od strzału.

 

Poniżej film jak się zachowują obroty na biegu jałowym podczas postoju.

 

https://youtu.be/Q0Elb0nRz74

 

[ Dodano: 2016-03-21, 09:10 ]

Z tego co się dowiedziałem to samo zaslepienie egr nic nie da bez emulatora....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Halla wykorzystuje się jako czujniki położenia i prędkości obrotowej wału korbowego oraz wału rozrządu, więc i wadliwy ten czujnik może być przyczyną falowania obrotów oraz trudnościami z odpaleniem samochodu. Samo zaślepienie zaworu EGR nie ma wpływu na odpalenie, a w układach w których przewidziany jest czujnik zaworu EGR może to wpłynąć na trudniejszy rozruch, a sam emulator często nie pomaga.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sosik1111

prosty sposób psiknij plaka w filtr przed odpałem zobaczymy czy zaskoczy od strzała

 

[ Dodano: 2016-03-21, 16:14 ]

samo zaślepienie nic nie da jak egr wywala błąd jesli nie wywala to jest szanasa że to cos pomoże

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko auto odpala jak się go lekko wspomoże gazem...

 

[ Dodano: 2016-03-21, 16:58 ]

Odpialem jeszcze przeplywke i to samo bez gazu nie odpali

 

[ Dodano: 2016-03-21, 16:59 ]

Egr nie wywala błędu. Jest zero błędów a parametry w normie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania