Skocz do zawartości

[podwozie] Wymiana tarcz/klocków przód Seicento


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw należy kupić sobie jakiś odpowiedni zestaw tarcz i klocków

Ja polecam taki jak na zdjęciu poniżej

 

49c2e90da254bda1.jpg

 

Wjeżdżamy do garażu i upatrujemy sobie dowolnie wybrane koło przednie.

 

d08dc363c319172b.jpg

 

Bierzemy klucz 19 i lekko luzujemy śruby, podnosimy autko na podnośniku blokując oczywiści koła tylne hamulcem postojowym i stoperami podstawionymi pod nie z obu stron. Odkręcamy do końca śruby mocujące koło, ściągamy koło, podstawiamy kobyłkę i spuszczamy autko z podnośnika.

 

Naszym pięknym oczom ukazuje się wspaniały widok, nasza stara poczciwa tarcza hamulcowa z zaciskiem, bierzemy szczotkę drucianą i czyścimy ładnie dookoła śruby mocujące tarcze, następnie bierzemy klucz oczkowy 12 i odkręcamy je, powinno to pójść dość łatwo.

 

dcb6ab73578b73f1.jpg

 

Następnie włazimy do kanału lub wczołgujemy się pod autko i wyciągamy zawleczkę agrafkową (najlepiej kombinerkami) zabezpieczającą sworzeń blokujący zacisk do jarzma. Po wyjęciu zawleczki wybijamy od strony zewnętrznej sworzeń i unosimy zacisk do góry w celu wyjęcia starych klocków hamulcowych (zacisk może ciężko się otwierać, gdy cylinderek wbije się w zewnętrzną okładzinę klocka – należy wtedy użyć perswazji)

 

76c7f87f6ade80c1.jpg

 

Następnie łapiemy w garść (lub śliczną rączkę z długimi pazurkami) kluczyk rozmiar 17 i odkręcamy śruby mocujące jarzmo wraz z zaciskiem.

 

feda1a11ed3ea47e.jpg

 

Po zdjęciu zacisku należy wziąć duży młotek najlepiej z 5kg i zbić tarcze z piasty (chyba że ktoś ma bardzo duży i mocny ściągacz to może to i ściągaczem zrobić). Po zbiciu tarczy naszym bardzo pięknym oczkom ukazuje się piasta w całej swojej okazałości.

 

15c910233a923f74.jpg

 

Bierzemy w rękę szczotka drucianą i bardzo dokładnie nią czyścimy piastę szczególnie w miejscu gdzie będzie znajdowała się tarcza. Teraz bierzemy wszystkie śruby i sworzeń i również dokładnie czyścimy ich gwinty szczotką drucianą. Następnie dokładnie czyścimy jarzmo w miejscach styku z klockiem NAPRAWDE BARDZO DOKŁADNIE

 

1828e6dc3221d1da.jpg

 

A teraz zaczynamy składanie

 

Nakładamy nowiusieńką tarcze i przykręcamy ją dwoma wcześniej odkręconymi śrubkami, gwinty śrubek lekko smarujemy czymś takim (jest to tak zwane płynne srebro i zapobiega zapiekaniu się śrub) (LOCTITE 767)

 

7d9913de60abb60b.jpg

 

Przykręcamy jarzmo również dwoma wcześniej odkręconymi śrubami również stosując odrobinę tej mazi z pudełka. Teraz bierzemy nowe klocki i lekko spiłowujemy ich górę i dół, robimy to naprawdę lekko i na tyle, aby klocek miał w jarzmie luzu około 0.5mm – 0.8mm luzy w pionie (tyle luzu aby był on lekko wyczuwalny, zaoszczędzimy sobie dzięki temu w przyszłości blokowania klocków), miejsca gdzie klocek styka się z jarzmem dobrze jest posmarować cienką warstwą smaru miedzianego (odporne na wysokie temperatury). Następnie wciskamy tłoczek który wystaje nam z zacisku, powinno dać się go wcisnąć palcami (przynajmniej u mnie się da) a jak nie to używamy różnych dowolnych metod a najlepiej czegoś w stylu ściągacza ale działającego w odwrotną stronę będę miał czas to może jeszcze wstawię zdjęcie tego sprytnego urządzonka .

Wkładamy klocki na swoje miejsce. Opuszczamy zacisk i zabezpieczamy sworzniem. W sworzeń wkładamy zawleczkę.

Moja dobra rada po włożeni zawleczki kilka razy należy lekko puknąć w sworzeń tak jak byśmy chcieli wybić sworzeń, spowoduje to zaklinowanie się zawleczki agrafkowej i na pewno jej nie zgubimy.

 

Zakładamy koło śruby (gwinty śrub) również smarujemy lekko LOCTITE 767 i dokręcamy.

Stawiamy auto na ziemi wyjmując wcześniej kobyłkę i dokręcamy śruby w kołach kluczem dynamometrycznym umieszczonym w nodze.

 

Z drugim kołem postępujemy identycznie.

 

A TERAZ NAJWAŻNIEJSZE

 

ZANIM WYJEDZIESZ Z GARAŻU NACIŚNIJ TYLE RAZY PEDAŁ HAMULCA ILE SIĘ DA AŻ STWARDNIEJE I PRZESTANIE WPADAĆ W PODŁOGĘ, NALEŻY RÓWNIEŻ UWAŻAĆ PRZEZ PIERWSZE KILKA HAMOWAŃ PONIEWAŻ KLOCKI MUSZĄ SIĘ UŁOŻYĆ DO TARCZ I W POCZĄTKOWEJ FAZIE SIŁA HAMOWANIA MOŻE BYĆ OGRANICZONA.

 

 

Autor: SiDoR

Źródło: http://www.seicento.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania