Skocz do zawartości

Golf MK III B+G Dziwne zachowanie na benzynie


Gość KubaSS1209

Rekomendowane odpowiedzi

Gość KubaSS1209

Witam,

Niedawno nabyłem Golfa 3 1.6 1993r. (ABU) z gazem i problem polega na tym że dziwnie zachowuję się na benzynie. Na gazie chodzi dobrze a na benzynie działa tylko czasami.

 

Główne objawy to:

- Dodając gaz, łapie dopiero jakoś od połowy skoku pedała także jest nagłe szarpnięcie a nie łagodne przyśpieszenie.

- Przy odpalaniu trzeba dodać gazu

- Po puszczeniu pedału gazu gaśnie lub trochę pofalują obroty i stanie na 1000

- Czasami chodzi normalnie jednak przy próbie ruszenia gaśnie

 

Raz na jakiś czas potrafi działać normalnie nie zauważyłem żadnych zależności.

 

Na gazie zawsze działa dobrze.

 

Wymienione zostały świece, kable, kopułka, czujnik halla, czujnik temp cieczy(ten od wskazówek)

 

Co dziwne auto posiada wtyczkę pod sondę lambdę lecz ani sondy a nawet miejsca w wydechu na nią niema. Mechanik powiedział że to jednak nie powinno być przyczyną, bynajmniej nie aż w takim stopniu bo komputer powinien podawać "uniwersalną" dawkę. Pompa paliwa raczej odpada bo po dodaniu gazu by go muliło a na obroty wkręca się fajnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być zła regulacja instalacji LPG, albo jest za uboga albo za bogata i sterownik silnika sobie te ustawienia zapamiętał i tez tak podaje benzynę, temat podobny do Twojego był parokrotnie wałkowany na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KubaSS1209

Wiem że jest dużo podobnych tematów na forum ale żaden nie opisywał tych objawów.

Co do twojej diagnozy to w aucie jest najprostsza instalacja Lpg i mechanik stwierdził ze raczej nie ma takej opcji.

 

Dodam ze rano odpaliłem i na benzynie bez żadnych problemów zrobiłem 25km do pracy, ale po ponownym odpaleniu znowu świruje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KubaSS1209

Czyszczenie nie pomogło, wczoraj prawie cały dzień wszystko działało. Dziś rano niestety ale musiałem tak kulać do pracy 20 km, po 3 godzinach jak chciałem podjechać do sklepu odpalił normalnie i wszystko działało jednak po wyjściu ze sklepu znowu zaczął swirować. Na dodatek padł mi wielozawór w butli i jestem zmuszony jeździć na PB czy może mu to zaszkodzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KubaSS1209

Po zdjęciu osłony monowtrysku zauważyłem że po prostu przy ok. 1500 odcina mu paliwo i dopiero przy mocniejszym wciśnięciu pedała dostaje dużą dawkę i wchodzi na maks obroty. Co może być przyczyną tego odcięcia paliwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania