Gość Arkom Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 Witam, na wstępie chciałbym przeprosić że zakładam nowy temat ale przedni umarł ... Mam pytanie w/w aucie mam do wymiany uszczelkę pod głowicą, w tym celu muszę m.in. zwalić rozrząd, który jest na pasku ale mam jedno pytanie czy nie mając blokad mogę odkręcić bezpośrednio koła ZFR i później je założyć zgodnie z klinem? Czy jednak tak prosto nie jest i wymagane są blokady? Nigdy nie robiłem silnika ze zmiennymi fazami rozrządu stąd moje pytania.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Blokada musi być   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Sprawa się wyjasniła ) w owym silniku nie ma ZFR, sa zwykłe koła. Dziś zwaliłęm głowicę i mam parę pytań: 1. Jakim momentem dokręcić: śrubę koła pasowego (czy musi koniecznie być nowa, czy można przykręcić na klej?), jakim momentem śruby kół wałków rozrządu? 2. Z tego co wiem sa dwie szkoły - jedni mówią, że po każdorazowym zdjęciu paska rozrządu należy założyć nowy, inni mówią, że nie jest to konieczne? Wg mnie obecny pasek spokojnie można założyć niedawno był wymieniany - jakieś 20 tyś temu - pytanie dać nowy pasek czy może zostać stary? 3. Jakim momentem dokręcić napinacz paska rozrządu? I jeszcze jedno: 4. Obecnie w astrze wentylator załącza się przy 113 C - i wg mnie jest to od razu na drugim biegu. Pytanie moje przy jakiej temp powinien się załączyć pierwszy bieg - wyczytałem że przy 95 C. Z tego co wiem to w tym modelu oporniki wentylatora są nie wymienne, ja nigdzie ich nie znalazłem. Pytanie prawdą jest, że są nie wymienne i należy wymienić cały wentylator czy jednak da się wymienić sam opornik pierwszego biegu?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek765 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Dane z vivida dla silnika Z16XER, nie podałeś jaki masz dokładnie. Koło pasowe wału korbowego:, 95Nm, + 30st +15st Jałowe koło pasowe:, 25Nm Naprężacz pomocniczego paska napędowego:, 50Nm Instrukcja przewiduje nowe śruby.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Nie wiem czy dobrze rozumiem. Napinacz paska rozrządu to wg instrukcji naprężacz pomocniczego paska napędowego,czy to jednak napinacz paska wielorowkowego? Oraz jałowe koło pasowe czy co rolka prowadząca pasek rozrządu?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek765 Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Naprężacz pomocniczego paska napędowego to na pewno napinacz paska akcesoriów (wieloklinowego). Odnośnie rolki prowadzącej nie wiadomo o co autorowi chodziło. Zobacz tutaj może więcej danych znajdziesz: http://workshop-manuals.com/ (patrz pod marką vauxhall) Jest coś, nie wiadomo czy to do Twojego silnika się odnosi: http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/timing_gear_case/repair_instructions/timing_case_remove_and_install/   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się