Skocz do zawartości

Różne objawy w Astrze G


Gość malyporadnikmechanika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość malyporadnikmechanika

Mam różne irytujące objawy w mojej Astrze G X16SZR :

 

- Otóż ogólnie pali więcej niż powinna moim zdaniem bo około 12 litrów gazu na 100 km.

- Jak wciskam pedał gazu to nie reaguje od razu tylko z lekkim opóźnieniem i ogólnie tak do 2 tys muli , czasami jak ruszam to szarpie ( a próbowałem ruszać w różny sposób - max gaz , mniej gazu , próbowałem sprzęgłem też i czasami po prostu szarpie jak by miał moc ale coś go dławiło), czasami jest tak że nie szarpie ale spadną obroty do około 500 i potem rosną.

- Gdy silnik jest zimny to odpala na strzała , gdy przejadę chociaż 5 km to już mam problem z odpaleniem - wtedy muszę dłużej pokręcić zanim załapie.

- Czasami na rozgrzanym silniku na biegu jałowym nierówno chodzi - gdy stoję w miejscu to trzęsie lusterkami i ogólnie czuć że nierówna praca chociaż obroty nie falują i słychać tak jak by minimalne strzelanie z tłumika.

- Ogólnie wydaje mi się że jak na 75 koni to powinien lepiej się zbierać , jak jadę i mam 2 tys obrotów i dam pedał w podłogę to słychać buczenie i się słabo zbiera , dopiero jak większe obroty osiągnie to jest lepiej .

- Nie wiem czy to można uznać za jakiś zły objaw ale maksymalnie mogę jechać 150 km/h , i to ledwo się do tej prędkości rozpędza , tak optymalnie jest uznać że vmax to 140. Nie wiem czy to źle , może ta astra już taka jest , ale to trochę mało jak na 1.6

 

Od czasu zakupu wymieniłem :

 

-Akumulator

-Czujnik położenia wału ( rozwalił się do końca i nie odpalał silnik , miałem już nadzieje że był nadpsuty i dla tego tak słabo odpalał na ciepłym ale po wymianie jest tak jak było przed popsuciem)

-Olej , wszystkie filtry ( filtr oleju , wszystkie w instalacji gazowej , paliwa , powietrza, nawet kabinowy :P )

-silnik krokowy ( tańszy zamiennik , nie dało to żadnych efektów )

-wyczyściłem zawór egr

-czujnik położenia przepustnicy

-wymieniałem też komputer instalacji gazowej, gazownik podczas regulacji gazu obserwował działanie sondy lambda i powiedział że jest ok

-2 dni po zakupie zaczął chodzić na 3 cylindry - przyczyną okazała się być uszczelka kolektora ssącego którą wymieniłem

-czyściłem wtryskiwacz , na zdjętej pokrywie filtra powietrza obserwowałem jak "wtryskuje" - moim zdaniem bardzo ładnie

- przewody wysokiego napięcia

 

Co udało mi się sprawdzić :

 

- Załącza się wentylator jak wskazówka pokazuje 90 stopni , wtedy na podłączonym laptopie pokazuje temperaturę około 96-98 stopni

- czujnik tlenu oscyluje 200mV- do około 1V więc chyba własnie sonda lambda jest ok

- egr raczej działa poprawnie - wnioskuje po wskazaniach nastaw i odczytów z czujnika na podłączonym laptopie

- MAP sensor pokazuje na zgaszonym 1,02 bara , jak odpalę to spada do około 0,4

- Cyl. Knock Retard - czasami są cztery zera czasami na 1 i 4 cylindrze jest 1 a na pozostałych 5 ... na wyższych obrotach z reguły wydało mi się że się wyrównują i dążą do 0

 

 

Bardzo proszę o wszelkie porady co mógłbym sprawdzić , ogólnie mam dostęp do interfejsu na stare złącze COM i program AB-COM więc mogę coś na tym podziałać ..

Na prawdę będę wdzięczny za wszelkie rady !!

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość malyporadnikmechanika

do około 80 stopni są takie same jak na wskaźniku w kokpicie ,

potem leciutko się rozjeżdżają , to znaczy jak na kokpicie pokazywało 90 to w programie diagnostycznym było 97 około i załączył się wentylator

 

to może mieć wpływ na odpalanie ? myślałem że ten czujnik steruje jedynie tym jaki obieg chłodzenia ma być użyty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że ten czujnik steruje jedynie tym jaki obieg chłodzenia ma być użyty

za te operacje jest odpowiedzialny termostat a czujnik temperatury podaje do sterownika jaka jest temperatura i jakie dawki paliwa ma podawać, i czasem się tak trafi że on podaje jakieś dane z bieguna i potem jest problem z uruchomieniem zagrzanego silnika, dożo pali i czasem potrafi zakopcić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość malyporadnikmechanika

obserwowałem jak się zmienia temp od odpalenia do włączenia wentylatora i nie zauważyłem jakichś niepokojących skoków temperatury czy dużych zaklamań , rosła od 8 stopni do 97

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość malyporadnikmechanika

kolor mają prawidłowy - na podstawie danych z internetu

 

ale ale .... mam 3 świece dwuelektrodowe i 1 jednoelektrodową ..

 

dziś kupie i wymienię na nowe i dam znać czy pomogło

 

[ Dodano: 2016-01-27, 17:00 ]

Wymieniłem świece na nowe - NGK dwuelektrodowe - sprzedawca powiedział że takie są fabrycznie . Problem niestety pozostał tj do 2 tys obrotów poszarpuje autem no i słabo odpala jak się zrobi nawet minimalnie ciepły..

 

Czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób cewki zapłonowej za pomocą abcoma ? Samo sprawdzenie czy występuje iskra w moim przypadku raczej nic nie da , bo auto jakoś tam chodzi więc iskry są , nie mam tylko pewności co do tego czy w odpowiednim momencie , a nie chcę ładować $$ żeby się znowu okazało że to nie to :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Masz tam gaz? Podaj parametry korekt skoro masz dostęp do urządzenia diagnostycznego. Map 0,4bara na ciepłym czy zimnym silniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość malyporadnikmechanika

jakieś wskazówki jak to sprawdzić w abcomie ?

 

map mierzyłem na ciepłym już silniku

 

[ Dodano: 2016-01-28, 14:38 ]

Dziś wyjąłem bezpieczniki instalacji gazowej i przeprowadziłem testy .. Nadal to samo

 

[ Dodano: 2016-01-28, 23:33 ]

na prawdę nikt nie jest w stanie mi nic doradzić ? ;(

 

[ Dodano: 2016-01-29, 20:45 ]

Ok , jakiś postęp , nie będe się rozpisywał w jaki sposób do tego doszło - ale okazało się że silnik non stop dostawał ciepłe powietrze na filtr .

Teraz tak na szybko zrobiłem żeby cały czas dostawał zimne - efekt jest taki że auto nawet rozgrzane odpala dobrze jeśli zgaszę je na benzynie , jak zgaszę na gazie to trochę gorzej - ale mimo wszystko lepiej niż wcześniej.

Niestety nierówna praca silnika pozostała .. Jakieś pomysły ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania