Gość elmer Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Witam Wymieniałem uszczelkę pod głowicą w Matizie. Przed tą czynnością silnik normalnie odpalał i prawie normalnie pracował. Prawie normalnie, bo uszczelka ta dawała o sobie znać. Mniejsza z tym. Wszystko poskładałem tak jak powinno być, rozrząd ustawiony. Próba odpalenia i nic, rozrusznik kręci, ale silnik nie ma nawet oznak jakichkolwiek chęci odpalenia, nawet nie czmychnie, nie pierdnie. Sprawdzam świecę (założone nowe wraz z przewodami WN). Na świecach nie ma iskry oraz są suchę po czym wnioskuję, że wtryskiwacze paliwa nie podają. Pompa paliwa załącza się tak jak powinna i po chwili wyłącza, kontrolka check engine też gaśnie po chwili. Wyczytałem na elektrodzie, że przyczyną może być uwalony moduł w rozdzielaczu zapłonu, tylko tam ludzie pisali o trochę innych problemach, właściwie pisali tylko o braku iskry i niezałączającej się pompie paliwa co u mnie nie występuje. Do cewki WN idą dwa kable: - czerwony plus po stacyjce (to napięcie jest) - zielony Między zielonym a czerwonym przewodem występuję napicie nieco poniżej napięcia akumulatora, ale tylko w czasie gdy pompa paliwa nabija ciśnienie, gdy się tylko wyłączy to napięcie to maleje do ok. 3,6 [V]. Poradzicie coś ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Jest tam czujnik wału czy bierze informację o obrotach z halla w rozdzielaczu? Wygląda mi to na brak info o obrotach silnika.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elmer Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 a aparatu bierze   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 No to czujnik padnięty skoro nie ma paliwa ani iskry.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elmer Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Mówisz o tym czujniku w rozdzielaczu zapłonu nazywanym modułem zapłonowym ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 No to. Tam jest czujnik podający informację o obrotach silnika.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elmer Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 a wiesz może jak go sprawdzić ? np. rezystancje miedzy jakimi pinami jaka powinna byc ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 Doczytałem, że to czujnik optyczny. Pozostaje więc chyba tylko oscyloskop.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elmer Opublikowano 14 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2015 No to lipa. Nie mam oscyloskopu. Mam jeszcze dwa rozdzielacze to podmienie i sprawdze. Jak wszystkie będą uwalone to w Chorzowie znalazłem moduł Mando za ok. 80zł. [ Dodano: 2015-11-15, 20:25 ] No i okazało się, że to wina modułu zapłonowego. Wymieniony na nowy i silnik ładnie chodzi.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się