Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Jak krok po kroku wymienić rozrząd w ford c - max 1,6 16 V Duratec Sigma, Benzyna, 100 KM   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Zadając takie pytanie musisz mieć świadomość, że nie dasz rady. Daj auto do mechanika - uszkodzisz sobie silnik. Wymiana rozrządu to nie dobicie ciśnienia w oponach. Potrzebne są blokady rozrządu, wiedza i doświadczenie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzECHO Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Silnik z pływającym kołem - nie dotykać bez przyrządów!!!   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36590 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Wtrącę się z pytaniem. Kolega wyżej napisał " silnik z pływającym kołem" - masz tu na myśli koło " wariacyjne " na wałku rozrządu, a co za tym idzie zmienne fazy rozrządu ? Może głupie pytanie ale cieki mnie co sie kryje pod tym stwierdzaniem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36591 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzECHO Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Koło na wale i wałkach nie ma klina, bez przyrządów nie ma jak ich ustawić prawidłowo, a co dopiero dokręcić.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36592 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Hymm o tym nie słyszałem i dobrze wiedzieć o takich rozwiązaniach - w takim przypadku koła te są " osadzone" podobnie jak w silnikach oplowskich np 1,2 ,1,4 na łańcuszku? Czy koło jednak nachodzi na czop wału ? Jeżeli tak by było to w jaki sposób jest przenoszony moment?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Koła są tak osadzone, że mają wewnętrzny stożek a wałek rozrządu ma zewnętrzny stożek. Przykładów sporo, ostatnio robiłem taki rozrząd w Fordzie 1,8tdci. Wał do zblokowania, wałek do zblokowania, pompa do zblokowania. Wymiana kół rozrządu = ściągacz do kół żeby nie pokaleczyć. 1,8tdci ma 2 paski - jeden lata w oleju i pędzi pompę wtryskową z wału a drugi pasek pędzi wałek z pompy wtryskowej. Żeby wymienić dolny pasek trzeba zwalić górny pasek + koło z wałka + podwójne koło z pompy. Stożki mają to do siebie, że koło do wałka przylega na bardzo dużej powierzchni i moment 90Nm starcza na stworzenie ogromnego momentu do przenoszenia napędu. Za gruba robota na amatora moim zdaniem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Dzięki za wyjaśnienie - nie spotkałem się do tej pory z takim osadzeniem kół rozrządu - dobrze wiedzieć o takich " patentach" Na amatora to fakt trochę zbyt poważna sprawa.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Mam jako takie pojęcie przy wymianie paska rozrządu bo wymieniałem go w oplu Vectrze A. Wiem też, że przy wymianie paska rozrządu przy moim samochodzie w Fordzie C-Max potrzebne są blokady: a- blokady dwóch wałków rozrządu w postaci płaskownika grubości 5 mm ze stosownymi wycięciami a do b- blokowania wału korbowego sworzeń M 10 X 47 i takie blokady mam. Wiem, że koło pasowe wału korbowego i wałki rozrządu nie mają klinów a jedynie są dokręcane śrubami z odpowiednią siłą (Nm) Moja prośba pomocy dotyczy wskazania krok po kroku jak się tą wymianę rozrządu dokonuje. Może mi w tym pomóc osoba, która przy wymianie rozrządu ma w tym modelu samochodu odpowiednie przeszkolenie i doświadczenie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36605 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2015 Robiłeś jakikolwiek rozrząd 16V? Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się