Skocz do zawartości

Wymiana rozrzadu


Rekomendowane odpowiedzi

Zadając takie pytanie musisz mieć świadomość, że nie dasz rady. Daj auto do mechanika - uszkodzisz sobie silnik. Wymiana rozrządu to nie dobicie ciśnienia w oponach. Potrzebne są blokady rozrządu, wiedza i doświadczenie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36588
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się z pytaniem. Kolega wyżej napisał " silnik z pływającym kołem" - masz tu na myśli koło " wariacyjne " na wałku rozrządu, a co za tym idzie zmienne fazy rozrządu ? Może głupie pytanie ale cieki mnie co sie kryje pod tym stwierdzaniem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36591
Udostępnij na innych stronach

Hymm o tym nie słyszałem i dobrze wiedzieć o takich rozwiązaniach - w takim przypadku koła te są " osadzone" podobnie jak w silnikach oplowskich np 1,2 ,1,4 na łańcuszku? Czy koło jednak nachodzi na czop wału ? Jeżeli tak by było to w jaki sposób jest przenoszony moment?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36593
Udostępnij na innych stronach

Koła są tak osadzone, że mają wewnętrzny stożek a wałek rozrządu ma zewnętrzny stożek. Przykładów sporo, ostatnio robiłem taki rozrząd w Fordzie 1,8tdci. Wał do zblokowania, wałek do zblokowania, pompa do zblokowania. Wymiana kół rozrządu = ściągacz do kół żeby nie pokaleczyć. 1,8tdci ma 2 paski - jeden lata w oleju i pędzi pompę wtryskową z wału a drugi pasek pędzi wałek z pompy wtryskowej. Żeby wymienić dolny pasek trzeba zwalić górny pasek + koło z wałka + podwójne koło z pompy. Stożki mają to do siebie, że koło do wałka przylega na bardzo dużej powierzchni i moment 90Nm starcza na stworzenie ogromnego momentu do przenoszenia napędu.

Za gruba robota na amatora moim zdaniem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36594
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie - nie spotkałem się do tej pory z takim osadzeniem kół rozrządu - dobrze wiedzieć o takich " patentach" Na amatora to fakt trochę zbyt poważna sprawa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36596
Udostępnij na innych stronach

Gość MICHAL2008_02

Mam jako takie pojęcie przy wymianie paska rozrządu bo wymieniałem go w oplu Vectrze A. Wiem też, że przy wymianie paska rozrządu przy moim samochodzie w Fordzie C-Max potrzebne są blokady: a- blokady dwóch wałków rozrządu w postaci płaskownika grubości 5 mm ze stosownymi wycięciami a do b- blokowania wału korbowego sworzeń M 10 X 47 i takie blokady mam. Wiem, że koło pasowe wału korbowego i wałki rozrządu nie mają klinów a jedynie są dokręcane śrubami z odpowiednią siłą (Nm) Moja prośba pomocy dotyczy wskazania krok po kroku jak się tą wymianę rozrządu dokonuje. Może mi w tym pomóc osoba, która przy wymianie rozrządu ma w tym modelu samochodu odpowiednie przeszkolenie i doświadczenie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6597-wymiana-rozrzadu/#findComment-36605
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania