Skocz do zawartości

Kadett E - biały dym z bagnetu oleju


Gość autominus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam mały problem z samochodem Opel Kadett E, ponieważ gdy na prasującym silniku wyjmę bagnet od oleju, to wydobywa się z niego biały dym.

Na bagnecie brak śladów wody. W zbiorniczku cieczy chłodzącej również nie ma śladu oleju i nie występuje tak zwane bomblowanie. Pod korkiem wlewu oleju pojawia się kremowa maź (może być to spowodowane tym, że jeżdżę na krótkich odcinkach, średnio 6-8km).

 

Wykonałem pomiar kompresji:

Cylinder 1: 11,5 kg/cm2

Cylinder 2: 10,5 kg/cm2

Cylinder 3: 11,5 kg/cm2

Cylinder 4: 11,2 kg/cm2

 

Podejrzewałem początkowo pierścienie, ale silnik ma moc, nie dymi na niebiesko i ma dobrą kompresję. Obecnie w zbiorniczku wyrównawczym ubywa płynu, a uszczelka pod głowicą zaczęła z przodu silnika przeciekać (przepuszcza olej) i przymierzam się do jej wymiany.

 

Wspomniana na początku maź z pod korka oleju powstaje również w odmie pomiędzy pokrywą zaworów ,a gaźnikiem do którego jest zasysana/pchana przez ciśnienie. Na filtrze powietrza i gaźniku są widoczne ślady oleju.

 

Jednak zastanawiam się cały czas, czy dymienie z bagnetu może być spowodowane tylko przez uszkodzoną uszczelkę, czy jednak będę musiał również wymienić pierścienie?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania