Skocz do zawartości

Toyota yaris 1.0 silnik 1KR-FE błąd P1500


Gość Funaki

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Od pewnego czasu już jestem właściciel swojej Toyoty Yaris 1.0 2006 z silnikiem 1KR-FE. Mam jeden problem, Świeci mi sie CHECK ENGINE. Byłem w warsztacie, podpieli go pod komputer i zdiagnozowali bład układu rozruchu. Nawet nie wiedziałem ż sterownik silnika bada takie rzeczy, zastanawia mnie jak to robi i co w moim konkretnym wypadku jest zepsute. Wg opisu błędów w Toyocie P1500 moze być związany z: usterką rozrusznika, przekaznika rozrusznika lub też samego komputera silnika. Z tego co sie dowiedziałem przekażnik rozrusznika znajduje się w skrzynce bezpieczników i jest zawiadywany przez ECU. Wymieniłem już nawet akumlator na nowszy poniewaz tak mi sugerowano.Nic z tego. Lampka dalej się świeci. Sprawdziłem styki połączeń i klemy akumulatora. Są czyste!!!HELP

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem napięcie na klemach przy rozruchu. Było powyżej 10V. To chyba nie oznacza przytartch tulejek? choc nie można tego wykluczyc ale poki co chyba nie te tulejki sa przyczyna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-( Tak mi sie wydaje. Wiekszemu poborowi pradu z akumulatora towarzyszy spadek napiecia, Tak kiedys mialem w Nissanie, ktorego nie moglem zapalic bo zatarta pompa paliwa pobierala duuuuzo pradu ale nie chciala pompowac benzyny i towarzyszyl temu spadek napiecia do ponizej 7V. Teraz wydaje mi sie ma tego problemu??? czy jestem w bledzie ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumaczę to tak: Zwiększony pobór prądu to spadek napięcia - zgadza się. Z tym nie dyskutujemy.

Mój skrót myślowy dotyczył tego, że wskutek nadmiernego poboru prądu przez rozrusznik napięcie spada poniżej określonego progu i wywala wtedy błąd urządzenia rozruchowego. Nie wiem, czy w tym samochodzie diagnostyka opiera się o spadek napięcia, czy o pobór prądu. Nie znam na tyle japońców. Spadek napięcia jest również zależny od wydajności prądowej źródła zasilania, czyli aku. Zakładając, że aku jest dzwon, uważam, że system niekoniecznie musi wychwycić nadmierny spadek napięcia, a będzie opierał się o pobór prądu. W wielu samochodach na jednym z przewodów akumulatora jest pętla indukcyjna, która podaje informację o poborze prądu z akumulatora.

Teraz mam nadzieję bez skrótów myślowych napisałem...

Przyczyny generowania błędu P1500:

- Uszkodzony rozrusznik

- Rozrusznik ma zwarcie w uzwojeniu

- Słabe połączenie elektryczne rozrusznika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porady. W zasadzie sprawdzalem juz polaczenia rozrusznika. Wszystko wyglada ladnie i czysto. Auto nie jest zaniedbane, skorodowane. To i owdzie wyczyscilem polaczenia chemia do elektroniki. Ciekawe, ciekawe na jakiej zasadzie ECU wykrywa blad w ukladzie rozruchu. czy rzeczywiscie jest tak jak piszesz? Zadnej cewki na przewodzie akumulatora nie widze. Natomiast zastanawia mnie to doprowadzenie przewodu do skrzynki bezpiecznikow i przekaznikow oraz dodatkowy cienki przewod, ktory odlaczony powoduje ze samochod nie startuje. Czy ten przewod idzie od ECU, czy tez jest tam w skrzynke bezpiecznikow wbudowany jakis przekaznik??Czekam na porady...

 

[ Dodano: 2015-10-16, 11:25 ]

Wchodzilem na fora angielskie i niemieckie. Wszedzie to samo ludzie wymieniali akumulatotory, rozruszniki a efektu nie bylo.

 

[ Dodano: 2015-10-16, 12:11 ]

Ale zeby nie bylo ze sie wymadrzam, Wasze uwagi przyjmuje do serca, biore sie za demontaz rozrusznika i wyslalem zapyatnie juz o jeden na allegro. Czekam na dalsze uwagi>>>>>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ArKoss ze nie poszlem Twoim tropem choc bardzo mi pomogl. Pomyslalem sobie ten gosc moze ma a moze i nie... Dlaczego?, pomyslalem a gdyby tak w momencie rozruchu zacierała sie pompa paliwa i co??Czy ECU wykryje to jako blad rozrusznika? Poszedlem za przewodem z rozrusznika i zobaczylem ten przewod, ktory idzie do puszki bezpiecznikow i przekaznikow. Obok zaraz znajdowal sie drugi styk do przewodu z klemy akumulatora i jeszcze jeden cienki, ktory po odpieciu ze styku powodowal ze rozrusznik nie dzialal. Nie jestem elektrykiem wiec zaczalem dopatrywac sie drugiego przekaznika rozrusznika wbudowanego w skrzynke bezp. Dzis rozwalilem te skrzynke i w srodku nie bylo zadnego przekaznika. Zwrocil tylko uwage jeden wtyk, bo szukalem za rada ArKossa tej petli indukcyjnej. Pomyslalem: moze tam jest petla indukcyjna?? Zamieszczam zdjecia. Przy okazji zauwazylem pewna prawidlowosc, moze pomoze to troche rozwiklac problem. Zauwazylem, ze jesli robie krotkie przerwy miedzy rozruchem to CHECK ENGINE nie zapala sie. Zapala sie tylko gdy przerwa jest dluzsza niz 30 sek. l<a href=http://img2.aukcjoner.pl/gallery/021358564/1_t.jpg' alt='1_t.jpg'>%202_t.jpg%20%20%20Zobacz%20całą%20galerię%20|%20Aukcjoner.pl%20-%20darmowe%20galerie%20na%20Allegro[/img]

 

[ Dodano: 2015-10-17, 01:25 ]

Nie zrazajcie sie tymi japonczykami. W koncu nie sa to zle auta, wiec jakas mysl techniczna tam jest. ArKoss troche namieszalem tymi swoimi wynalazczymi myslami ale ja nie jestem ani mechanikiem ani elektrykiem wiec nie sugeruj sie nimi. Zobacz zdjecia tych przewodow idacych do skrzynki bezpieczikow. Tak mysle czy tez jeden przewod/ wtyk nie pelni roli tej petli indukcyjnej. A moze po prostu to taki sam wynalazek jak w Tico gdzie glownymi bezpiecznikami byly 2 przewody idace od akumulatora, ktore w razie duzego obciazenia dzialaly jak bezpieczniki. Nie mozesz stronic od japoncow bo robia oni b. dobre auta i np. w USA uwazane sa za najlepsze i sprzedaje sie tam tego mnostwo..

 

[ Dodano: 2015-10-17, 01:33 ]

Wlasnie daj sobie spokoj z tym wszytkim co wczesniej pisalem. Wez pod uwage moje ostatnie spostrzezenia. CHRCK ENGINE nie zapala sie gdy krece rozrusznikiem raz po razie w 2-5 sekundowych ostepach czasu. Co na tej podstawie moglbys powiedziec? A moze ktos inny byl w podobnych opalach i pomoze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim spokojnie i nie bierz wszystkiego do siebie - to jest tylko samochód.

Po drugie: jeśli przy krótkich przerwach pomiędzy rozruchami nie ma checka, to poszukałbym po połączeniach elektrycznych i wziąłbym pod uwagę sam rozrusznik. Jeśli masz możliwość i warunki, to wyjmij go. Wiesz dobrze, że rozrusznik też się zużywa - wiesz, że ma elektromagnes. To też styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania