Skocz do zawartości

Audi A6 C5 1.9 TDI AJM problem z uruchamianiem


Gość driver77

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś problem z rana był nie do opanowania. Zero odzewu ze strony silnika, więc zadzwoniłem po kumpla aby przybył z kablami oraz magicznym srodkiem o nazwie ,,Plak''

Po zapodaniu w dolot dawki magicznego środka motor zapalił na strzał, choć było dość hardcorowo przez chwilę.

Więc myślę że problem lezy w zasilaniu paliwem.

Później z 20 razy ześmy go gasili i palili i było OK,ale po przerwie na fajeczkę problem powrócił,wiec ponowiliśmy próbę na plaka i zagadał odrazu. Póxniej postał kilka dobrych godzin i już byłem pewien że nie zapali,a tu na strzał.

Cos mi nie paduje ta nieregularność. Raz odrazu nie idzie zapalić a raz po kilku godz normalnie, co to paliwo płynie w/g własnego widzimisie?

Dziś sprawdzone przewody i pompa w baku-wszystko w porzadku, więc na jutro zegar w pompe rotacyjną i zobaczymy ile bar podaje i czy wogóle podaje paliwo.

Chyba szykuje sie vacum do wymiany, bo jak dobrze kumam samej pompy wymienić się nie da.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze problem zaworka zwrotnego w pompie lub wtrysku któegoś - jak się przycina i pozostaje otwarty, to paliwo ucieka i w układzie jest zero ciśnienia.

Skoro pali na plaka to szukałbym tylko w obrębie układ paliwowy + wtryski + pompa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest.

Jadę na pomiary zegarem wydajności pompy tandem. Dam znać jakie wyniki.

 

[ Dodano: 2015-10-01, 18:00 ]

Pompa pomierzona i nic nie wskazuje na zużycie. Na wolnych obrotach 4 bary na wysokich ponad 7 bar. Vacum też ok. Ale na wszelki wypadek została zdemotowana i przejrzana. Brak oznak zużycia. Była juz zmieniana ponieważ wsadzona z 08rok.

Pompa w baku również wali paliwem aż przebiera w filtrze.

Po nocy stan paliwa w filtrze OK, przewody szczelne.

 

[ Dodano: 2015-10-16, 00:04 ]

Długo trwała walka w szukaniu przyczyny, ale w końcu udało się. Uszkodzona pompa paliwa wbudowana w vacum. Pomimo że Vacum ok i paliwa także ok -mierzone zegarem to jednak nie było to miarodajne wystarczająco. Na próbe wziąłem ze szrotu używana inną vacum. Wykręciłem moją i obydwie do porownania na stół. Co mnie zdziwiło,że w mojej ten wypust co wchodzi na wałek rorządu kręci się z lekkim oporem w koło. Natomiast pompy ze szrotu palcami nie da rady ruszyć, kombinerkami trza użyć znacznej siły. Więc z obawami czy tak ma być wkrecam tą używkę. Wiadomo zapalić nie chciał bo zapowietrzony,ale plak jako wspomagacz pomógł. auto od tygodnia pali na dotyk z rana w południe,po kilku dniach stania. Po rozebraniu mojej starej wewnątrz wytarły się elementy tłoczące. I pomimo iż zegar na wolnych i wysokich obr pokazywał ze jest OK, to podczas rozruchu pompa nie była w stanie zrobić ciśnienia. Ale wszystko zależało od tego jak w danej sytuacji ułożone były elementy wewnątrz.

Zużyte elementy jak na filmie od 6 min 42 sek (ten mechanizm ze sprężynkami).

 

Dzięki wszystkim za szczere chęci pomocy i zainteresowanie tematem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania