Skocz do zawartości

Audi A6 C5 1.9 TDI AJM problem z uruchamianiem


Gość driver77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam problem z Audi A6C5 1.9 AJM 2001r

Od jakiegoś czasu niekiedy nie mogę go zapalić. Mozna kręcić rozrusznikiem a motorownia stoi. Ale nie zawsze. Niekiedy na strzał pali. Ale mogę go zgasić np pod sklepem i albo zapali albo nie. Nie ma znaczenia czy go zgasze i po 10 minutach czy 10 godz czy 10 sekundach ponownie chce zapalić. Nie ma znaczenia czy cieply czy zimny.

Diagnostyka VAG - zero błędów, zero odchyleń od normy w blokach.Takie rzeczy sam diagnozuje. Natomiast elektronika,elektryka to nie jest moja mocna strona.

Po przekręceniu zaplonu kontrolka świec na moment mignie tzn ze zasilanie na ECU idzie.

Bezpieczniki OK, przekaźniki nie sprawdzałem.

Objaw tak jakby np kręcenie na sucho, kręci kręci a nie pali. Tak jakby gdzieś pradu brakowało. A za którymś razem zapali na strzał. Niekiedy 20 razy pod rząd mogę go gasić i zapalać i jest OK by po chwili nie chciał zaskoczyć. Niekiedy się uda po 10 sekundach, a niekiedy aku umrze i ani słychu ani widu. Niekiedy wieczorem nie chce, a przyjdę rano i objaw znika.

Test na 3 kluczykach, bez zmian. Moze kostka stacyjki? Moze przekaźnik jakis? Słaby styk gdzieś? ECU świruje? Konektorki na PD? Listwa (kabelki,połączenia).

Wymieniłem profilaktycznie czujnik położenia wału (bez zmian). Normalnie podczas kręcenia obroty ponad 300 pokazuje a nie pali.

Tak to wygląda (przykład):

(u mnie aż tak tragicznie nie ma)

https://www.youtube.com/watch?v=KpQsevsFC50 (do teo bym to przyrównał)

 

 

Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Możesz coś doradzić? Kurcze chyba na komunikację miejska się przesiąde.

Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie próbowałem diesla na plaka palić. Kiedyś jakieś polonezy czy tym podobne co najwyżej. Chodzi o ciśnienie paliwa z vacum? Wpięty zegar i kręcenie? Czy jakąś inną metodą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie chodziło mi o pompę zintegrowaną z Vacum,która podaje wahe na pompki. Kumam o co biega. Tak napisałem vacum,ale wiem że pompa to osobna kwestia.

Aby ją sprawdzić nie potrzebuje mechanika, jeżeli o to Ci chodzi. Zegarem też dysponuje, tylko nie wiem co i jak i gdzie wpiąć.

Dodam ze pompa w baku hula, słychać po przekręceniu zapłonu. Była wyciągana jakiś rok temu i sprawdzana,oraz czyszczona.

Tak uzupełnieniem ten problem nie nastąpił z dnia na dzien. Kiedyś raz mi nie zapalił,ale później było długo OK,później znowu,ale ze dwa razy i znów spokój. Później problem narastał,raz na tydzień,co kilka dni,codziennie,kilka razy dziennie,a teraz to zgroza jest już.

Dokładnie tak wyglada jak w tym przypadku:

https://www.youtube.com/watch?v=KpQsevsFC50

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie filtr przykrecany do podgrzewacza na śrubę imbusową. Tam nie ma zaworka takiego jak w filtrach z wyjściami na wężyki.

Może napiszę co sprawdziłem ostatnimi czasy.

Kurcze, nie lada problem.

Ile dałem rady tyle zrobiłem:

 

-oringi na pompkach (sprawdzone ale po logach gr 13/18/23 bardzo ładne)

-przekażniki, ( wygladają OK, te w obudowie ecu też)

-bezpieczniki (OK)

-pompa w baku, (słychać ją, wyciągana rok temu celem wyczyszczenia i wtedy jej stan został oceniony jako sprawna)

-włacznik swiateł, (zamieniony na próbę bez zmian)

-soft, (sprawdzany u tunera- nie widzi odchyleń)

-ecu, (niby OK)

-vacum, (podciśnienia OK na całej instalacji)

-pompa paliwa wbudowana w vacum (nie weryfikowany stan. Wizualnie brak wycieków)

-zaworki zwrotne, (w pompie w baku OK, innego nie znalaźłem, filtr zmieniony przykręcany do podgrzewacza)

-świece, (wyjęte i sprawne, zmieniane jakieś 2 lata temu BERU)

-kable, (do świec ok reszta weryfikowana organoleptycznie i wizualnie)

-stacyjka (nie ruszana)

-imobilazer, (brak błędów na vag)

-czujnik temp (OK wszystko pasuje względem VAG, po odpięciu bez zmian)

-czujnik G28, (brak błędu, ale podmieniony profilaktycznie-bez zmian)

-czujnik G40 (brak błedu, obroty pokazuje podczas kręcenia, zmieniony na nowy profilaktycznie- bez zmian)

-regulacja pompek, stan wałka rozrządu,szklanki - (rozebrane sprawdzone, wyregulowane- bez zmian)

-i z 10 jeszcze innych rzeczy.

I de facto wszystko może być przyczyną. Tylko kurcze aby to wszystko wymieniać to trza by worek części kupić za kilka tyś zł i lecieć pokolei.

Jak już zapali to mozna i 500km jechać i nic się nie dzieje niepokojącego, brak zadymienia,spadków mocy,podwyższonego spalania,szarpania kontrolek na desce. Z tym że go nie gasze jak stane na fajke itp z obawy ze nie zapali.

Mechanicy rozkładają ręce, ja też rozkładam ręcę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w krytycznym momencie odpali z plaka, to problem paliwa moim zdaniem.

OK zrobie test, tylko gdzie go prysnąć? na wolcie w dolot,czy za filtrem,czy może zdąć wąż prze EGR i tam zapodać. Przed filtrem to chyba za długa droga zanim na tłoki dojdzie.

Co radzisz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania