Skocz do zawartości

Dobrze chodzi na LPG, dławi się na PB przy dodawaniu gazu


Gość Intimate

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem z Astrą F 1.4 16V X14XE. Zamontowana stara instalacja gazowa. Brak błędów. Silnik dobrze chodzi na LPG. Ciężko pali na benzynie, jak już zapali to nie równo chodzi i na dodatek dławi się przy dodawaniu gazu.

Poprawcie mnie jeśli źle rozumuję:

- odpada układ powietrza - bo gdyby było coś nie tak z powietrzem to na LPG też źle by chodził. (gaz jest podawany do powietrza przed przepustnicą)

- odpada problem świec i kabli - gaz jest nawet podobno jeszcze bardziej wymagający pod tym względem.

Zostaje więc układ paliwa lub komputer/czujniki.

- wymieniona pompa paliwa - na listwie 2.5 atm przy jałowych obrotach, paliwo normalnie wraca przelewem.

- wymieniony czujnik temp. silnika na nowy

- wymieniony czujnik przepływu powietrza na inny używany (temp. powietrza)

 

Usterki więc mogę tylko szukać we wtryskach albo komputerze ale nawet nie wiem jak to robić.

Pytanie więc co i jak mogę sprawdzić ? (nie pytam o przyczynę bo wątpie żeby ktoś mógł to ot tak powiedzieć.

I przy okazji, czy da się z tej astry zczytać coś więcej niż tylko błędy komputera - odczyty sondy lambda, czujników itp. ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był wałkowany wielokrotnie, w takiej sytuacji jaka masz możesz mieć źle wyregulowana instalacje LPG pewnie za bogato a sterownik silnika nauczył się z sondy lambda że jest mieszanka za bogata i cały czas próbuje ja zubożyć, po takiej jeździe sterownik silnika zapamiętuje te ustawienia i dlatego masz problem z benzyną, na to jest jedno wyjście, nalać więcej benzyny odłączyć klemę akumulatora na noc a od rana pojeździć parę dni na benzynie, sterownik powinien sam się dostosować do Twojego stylu jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mi powiedział, że sonda lambda nie ma tutaj nic do gadania bo przy przełączaniu na gaz jest jakiś emulator sondy. Tu więc muszę poczytać.

Odłączałem też akumulator, i rozładowywałem pozostałe napięcie do cna (0,0V na multimetrze między klemami) po takich czynnościach ciągle źle chodził na benzynie.

Niestety jazda na benzynie odpada bo silnik bardzo kiepsko chodzi.

O tym, że komputer uczy się stylu jazdy pierwsze słyszę. Zawsze czytałem, żę mieszanka jest dobierana ze względu na temperaturę obciążenie itp.

Na jakiej zasadzie się uczy ? Zależy od ilości uruchomień silnika czy kilometrów ? Może sobie chodzić na jałowych obrotach czy musi być przyspieszenie i obciążenie ?

Da się w tej astrze odczytać parametry sondy ?

Edit:

No to do możliwych problemów dochodzi jeszcze Sonda :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry sondy odczytasz miernikiem jest to opisane w poradnikach, a co "nauki" sterowników to masz racje, sterownik pobiera dane z czujników przelicza i wtryskuje paliwo ale też bardzo ważny jest styl jazdy kierowcy, jak kiedyś dostaniesz samochód od starszej osoby która jeździła zgodnie z przepisami to zapomni że dasz temu samochodowi od razu po garach ale po jakimś czasie ECU się przestawi na Twój styl jazdy przeliczy mapy zapłonu i już będzie miał kopa, to tez o ile pamiętam jest w poradnikach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda albo wtryski,odpal na benzynie i pojezdzic troche na benzynie tylko najpierw odlacz na chwile akumulator zeby zresetowac kompa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety zresetowanie komputera i krótka przejażdżka nic nie dała. Silnik bardzo źle chodzi i dłuższa przejażdżka byłaby katorgą.

Doczytałem jak sprawdzić sonde lambda - u mnie 4 kabelki idą do wtyczki, w której jeden biały i szary są łączone, więc wychodzą z niej 3 kable (czarny, biały-i-szary, biały) i idą do sterownika gazu. Sprawdziłem napięcie pomiędzy czarnym i białym-szarym i cały czas był 0,16-0,14 ani razu nie zaobserwowałem skoku ponad 0,16.

Szukać jakiejś lambdy czy sonda nie może mieć aż takiego wpływu na pracę silnika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem sondę lambda, nie popatrzyłem jednak na zdjęcie i przyszła mi jedno-żyłowa. Sprawdzam teraz sklepy i wszędzie do astry f 1.4 16v X14XE dają sondę jedno-żyłową, a ja mam w samochodzie cztero. Teraz się zamieszałem.

Ja mam w samochodzie jakąś nieoryginalną, czy możliwe, że pchali różne sondy do jednego silnika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć bo wygląda na oryginalną ale za nią instalacja jest dorabiana na potrzeby LPG więc mogła nawet być z kablem i wtyczką wymieniona. Nie znam się za bardzo na elektryce i nie wiem na ile takie coś jest możliwe i co więcej sensowne.

Wymieniłem w między czasie wtryskiwacze i to one okazały się być główną przyczyną problemów. Samochód już odpala na benzynie i da się nim jeździć jednak nie ma swojej mocy, a sonda jak nagrzana to cały czas pokazuje 0.1 V więc tak czy siak muszę ją wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania