Skocz do zawartości

Uzupełnianie oleju w klimatyzacji


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc.

Zainteresował mnie ostatnio temat klimatyzacji w samochodach w takim sensie że temat wydaje się prosty ale jak jest w rzeczywistości to się zobaczy.

na początek mam taką sprawę. czynnik R-134a miesza się z olejem PAG. Pytanie czy miesza się w stanie gazowym czy tylko w ciekłym. a skierowane jest ono w kierunku wycieku. czy podczas rozszczelnienia razem z gazem wylatuje też olej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego do czynnika dodaje sie barwnik który po podświetlaniem ultra fioletowym mozna zlokalizować wyciek . olej jest po to by smarował pompe klimy . przy rozszczelnieniu wycieknie olej z czynnikiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego czy uzupełniał olej jak serwisowałem nie jestem pewny, bo gość nie posiadał pełnego automatu.

Ale czy cały olej wycieka. jakby olej uchodził z instalacji przy rozszczelnieniu to oleju by się zalewało zawsze tyle ile instrukcja mówi. A przecież leje się tyle co się odzyskało + jakiś zapas. Poza tym przy odsysaniu olej też by się odessał

 

Chyba olej miesza się tylko z frakcją płynną czynnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leje się tyle co się odzyskało + jakiś zapas.

Bzdura.

Ściąga się czynnik z układu. Potem maszyna odzyskuje olej. Potem wytwarza próżnię, czyli podciśnienie, po czym wprowadza do układu ok. 40ml oleju. Następnie wprowadza czynnik R134A.

Stary olej jest odzyskiwany do drugiego pojemnika, bo jest brudny i może zawierać niepożądane elementy, np opiłki. Czynnik chłodniczy jest odzyskiwany do butli, z której jest wprowadzany z powrotem do układu.

Tak to wygląda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jedna sprawa, bo tu słyszałem kilka sprzecznych opinii

 

Czy olej dolewa się do układu poprzez złącze niskiego czy wysokiego ciśnienia.

cześć osób mówi że od strony niskiego ciśnienia czyli ssącej. A z drugiej strony sprężarka nie może pracować sprężając ciecz. Skoro tak a olej jest cieczą, to dlaczego olej podaje się na stronę niskiego ciśnienia? Chyba że jest jeszcze inaczej i tu proszę o pomoc w zrozumieniu tego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe jest dodanie oleju do napełnionego układu. Ktoś nieźle bzdur nagadał.

Olej podaje się podczas wymiany czynnika, kiedy układ jest pusty i NIE MA INNEJ MOŻLIWOŚCI.

Maszyna do klimy

wytwarza próżnię, czyli podciśnienie, po czym wprowadza do układu ok. 40ml oleju. Następnie wprowadza czynnik R134A.

Tyle w temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy olej dolewa się do układu poprzez złącze niskiego czy wysokiego ciśnienia.

 

Niemożliwe jest dodanie oleju do napełnionego układu. Ktoś nieźle bzdur nagadał.

 

Wydaje mi się ze źle zrozumiałeś pytanie :cry: . Według mnie kolega Slawek pytał którym króćcem maszyna podaje olej do pustego układu. :-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze źle zrozumiałeś pytanie . Według mnie kolega Slawek pytał którym króćcem maszyna podaje olej do pustego układu.

Hmmmmm

No może i od drugiej strony patrząc...

 

No ale ok.

 

Moim zdaniem nieistotne jest, z której strony podaje się olej. I tak i tak razem z czynnikiem krąży w CAŁYM układzie. Maszyna podaje go tym, którym się da. Spotkałem kilka aut, które miały tylko jeden zawór i serwis klimy robiło się przez jeden, a nie przez dwa zaworki. Spotkałem też sytuacje, że w jednym aucie był niskiego ciśnienia a w drugim wysokiego ciśnienia - niektóre stare lampucery były takie udziwnione. I maszyna wprowadzała olej niezależnie od tego, którym przewodem. Nie ma to znaczenia według mnie.

W układzie tego oleju jest tak niewiele, że pomijalnie mało wręcz. 30-40ml to bardzo mało. Czynnika jest wielokrotnie więcej - 600-700-800gram.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nieistotne jest, z której strony podaje się olej

 

Może nieistotne ale większość maszyn podaje olej tylko jednym zaworem, dlatego w niektórych ''dziwnych'' autach z jednym zaworem należy zastosować przejście w celu uzupełnienia oleju.

Maszyna podaje go tym, którym się da.

Czy jeśli olej zostanie podany na niskie ciśnienie, czyli na sprężarke to przypadkiem nie dostaje ona po dupie przy pierwszym uruchomieniu klimy :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania