Skocz do zawartości

VW Vento 1.9 TD 75 KM 94r. Traci moc po nagrzaniu


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem w/w aucie, że jak się nagrzeje to traci moc w zasadzie brak reakcji na dodawanie gazu, ciężko rozbujać auto do 90 km/h, co ciekawsze jak już sie nagrzeje to strasznie kopci na hymm niebiesko / biało. Faktem jest, ze turbina nie jest idealna ( ma pewien luz na wałku ale bez przesady - wg mnie to dopuszczalny luz ), wody w zbiorniczku trochę ubywa ale bez przesady raz na miesiąc dolewam 100ml wiec chyba nie ma tragedii. Pachnie mi to uszczelką pod głowicą - nie mierzyłem jeszcze kompresji co prawda ( ale postaram się to zrobić ) tylko zastanawia mnie jedno - dlaczego jak jest zimny to idzie normalnie 120 - 130 to nie problem a jak się nagrzeje to do 100 km/h jest dużyyy problem. Wszystkie filtry wymienione, w paliwie raczej brak powietrza ( widać to przez przezroczysty wężyk od paliwa idący do pompy wtryskowej ) Dolot wg mnie szczelny - brak zmian w pracy silnika na psikanie plakiem. Nie chciałbym na darmo zdejmować głowicy itd, dlatego pytam was o poradę - co jeszcze mogę sprawdzić. Oleju trochę ubywa - ale to zwalam na turbinę , ewentualnie na uszczelniacze zaworowe, ale dodam, że ubywa go tez niewiele, z tym że wg mnie tak jak mówiłem to wina turbiny bo w okół niej sie poci. Tak czy inaczej proszę was o pomoc może obejdzie się bez zwalania głowicy. Dodam, że auto odpala normalnie czy to na zimnym czy na ciepłym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o wtryskach myślałem, żeby je sprawdzić - tylko mam jedno pytanie czy sprawdzenie na test przelewowy wystarczy? A jak juz rozmawiamy na temat wytrysku paliwa to mam pytanie - jak w starszych autach ( bez możliwości podłączenia kompa ustawić początek wtrysku ? Chodzi mi tutaj o sytuację w której np była wyjmowana pompa wtryskowa ? Założyć pompę i co dalej? Nie miałem okazji nigdy wcześniej ustawiać początku wtrysku w takim aucie i stąd moje pytanie, w autach z OBD2 robiłem to juz przy pomocy kompa ale tutaj nie wiem jakby to miało wyglądać.

 

Co do pomiaru kompresji to tak też zrobię tzn na ciepłym silniku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy sprawdzenie na test przelewowy wystarczy?

Nie.

 

Chodzi mi tutaj o sytuację w której np była wyjmowana pompa wtryskowa ? Założyć pompę i co dalej?

Blokada pompy i poskładać rozrząd na znaki. W zeszłym tygodniu fałgeja robiłem - rozrząd. Wiertło starczy do zablokowania pompy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymm zobaczę jak to wygląda w ventce - ogólnie schemat mówisz jest taki, że pompę ustawia się na znak i tyle ok czaje. Co do sprawdzenia wtrysków - jeżeli dobrze rozumiem, skoro nie wystarczy test przelewowy to wtryski na stół i sprawdzenie na przyrządzie ? U siebie w audi sprawdzałem wtryski patrząc czy leci z nich mgiełka ale tam są na listwie bo to benzyna wiec nie ma z tym większego problemu.

 

[ Dodano: 2015-07-23, 16:26 ]

Jeszcze jedno pytanie - Arkoś mówiłeś że może kończyć się pompa wtryskowa - na zimnym auto idzie na ssaniu i dlatego jakoś idzie a na ciepłym juz nie ma ssania i się muli - zapomniałem dodać, że w tym aucie jest pompa sterowana mechanicznie - ssanie na linkę - i latem brat go nie używa. W każdym razie jest jakiś sposób na sprawdzenie pompy? Bo wtryski jak dobrze rozumiałem muszą być sprawdzone na przyrządzie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania