Skocz do zawartości

brak reakcji na przekręcenie kluczyka w stacyjce


Gość mirekvip

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mirekvip

witam dzisiaj miałem dziwną przypadłość w mojej astrze H 1,6 , a mianowicie samochód rano normalne odpalił potem zagasiłem i kontrolki się zaświeciły co miało zgasnąć zgasło a rozrusznik nie kręcił , wydaje mi się , że pompy też nie było słuchać , parę razy wyjąłem kluczyk i w pewnym momencie przekręcił ale przerwał i znowu przekręcił i przerwał przed odpaleniem . Po którymś razie zakręcił normalnie , czego to może być objaw

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekvip

dzisiaj był ten sam problem ze dwa razy , za którymś razem odpalił. tak się zastanawiam czy kable nie są zaśniedziałe przy rozruszniku tylko czy to na pompę paliwa tez by wpływało jak już pisałem to jej w tych momentach nie słychac . Mam jeszcze jedno pytanie czy jak imobilajzer szwankuje to czy mogły by być takie objawy. Problem jest o tyle gorący , że wybieram się w Polskę na wakacje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisujesz to jest ewidentnie uszkodzony rozrusznik a by to sprawdzić to trzeba by na nim zmierzyć czy dochodzi napięcie sterujące ze stacyjki, druga sprawa posprawdzaj wszystkie kable na klemach czy są dobrze poprzykręcane i masę silnika sprawdź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekvip

witam , oddałem auto do mechanika , który zregenerował rozrusznik jednaże problemu nie zlikwidował , jak powiedział to w chwili jak rozrusznik nie kręci to nie dostaje prądu. czy jest jakiś sterownik w tym modelu co jest odpowiedzialny za impuls dla rozrusznika i pompy , jakie są ewentualnie rokowania i koszty

 

[ Dodano: 2015-07-17, 20:50 ]

tak sobie czytam o możliwościach i zastanawiam się czy moduł CIM się nie posypał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, pisałem wcześniej o kostce stacyjki która podaje napięcie na elektromagnes rozrusznika, dodatkowo rozrusznik jest podłączony bezpośrednio do akumulatora warto sprawdzić jak to wygląda przy klemach akumulatora i samym rozruszniku i na koniec do sprawdzenia masa czyli przewód łączący ujemny biegun akumulatora z karoserią i silnikiem, to jest cały układ rozrusznika więcej tam nie ma elementów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

a więc tak wymieniłem CIM na używany , jednak gość , który go wymienił twierdził , że jest na 100 sprawny , wyczyściłem wkład stacyjki i to problemu nie rozwiązało , jeżeli piszesz o kostce to takowej tam nie ma jest to wszystko zespolone . pomału brakuje mi pomysłów i nerwów , każdy rozkłada ręce , a jak czytałem to w tych modelach przypadłóśc jest dość typowa , tylko wydaje mi się , że po rozwiązaniu problemu nikt nie informuje co było przyczyną . Według mnie to w większośc użytkownicy forum piszą jedynie jak mają problem a potem to maja wsztstko w nosie . Porażka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to w większośc użytkownicy forum piszą jedynie jak mają problem a potem to maja wsztstko w nosie

 

Tu przyznam Ci rację ale nie można wymagać by każdy napisał parę słów o rozwiązaniu problemu.

Wracając do Twojego problemu, musiał byś wejść pod samochód i dostać się do rozrusznika tam biegną dwa kable do niego jeden gruby który jest podłączony bezpośrednio do akumulatora i drugi cienki który biegnie do stacyjki i tym drugim poprzez przekręcenie kluczyka podajesz napięcie sterujące do uruchomienia automatu który uruchamia rozrusznik,jak na tym cienkim kablu po przekręceniu kluczyka nie będzie napięcia to usterki należy szukać na przewodzie między rozrusznikiem a stacyjką, jeśli napięcie się pokazuje i na tym grubym kablu też jest napięcie to duże prawdopodobieństwo że rozrusznik jest do regeneracji.

Innego pomysłu nie mam, a przerabiałem podobny problem w Zafirze, z dnia na dzień rozrusznik nie kręcił choć czasem zakręcił ale to była loteria, rozrusznik poddałem regeneracji i problem zniknoł czasem starczy wymienić same szczotki choc przy utrudnionym dostępie do rozrusznika warto zadbać o całość czyli szczotki, tuleje na wale silnika i automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania