Skocz do zawartości

Astra G nagrzewa się do 100 C


Gość viking81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z wysoką temperaturą silnika w Astra G 1,6 8V rok prod 1999 i cieknąca chłodnicą ale opiszę wszystko po kolei:

1 - jakiś miesiąc temu zacząłem zauważać, że wskazówka temperatury silnika która zawsze była równo na środku, zaczyna wykraczać poza środek i jest "w połowie" drogi do 100C - nie było to regułą, jednego dnia tak się zdarzało, innego nie.

 

2 - jednocześnie zauważyłem, że ubywa trochę płynu chłodniczego

3- astra zawędrowała do znajomego warsztatu, gdy mechanik się przejechał wszystko akurat było ok, temperatura w normie. Wymieniony został płyn i przepłukany układ chłodzenia.

4 - przez ok 2 tygodnie wszystko było ok, wskazówka temperatury na środku pola.

5- nagle przy krótkiej trasie, po ok 2 km wskazówka temperatury znów zawędrowała powyżej środkowego pola, w tym samym dniu działo się tak jeszcze kilka razy podczas kilku jazd po kolei. Po chyba 4 trasie, wskazówka wróciła na właściwy poziom. I tak się działo co nieregularnie co jakiś czas, raz wskazówka była na właściwym polu, a innym razem wędrowała powyżej środkowego pola ale nigdy nie dochodziła do 100C. Za każdym razem gdy wskazówka znajdowała się na na wyższym poziomie to oba wentylatory ciągle pracowały.

6- dzisiaj po przejechaniu ok 3 km wskazówka znów przekroczyła środkowe pole , lecz tym razem dotarła do 100C. Zgasiłem silnik, ostygł, znów ruszyłem i po kilku km znowu to samo czyli wskazówka na 100C. I dzisiaj zauważyłem rozszczelnienie chłodnicy wzdłuż jej boku i delikatny wyciek płynu.

Pytanie, czy wcześniej już mogła chłodnia troszkę być rozszczelniona tylko ani ja ani nikt na warsztacie tego nie zauważył ( to by tłumaczyło chyba małe ubytki płynu ze zbiorniczka) i to właśnie ona powodowała nagrzewanie się silnik i wariowanie wskazówki czasami. Czy może jest tak, że przyczyna nagrzewania się jest inna a rozszczelnienie chłodnicy jest tylko efektem przegrzewania się a nie powodem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. U mnie występuje jedynie wysoka temperatura i ubytek płynu, ale ten ubytek to nie są jakieś duże ilości. W poprzedniej asterce F jak padła uszczelka pod głowicą to zbiorniczek płynu był pusty. Po odkręceniu korka zbiorniczka, płyn pachnie tak jak płyn, nie czuć spalin i nie widać żadnych plam na jego powierzchni, płyn nadal ma swój kolor.

 

[ Dodano: 2015-07-25, 21:32 ]

Okazało się, że w asterce padł termostat,przy okazji chłodnica odmówiła posłuszeństwa i zakończyło się na wymianie powyższego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania