Skocz do zawartości

Omega B c20xe SWAP


Gość Wasyl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Jako daily ujeżdżam (zajeżdżam) teraz Omegę B x20xev, silnik jest już totalną padliną, po trzech motodoktorach nawet już nie pije tyle oleju (bo tylko litr na tysiąc :-D ).

 

I teraz tak, mógłbym zrobić remont tego gówna, albo wymienić słupek. Wchodził by w grę swap na x30xe, ale to tylko omega warta czapkę drobnych i niechciałbym się pitolić w przerabianie klimy, nowa sekwencja na 6cyl, kupowanie dawcy, itd...

 

A w garażu... C20XE 2.5 po remoncie, który czeka na lepsze czasy, a żeby sie nie zastał za bardzo może się troszkę poruszać w omedze tongue.gif

 

 

Pytania na które nie mogłem znaleźć odpowiedzi na necie:

1 Dolne koło pasowe - z xeva oczywiście nie podejdzie, jest jakieś doraźne rozwiązanie, czy zmieniać rozrząd na 2.8 i osprzęt z xev?

2 klima - mocowanie sprężarki - bez lipy?

3 kolektorek - wiadomo, ciąć, spawać, ma ktoś jakieś podpowiedzi?

4 łapy silnika - w fwd wiadomo, że jak pierdnąć w mączkę, Omega w tych samych miejscach jest mocowana?

5 zamach - płaski i tuleja pod wysprzęglik, czy garnuch - będzie potrzebował tuleji?

 

Elektryka też prosta, instalacja mot 2.5

 

Komuś coś jeszcze wpada do głowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna... to ty jeszcze żyjesz? :-o

1 Dolne koło pasowe - z xeva oczywiście nie podejdzie, jest jakieś doraźne rozwiązanie, czy zmieniać rozrząd na 2.8 i osprzęt z xev?

Zostawiłbym rozrząd i osprzęt z xe a dał tylko kompresor klimy inny. Z tego co paliętam jest różnica w paskach na zasadzie: Oma 6PK a poliftowe xe 5PK. Więc koło pasowe kompresora będzie inne.

 

2 klima - mocowanie sprężarki - bez lipy?

Powinno pasować P&P.

 

3 kolektorek - wiadomo, ciąć, spawać, ma ktoś jakieś podpowiedzi?

Nic innego nie pozostaje.

 

4 łapy silnika - w fwd wiadomo, że jak pierdnąć w mączkę, Omega w tych samych miejscach jest mocowana?

W tych samych. przykładem jest x20xev z omegi wsadzony do calibry. Miejsca na łapy są "uniwersalne".

 

5 zamach - płaski i tuleja pod wysprzęglik, czy garnuch - będzie potrzebował tuleji?

Zostaw garnek jak masz zdrowe sprzęgło w Omie. Wrzucisz tylko zamach garnkowy z xe i poleci.

 

Elektryka też prosta, instalacja mot 2.5

Prosta. Kolorami jedziesz.

 

Komuś coś jeszcze wpada do głowy?

Ja bym zakombinował z pozostawieniem osprzętu z xev. Na pewno będzie problem z altkiem - xe ma ucho do kolektora, xev ma dużą łapę, ale sprawdź dokładnie, czy w bloku nie ma dziur na śruby - jeśli są, to spoko. Pozostanie tylko poszukać z jakiegoś silnika koła pasowego. Może od v-ki, ale pewien nie jestem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna... to ty jeszcze żyjesz? :-o

Ano :P Ostatnio nawet pisałem do Ciebie smsa, ale chyba mam stary numer :P

 

Zostawiłbym rozrząd i osprzęt z xe

Cały czas kminie, za rozrządem z XE przemawia właściwie tylko to, że ma 2 lata i 0km przebiegu, jeśli chodzi o osprzęt - to siedziało w Kadecie, więc jest tylko wąski altek i tyle jeśli chodzi o osprzęt :P

 

Myślę jeszcze nad tym, żeby zostawić wszystko jak leci z x20xev (czyli jak dobrze myślę xe mot 2.8?), czyli i rozrząd i pk osprzętu z xev.

Tyle że: kółka rozrządu zębate - wałków i wału będą pasować na wał i wałki xe? No i rolki prowadzące rozrząd - czy będzie do czego przykręcić tą listwę z rolkami? Napinacz kręcony do pompy oleju, domyślam się, że jest tam miejsce.

 

Ja bym zakombinował z pozostawieniem osprzętu z xev. Na pewno będzie problem z altkiem - xe ma ucho do kolektora, xev ma dużą łapę, ale sprawdź dokładnie, czy w bloku nie ma dziur na śruby - jeśli są, to spoko. Pozostanie tylko poszukać z jakiegoś silnika koła pasowego. Może od v-ki, ale pewien nie jestem.

Przy zostawieniu osprzętu z xev altek przykręce na stałe tak jak jest w Kadecie, a napinacz zrobi swoje tak czy siusiak.

 

A, jeszcze jedno pytanie apropos klimy - po co sterownikowi silnika sygnał na klimę? :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mam stary numer

Bez wątpienia masz stary...

 

po co sterownikowi silnika sygnał na klimę?

Żeby na jałowym wiedział, że jest zwiększone obciążenie silnika i trzeba trochę podnieść obroty jałowe.

 

Myślę jeszcze nad tym, żeby zostawić wszystko jak leci z x20xev (czyli jak dobrze myślę xe mot 2.8?), czyli i rozrząd i pk osprzętu z xev.

Tyle że: kółka rozrządu zębate - wałków i wału będą pasować na wał i wałki xe?

Se ne da pane Havranek.

Tylko osprzęt z xev zostaw - rozrządy są inne mimo, że mot2.8 też ma trapezowe zęby tak jak xev ale ma inny napinacz i nie ma 2 rolek prowadzących.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Żeby na jałowym wiedział, że jest zwiększone obciążenie silnika i trzeba trochę podnieść obroty jałowe.

Logiczne, czyli trzeba będzie odpalić schematy...

 

Se ne da pane Havranek.

Tylko osprzęt z xev zostaw - rozrządy są inne mimo, że mot2.8 też ma trapezowe zęby tak jak xev ale ma inny napinacz i nie ma 2 rolek prowadzących.

Jasna sprawa, w takim razie więc zostaje albo szukać koła dolnego z choroba wie czego, albo z mot 2.8 i dać pasek 5pk - powinien dać radę. Co uważasz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obczaję jutro dolne koło z v6, niby też na 6 śrub, znając Opla będzie pasowało :)

Dam znać co i jak, będzie dla potomnych

 

[ Dodano: 2015-06-06, 16:15 ]

No niestety - koło z v6 odpada, dzisiaj byłem po takie u Gutka i okazało się, ze odsadzenie jest z dupy. Spróbuję z kółkiem od c20xe mot 2.8

 

[ Dodano: 2015-06-07, 20:42 ]

Panowie, docisk z x20xev pasi do garnka z c20xe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik siedzi w budzie, koło pasowe jest z mot 2.8, jest na 6pk, cały osprzęt pasuje ładnie.

 

Miska olejowa z x20xev nie pasuje do bloku c20xe całkiem plug & play - pomijam to, że trzeba dokupić śruby m6 zamiast m8, to za długi jest smok oleju i haczy o miskę (a na dodatek wypada w miejscu czujnika poziomu oliwy). Ja wymłotkowałem to miejsce i jakoś siedzi, ale możliwe, że trzeba będzie wyspawać nową miskę albo zmienić smok oleju - może z c20ne jest krótszy. Ten z x20xev nie pasuje niestety.

 

Koło zamachowe garnkowe z dociskiem z c20xe, tarcza z VB DTI + tuleja dystansująca pod wysprzęglik 24mm - pod płaski zamach powinna być dłuższa wg mnie, ale jaki wymiar - nie wiem, nie miałem możliwości pomierzyć.

 

Elektryka - wiadomo, polutować wszystko i powinno śmigać

 

Chłodzenie - z tym kapkę problemów, musiałem przerobić termostat na taki z dodatkowym króćcem (bez problemu, bo jest na niego miejsce, trzeba przegwintować i zrobić dziurkęw już istniejącym otworze) no i w ogóle coś przedłużyć coś przerobić, trochę główkowania jest.

 

Dolot powietrza - oczywiście puszka SFI nie włazi, trzeba powercap założyć, zresztą sam kolektor dolotowy ledwo wchodzi przy ścianie grodziowej, nie wiem czy nie będzie dzwonił o budę przy przyspieszaniu/hamowaniu silnikiem

 

Wydech - custom niestety jedynie

 

 

Także tak to wygląda, jak odpali zdam relację, już jestem umówiony z Bułą na konfrontacje z x25xe, ciekawe jak wypadnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania