Gość Mrazny Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Witam, Od dłuższego czasu (drugi miesiąc już będzie) walczę ze swoim autem. Posiadam instalacje lpg Koltec/Necam i myślałem że mój problem dotyczy tej instalacji.. no ale nabrałem wątpliwości. Potrzebuję rady kogoś kumatego kto niczym sprawny Pan Doktor zdiagnozuje moje objawy. Co najbardziej rzuca się w oczy? 1. Podczas jazdy na gazie auto zaczyna przerywać, dławi się i przełącza się na benzynę, mniej więcej po 8 sek. jazdy na gazie. 2. Jeżeli jadę w dziwny sposób, czyli przy 100km/h przełączam na gaz i trzymam gaz do 105km/h po czym puszczam gaz, prędkość spada do 100km/h i czynność powtarzam, czyli znów 105km/h i 100km/h itd. - auto z gazu się nie przełącza - przejechałem tak na trasie 50km. 3. Gdy jeżdżę na benzynie świeci się ikonka check engine - na gazie się nie świeci, ale patrz. pkt.1. 4. Na biegu jałowym - na gazie - auto po około 30-60 sek. dławi się lekko i samo dodaje sobie obrotów po czym albo znowu chodzi 30-60 sek na gazie lub przełącza się na benzynę. 5. Auto straciło na mocy - także na benzynie, muli się strasznie, da się jechać 120km/h, ale czuć że samochód się męczy. 6. Nierówno chodzi silnik - drży - na benzynie i gazie. 7. Ogólnie wygląda to tak jakby dostawało auto za mało powietrza. Co zrobiłem? 1. Sprawdzałem czy silniczek krokowy od gazu jest sprawny - działa. 2. Zregenerowałem rozdzielacz gazu. 3. Czyściłem przepustnicę. 4. Wymieniłem wszystkie filtry. 5. Wymieniłem przepływomierz i usunąłem błędy u mechanika - i jednego dnia śmigałem na gazie ładnie, auto miało moc na gazie i benzynie. Następnego ranka znów źle i tak jak powyżej to opisane. 6. Sprawdziłem błędy dzięki systemowi samodiagnostycznemu (kody błyskowe), wyszły następujące błędy: 1540 - brak sygnału sondy 0650 Uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL 0443 Usterka zaworu przewietrzającego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa 0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l 1326 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra l 1329 Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu - układ przeciwstukowy cylindra 4 0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego Próbowałem robić sam, próbowałem z mechanikiem, próbowałem ze szwagrem, modliłem się do Boga - nie pomogło, ale wskazał mi te oto forum.. Dziękuję serdecznie tym którzy zainteresują się moim problemem i spróbują pomóc. Pozdrawiam!   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6413-co-mi-dolega/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Reset ECU na początek a potem doprowadzenie do poprawnej pracy na benzynie, a potem doprowadzenie LPG do porządku. Wygląda na kończący się parownik lub listwę jeśli to sekwencja.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6413-co-mi-dolega/#findComment-35680 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrazny Opublikowano 21 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2015 Dziękuję za podpowiedź, jednak wydaje mi się że problem nie leży w instalacji LPG. Dodatowa ciekawostka, instalacja Koltec Necam nie posiada listwy, gaz z reduktora/parownika trafia do rozdzielacza (zregenerowałem go sobie sam), na rozdzielaczu jest krokowiec od gazu i z rozdzielacza idzie na wtryski, oto schemat instalacji: Jak pisałem wcześniej: Wymieniłem przepływomierz i usunąłem błędy u mechanika - i jednego dnia śmigałem na gazie ładnie, auto miało moc na gazie i benzynie. Następnego ranka znów źle i tak jak powyżej to opisane. Sytuacja wygląda tak, że problem jest na samej benzynie - uruchamia sie check engine (MIL). Mam wrażenie, że gdy pojawia się check engine, auto wchodzi w jakiś tryb awaryjny? Muli się, ciężko pracuje, silnik drży i wolno wkręca się na obroty, tak jakby nie wszystkie cylindry pracowały..? czy to możliwe? I właśnie w tym trybie "awaryjnym" jak auto przełączy się na gaz, zaraz się dławi i wraca na benzyne. Jeśli świeci się check -> to auto muli się na benzynie i przełącza się z gazu na benzynę Jeśli check się nie świeci (jednego dnia tak miałem tak jak napisałem wyżej) -> to auto śmiga fantastycznie na benzynie zarówno jak i na gazie Wczoraj jeszcze raz byłem na kompie, wywaliło mi podobne błędy jak opisane w pierwszym poście. Dodatkowo wskazał komp, że błąd sondy lambda (obwód grzałki sondy - jakoś tak) POWODUJE zapalenie się lampki MIL (check engine). Więc pomyślałem że może sonda jest uszkodzona? I przez nią auto wchodzi w tryb awaryjny, a w trybie awaryjnym nie potrafi pracować na gazie. Dziś mechanik podmieni sonde, sprawdzimy na kompie jak zmieniają się parametry pracy sondy, bo obecna pracuje, wskazuje ponad 4V i jak się da gazu to idzie w górę. No i zobaczymy czy na innej (też od Opla - oryginalnej) sondzie pojawia się błąd. Może ktoś ma jakieś sugestie?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6413-co-mi-dolega/#findComment-35687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się