Gość maximegane Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Po pierwszej euforii od zakupu samochodu chwilę minęło, a że jestem na takie tematy wyczulony i lubię mieć wszystko sprawne "jak w zegarku" zaczął mnie drażnić pewien temat. Słowami jest to ciężko opisać, dlatego posłużę się filmami, nie oddają one w 100% tego dźwięku, ale mam nadzieję, że ktoś, coś podpowie. * Mianowicie (tak mi się wydaje) przy niskich obrotach (do 2k) słychać taki dziwny szum, jakby z lewej strony(kierowcy) dochodzący z okolic lewego koła/nadkola/silnika. Szumy przy przyspieszaniu do 2000obrotów. * Ponadto zauważyłem, że tocząc się na 1 biegu, bez gazu silnik albo coś innego wydaje dziwne odgłosy. Gdy wcisnę sprzęgło dźwięk zanika, więc musi pochodzić od silnika lub czegoś z nim połączonego. Także przy całkowitym odjęciu gazu i dodaniu czuć na karoserii takie "uderzenie" czasem też czuć na lewarku "ruch" * Dodatkowo mam wrażenie, że silnik "wibruje" nie tak jak powinien tj. rusza się "przód-tył" dość dziwnie i nie naturalnie to wygląda - niestety kamera w telefonie nie daje rady tego uchwycić (za mało FPS) ale coś widać. Film pokazujący "wibracje" silnika. Pytania: - Czy istnieje możliwość, że to przez poduszkę/poduszki silnika (te odgłosy przy jedynce) ? Poprzedni właściciel ponoć wymieniał górną, ale jak to było rzeczywiście, ciężko zweryfikować. Jak dostać się do tkz. ósemki ? Czy jeśli czuć na łapie dolnej poduszki (pod akumulatorem) drgania, to może być uszkodzona ? Czy może jednak górna poduszka daje po tyłku ? - A co do "szumu" to nie jest to raczej typowy problem na linii intercoolera, ponieważ brakuje charakterystycznego świstu, bardziej przypomina to jakieś "zasysanie" ? - Samochód zaczyna się zbierać dopiero od ok. 2k (wtedy też zanika ten szum), czy to normalne ? Ponadto przy ostrzejszym przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy czuć jakby, coś go blokowało, ponieważ jest taki dziwny chwilowy "spadek mocy". Cieżko to opisać, jeśli coś z moich wypocin jest niejasne "upomnijcie mnie" . PS. Założyłem ten temat, ponieważ w innych podobnych nie znalazłem odpowiedzi.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 16 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 1. może być nieszczelny dolot - stąd "szum" i dziura w gazie 2. latanie silnika - poduszki silnika i skrzyni do sprawdzenia 3. suwanie lewarka - jak wyżej + ewentualnie łożyska skrzyni mają dość   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Amator91 Opublikowano 17 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2015 Z tym "lataniem" silnika to są dwie możliwości: albo dostał skrzydeł albo poduszki do wymiany. Z tym szumem to może łożysko sprzęgła siada. A co do tych chwilowych zaników mocy to faktycznie może być lewe powietrze.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maximegane Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Za poduszki zabiorę się w najbliższym czasie, a co do szumu to spróbuję przeglądnąć dolot i okolice turbinki. Łożysko sprzęgła troszkę mi nie pasuje, bo to było by słychać raczej cały czas, a nie tylko przy ruszaniu i w takim zakresie obrotów. Choć wszystko jest możliwe. [ Dodano: 2015-06-07, 15:09 ] Pytanie, wymieniłem poduszki (wszystkie 3) na nowe i mam wibracje na "luzie". Wystarczy dodać leciutko gazu, minimalnie podnieść obroty i robi się idealnie. Uprzedzając podpowiedzi - poduszki były dokręcane na pracującym silniku, nie są to żadne dziady tylko oryginały Hutchinson(OEM Renault), już nie wiem gdzie szukać powodu przenoszenia wibracji na karoserie. (Dwu masy w 1.5 dci do 100KM nie było).   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się