Gość kszeptun Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Witam. Mam problem z silnikiem. Pojawił się komunikat antipollution fault oraz zapaliła się kontrolka silnika. Diagnostyka wykazała błąd P0341. Silnik pracuje nierówno. Wymieniony został przez mechanika czujnik położenia wału wraz z mocowaniem, bo było ono pęknięte. Błąd został wykasowany, ale przy kolejnym odpaleniu silnika znów pojawił się komunikat antipollutin fault i zapaliła się kontrolka silnika. Proszę o pomoc jaka może być przyczyna ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Ten błąd dotyczy czujnika WAŁKA ROZRZĄDU a nie wału korbowego... dziwny ten mechanik, skoro błędów nie potrafi do porządku odczytać... Zmień mechanika albo tego przyduś, żeby w ramach rękojmi wymienił czujnik wałka, skoro dał ciała i niepoprawnie odczytał kod błędu.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kszeptun Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Tylko, że ten silnik nie ma niestety czujnika wałka rozrządu...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Błąd na niego wskazuje. Jesteś pewien? Bo ja jestem przekonany, że ma. Ciężko mi wyobrazić sobie, jak nowoczesny silnik mógłby funkcjonować bez niego. Czujniki wałka są stosowane od połowy lat 90-tych w prawie wszystkich układach wtrysku, ponieważ pełnią podwójne zadanie: 1. Czujnik położenia wałka rozrządu rozpoznaje, który cylinder wykonuje suw pracy. Do jednostki sterującej przesyłane są informacje z danymi potrzebnymi do sterowania zapłonem, sprawdzania spalania stukowego oraz czasu wtrysku. 2. Jeżeli pojazd wyposażony jest w oba czujniki, w razie usterki czujnika położenia wałka rozrządu często jego rolę przejmuje czujnik położenia wału korbowego. Spotykałem też inne nazewnictwo - czujnik impulsów RPM czyli prędkości obrotowej silnika. Zadzwoń do ASO i po prostu zapytaj podając kod silnika. Mała szansa, że go nie ma, aczkolwiek jest taka możliwość - słabo znam francuzy, ale wiem, że są naszpikowane elektroniką do przesady.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kszeptun Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Błąd rzeczywiście na niego wskazuje, ale ten samochód (rocznik 2005, wersja sprzed liftingu) nie posiada czujnika wałka rozrządu. Jestem tego pewien. Są następujące czujniki sterujące tym silnikiem: - czujnik położenia wału korbowego - czujnik spalania stukowego - czujnik podciśnienia kolektora dolotowego Może samego czujnika wału korbowego nie trzeba było wymieniać, ale jego wspornik był popękany i czujnik ledwo się trzymał. Dlatego też jestem w kropce, co może być przyczyną problemów. Może kable od czujnika wału korbowego ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GrzECHO Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Przyczyną może być instalacja do samego czujnika położenia wału lub brak na nim masy. Czujnik położenia wałka jest w tym aucie umiejscowiony w cewce, a dokładniej w module cewek.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się