Skocz do zawartości

Malowanie drzwi


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie odnośnie malowania drzwi w aucie. Ostatnio zrobiłem sporą rysę na drzwiach ( az do podkładu ). Nie wiem czy dobrze myślę nad naprawą tej usterki, tzn:

 

1. Mam zamiar zedrzeć wszystko łącznie z podkładem

2. Odtłuścić zmyć itp

3. Dać podkład np dwie warstwy

4. Po wyschnięciu podkładu maluje kolorem też np dwa razy

5. Na nie do końca wyschnięty kolor daje klar ?

 

Jestem w tym amatorem, że tak powiem drzwi są zarysowane od dołu i mam zamiar pomalować je do listwy ( auto ogólnie nie jest nowe - i nie opłaca się inwestować za wiele a sadzę, że malowanie do listwy drzwi da jako taki efekt wizualny. )

Dodam, że będę to robił sprayami oczywiście

Powiedzcie czy dobrze myślę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zedrzeć wszystko łącznie z podkładem

A po co?

 

Powiedzcie czy dobrze myślę?

No średnio.

 

Dodam, że będę to robił sprayami oczywiście

Efekt może być kiepski.

 

Czytaj temat http://forum.samnaprawiam.com/nadwozie-samodzielne-malowanie-szpachlowanie-klepanie-vt153.htm

Widzisz, żeby było darte wszystko?

Miejsce uszkodzenia trze się do blachy drobnym papierem - nie ma sensu wszystkiego drzeć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiałem w zasadzie ( tak nawiasem mówią kiedyś ten artykuł czytałem -zapomniałem o nim ) czyli podsumowując jeżeli dobrze rozumiem tam gdzie rysy,rdza itp do blachy czyścić resztę danego elementu zmatowić. Dalej tam gdzie zdrapane do blachy daje podkład i ewentualnie szpachluje równam to ok jak już mam ładnie wygładzoną powierzchnię to cały element matuje, odtłuszczam itp daje na cały element podkład dwie warstwy o ile dobrze pamiętam z tego artykułu, to znowu matuje ( tu nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jak podkład wyschnie mam go przejechać papierem ściernym o małej gradacji, znowu odtłuszczam itp i daje lakier najpierw cieniutką warstewkę potem grubą i tak dwa razy z odstępami kilkuminutowymi i na koniec na jeszcze mokry lakier daje 2 warstwy klaru, cienką i grubą. Dalej tu już kosmetyka polerka itp.

 

Mniej więcej dobrze zrozumiałem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dopytam jeszcze ile mniej wiecej schnie podkład i po jakim czasie dawac klar na lakier?

 

[ Dodano: 2015-02-22, 21:45 ]

I jeszcze jedno bo ta rysa to w aucie brata ale w swoim Audi mam pewien hymm szkopuł tzn jest ono czerwone a co za tym idzie miejscami wypłowiałe i miejscami schodzi klar co polecasz zrobić? domyślam się że najlepiej oddać do lakiernika ale oprócz kosztów to czasem tez różnie bywa z tymi lakiernikami niektórzy potrafią spaprać robotę i np po roku klar odchodzi. Co polecasz zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile mniej wiecej schnie podkład

Zależy od temperatury, grubości warstwy, producenta podkładu... licz najmniej 2-3h w temp ok. 20*C

 

po jakim czasie dawac klar na lakier

Kiedy klar po wylaniu zaczyna matowieć to jest sygnał, że rozpuszczalnik odparował i należy pokryć go klarem.

 

miejscami wypłowiałe i miejscami schodzi klar co polecasz zrobić?

Zmatować, położyć kolor i położyć klar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm co do Audi no tak zmatowić to nie problem tylko w moim przypadku malowanie ehh no cykam się tego robić, żeby nie pieprzyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania