Skocz do zawartości

Astra F x16szr+LPG nierówna praca,dziwne zachowania


Gość DarkSideForce

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DarkSideForce

Witam

Szukałem na różnych forach podobnych tematów i jako,że żaden nie rozwiązywał problemu postanowiłem "ostatnią deską ratunku" zahaczyć o tutejsze.

Sytuacja wygląda tak:

Zimny silnik ( lato +20 lub zima -15 bez znaczenia) odpala na benzynie (na lpg nie ma możliwości) bez zarzutu.Kontrolki gasną,lekko podwyższone obroty silnika zimą.Po jakimś czasie przeskok na lpg (zależy od sytuacji po 3-5 minutach) i jedziemy.2,3,4 bieg ok.800 metrów lekkie przyhamowanie(stare torowisko na drodze),duszę sprzęgło i silnik gaśnie.Wiem,że nie powinienem ale ze sprzęgła odpali na powrót na lpg ale zapala się "check engine".Brakuje mocy i jakby trochę głośniej działa.Wyłączam kluczykiem nie wyjmując go ze stacyjki,odpalam na benzynie i "check" nie gaśnie.Muszę wyjąć kluczyk,wtedy zgaśnie "check" ale z rozrusznika za ch..iny nie odpali.Z biegu czy tam ze sprzęgła owszem,ale żółta skur...a kontrolka zapala się razem z silnikiem.Z wydechu i filtra powietrza śmierdzi mocno lpg wymieszanym z benzyną.Tak czy owak muszę się zatrzymać na ok 10 min. aż owe "zapachy" znikną czy też odparują.Potem dopiero po ok.20 sek.kręcenia odpali.Po rozgrzaniu silnika objawy przeobrażają się w nierówną pracę silnika.Coś jakby zapłon wypadał.Nie rzadko stojąc na światłach obroty w ciągu kilku sekund zaczną spadać,nie reaguje na pedał gazu i tylko szybki przeskok na benzynę ratuje sytuację.Po tym przeskoku trzyma dobre 30 sek. 2500-3000 obrotów po czym stabilizuje się poniżej 1000 obr/min.Po przełączeniu na lpg sytuacja powtarza się dwa,trzy razy i potem na jakiś czas jest spokój.

Jest jeszcze coś niezrozumiałego dla mnie.Kiedy jadę na benzynie przy rozgrzanym silniku,występuje między 1000 a 2000 obr.jakby "turbo dziura" (wspomnienie z VW 1.6 td ?).Niemalże nie ma opcji "normalnie" ruszyć.Szarpie,dusi się.Ponad 2000 obr. problem ustaje.Przy zimnym silniku i na lpg "ciągnie od zera".

Odwiedziłem sześciu mechaników.Za każdym razem stówka-sto pięćdziesiąt PLNów plus koszt części.Wymieniali pompę paliwa,jakiś czujnik ciśnienia paliwa,filtr powietrza i paliwa mimo że były nowe,moduł zapłonu ten na silniku gdzie dawniej montowali aparat zapłonowy,sondę lambdai bez zmian.A kiedy taki jeden za jedyne 120 PLN chciał mi "wcisnąć"dodatkowy przewód masowy to szlag mnie trafił.

Rozmawiałem z chyba piętnastoma mechasami i otrzymałem chyba 15 różnych odpowiedzi.Wymyślali różne cuda których nie jestem w stanie przytoczyć (jedno co mi utkwiło w pamięci to za słaby alternator :lol2: ).

Ile zużywa benzyny,nie wiem z racji powyższych objawów,natomiast lpg w granicach 10l/100km większość w trasie,odcinki 15-20 km przy ciężkiej nodze.

Liczę bardzo na Waszą pomoc bo nie chcę żegnać się z Asterką jako,że blacharsko i mechanicznie jest na czwórkę+ a ładować PLNy już nie bardzo się opłaci.Ręce już opadają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DarkSideForce

Uff... ale szybko.Dzięki

Nie wiem czy ktoś czytał błędy.Powinien,ale nic o tym nie wiem.Zrobię to jutro rano i natychmiast uzupełnię braki w temacie.

Dla pewności gniazdo jest w skrzynce bezpieczników ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DarkSideForce

Oto link do filmiku z wybłyskanymi błędami -

Odnośnie 10-ciu błysków (jeśli dobrze odczytałem a robię to poraz pierwszy) znalazłem coś takiego na - http://www.forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?p=268963 cytuję:

"W układzie Motronic M2.8 występują zarówno kody z M1.5.2, jak i M2.5.

Inne kody

Kod Znaczenie

10 Kody błędów nie zaprogramowane" koniec cyt.

Jeśli dobrze rozumiem,kody nie zaprogramowane mogą odnosić się do różnych dziwnych awarii i mogą być powiązane ze wszystkim i z niczym.

Kompletnie nie wiem czy mam układ Motronic M2.8. Jak lub gdzie to sprawdzić.

Dodam tylko,że Astra nie jest gliwicka.Złożona była w Niemczech na co mam papier,z Niemiec przyjechała i ma PDW dla tego modelu.

 

[ Dodano: 2015-02-05, 12:24 ]

Znalazłem z polecenia takie oto urządzenie:

http://allegro.pl/interfejs-obd-scan-bluetooth-elm327-obd2-mini-cd-i5059915685.html

Pytanie brzmi:na ile to urządzenie jest wiarygodne,czy warto je kupić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DarkSideForce

No więc sytuacja wygląda tak:6243328500_1423146447_thumb.jpg

 

Rzeczywiście."Gazownik" montując instalację rozciął przewody od wtryskiwacza i połączył je później bardzo niechlujnie,niezgodnie ze sztuką.Były one tylko skręcone i zalepione tandetną taśmą izolacyjną ( śrubokręt na fotce wskazuje dokładnie miejsce usterki).Po kilku latach użytkowania normalnie wdała się korozja.Oczyściłem zaśniedziałe przewody,polutowałem,dałem koszulkę termokurczliwą i pięknie,równiutko silnik pracuje.Ruszałem na benzynie bez dodania gazu co było niemożliwe do tej pory.bardzo ładnie przyspiesza,nie przymula.Chwała za to człowiekowi który mi pomógł,bo zrobił to bezinteresownie.ArKos,masz u mnie facet dużą łyche (Jack`a D.;John`a W. lub jakiegoś Georga Ballantine do wyboru).Oczywiście spożywamy razem.

Teraz zobaczymy po wystygnięciu silnika jak ma się sytuacja z gaśnięciem na LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania